Először is pótoljuk be az adósságot: a játék kapott egy alcímet, így most már Huxley: The Dystopia néven kell emlegetnünk. Az angol kifejezés jelentése „antiutópia”, ami ugye arra utal, hogy a jövőbeli világ nem épp az az álomszerű, a tökéleteshez közeli utópisztikus hely, amelyet Thomas More megálmodott a 16. században, inkább a játék múzsája, Aldous Huxley elképzeléséhez hasonlít, aki maga is ezt a szót használta műve (a játék múzsája), a Szép új világ kategorizálására: egy technikailag fejlett társadalom, amelynek elvileg semmi gondja nincs, ám a nagy tökéletesítés közben elvesztett minden egyediséget, egyéniséget.

A Huxley egy MMOFPS lesz, erős szerepjáték elemekkel. A „masszív” szó jelen esetben szó szerint értendő, hiszen a városokban vívott csatákban akár 5000 fő is részt vehet, míg a speciális harci aránékban több százan eshet egymásnak a két játszható faj négy frakciója. A történet szerint egy különleges anyag, a nuklearit az emberiség egy részében mutációkat okozott, az érintettek lettek az „alternatívok”, míg a nem fertőzötteket onnantól „sapiens” néven emlegették. Aztán újabb katasztrófa történt, felrobbant a Hold, melynek becsapódó darabjai, a lunaritok, újabb változást okoztak, a két alfaj újra kettészakadt: az alternatívokból lett az alteraver (nagy darab, kíméletlen, de buta és melegszívű törzsi harcosok), és az alternix (gyorsak, jó felfogásúak, ideális beszivárgók, kémek), a sapiensekből pedig a one (a tipikus katona, ők kezdték a háborút, fegyvermániásak)és a syn (agilis, okosak, pusztító speciális erővel). A hirigben a járműveknek is nagy szerepe lesz, nemcsak a csapatszállításban, de a harcokban is: APC-k, különleges motorkerékpárok, tankok, hajók, csatagépek.

A sapiensek városa, Nostalonia, és az alternatívok székhelye, Eska elszigetelt település, a közöttük elterülő vadont a hibridek uralják, a vad mutánsok és a csapatban portyázó szörnyek, ezek nem játszható fajok, de persze hozzájárulnak majd a tápolásunkhoz. A karakterfejlődés során újabb fegyverekhez, pajzsokhoz, képességtől függő cuccokhoz jutunk (minden tizedik szinten választhatunk egy új licencet, ez ad lehetőséget arra, hogy pl. vezethessünk egy repülőt vagy használhassunk egy lőszerszám típust) , no meg nő becsületünk is, és személyiségünket is finomíthatjuk, formálhatjuk. A gyilokszerszámok terén sem kell nagy meglepetésekre számítanunk: géppisztolyok és -karabélyok, mesterlövészpuskák, rakétavetők, persze kissé sci-fi verzióban. A fejlesztők elmondása szerint a játékmenet amúgy az „offline” FPS-ekre hajaz, mint amilyen például az Unreal, azaz a szupergyors akciókra, és leginkább az UT és a CS keverékeként képzelhetjük el. Apropó Unreal: a látványvilágról az Epic harmadik generációs motorja gondoskodik, amely egy szóval jellemezhető: brutális. Tényleg nagyon jól néz ki a játék, ráadásul keveredik benne a keleti és nyugati kultúra, azaz számunkra is bőven fogyasztható lesz.

És akkor a frissebb dolgokról: először is a rossz hír: a koreaiak végül kidobták a cross-platform elemet, azaz a korábbi tervekkel ellentétben a PC-s és X360 tulajok nem csaphatnak össze. Ráadásul van némi spét is: PC-re 2009 végén jelenik meg a játék, míg a Microsoft dobozára kb. ezután fél évre. A jó viszont: nem lesz havidíj, a jó öreg mikrotranzakciós rendszert vezetik be a srácok, azaz pénzért vásárolhatunk majd bónuszokat (ebben egyébként sok rációt látok, például hogy egyes licencekhez csak így juthatunk hozzá).

Elsőre elég egészségesnek tűnik a dolog; alant láthatjátok a friss E3-as trailert, illetve két kamerás felvételt a játékmenetről. A mellékelt képek egyébként tavaly februáriak,sajnos ennél frissebbek sem a hivatalos oldalon nincsenek, sem más sajtóforrásunknál. Azért a marketingre még rá kell gyúrniuk a srácoknak...