Először is pótoljuk be az adósságot: a játék kapott egy alcímet, így most már Huxley: The Dystopia néven kell emlegetnünk. Az angol kifejezés jelentése „antiutópia”, ami ugye arra utal, hogy a jövőbeli világ nem épp az az álomszerű, a tökéleteshez közeli utópisztikus hely, amelyet Thomas More megálmodott a 16. században, inkább a játék múzsája, Aldous Huxley elképzeléséhez hasonlít, aki maga is ezt a szót használta műve (a játék múzsája), a Szép új világ kategorizálására: egy technikailag fejlett társadalom, amelynek elvileg semmi gondja nincs, ám a nagy tökéletesítés közben elvesztett minden egyediséget, egyéniséget.
A Huxley egy MMOFPS lesz, erős szerepjáték elemekkel. A „masszív” szó jelen esetben szó szerint értendő, hiszen a városokban vívott csatákban akár 5000 fő is részt vehet, míg a speciális harci aránékban több százan eshet egymásnak a két játszható faj négy frakciója. A történet szerint egy különleges anyag, a nuklearit az emberiség egy részében mutációkat okozott, az érintettek lettek az „alternatívok”, míg a nem fertőzötteket onnantól „sapiens” néven emlegették. Aztán újabb katasztrófa történt, felrobbant a Hold, melynek becsapódó darabjai, a lunaritok, újabb változást okoztak, a két alfaj újra kettészakadt: az alternatívokból lett az alteraver (nagy darab, kíméletlen, de buta és melegszívű törzsi harcosok), és az alternix (gyorsak, jó felfogásúak, ideális beszivárgók, kémek), a sapiensekből pedig a one (a tipikus katona, ők kezdték a háborút, fegyvermániásak)és a syn (agilis, okosak, pusztító speciális erővel). A hirigben a járműveknek is nagy szerepe lesz, nemcsak a csapatszállításban, de a harcokban is: APC-k, különleges motorkerékpárok, tankok, hajók, csatagépek.
A sapiensek városa, Nostalonia, és az alternatívok székhelye, Eska elszigetelt település, a közöttük elterülő vadont a hibridek uralják, a vad mutánsok és a csapatban portyázó szörnyek, ezek nem játszható fajok, de persze hozzájárulnak majd a tápolásunkhoz. A karakterfejlődés során újabb fegyverekhez, pajzsokhoz, képességtől függő cuccokhoz jutunk (minden tizedik szinten választhatunk egy új licencet, ez ad lehetőséget arra, hogy pl. vezethessünk egy repülőt vagy használhassunk egy lőszerszám típust) , no meg nő becsületünk is, és személyiségünket is finomíthatjuk, formálhatjuk. A gyilokszerszámok terén sem kell nagy meglepetésekre számítanunk: géppisztolyok és -karabélyok, mesterlövészpuskák, rakétavetők, persze kissé sci-fi verzióban. A fejlesztők elmondása szerint a játékmenet amúgy az „offline” FPS-ekre hajaz, mint amilyen például az Unreal, azaz a szupergyors akciókra, és leginkább az UT és a CS keverékeként képzelhetjük el. Apropó Unreal: a látványvilágról az Epic harmadik generációs motorja gondoskodik, amely egy szóval jellemezhető: brutális. Tényleg nagyon jól néz ki a játék, ráadásul keveredik benne a keleti és nyugati kultúra, azaz számunkra is bőven fogyasztható lesz.
És akkor a frissebb dolgokról: először is a rossz hír: a koreaiak végül kidobták a cross-platform elemet, azaz a korábbi tervekkel ellentétben a PC-s és X360 tulajok nem csaphatnak össze. Ráadásul van némi spét is: PC-re 2009 végén jelenik meg a játék, míg a Microsoft dobozára kb. ezután fél évre. A jó viszont: nem lesz havidíj, a jó öreg mikrotranzakciós rendszert vezetik be a srácok, azaz pénzért vásárolhatunk majd bónuszokat (ebben egyébként sok rációt látok, például hogy egyes licencekhez csak így juthatunk hozzá).
Elsőre elég egészségesnek tűnik a dolog; alant láthatjátok a friss E3-as trailert, illetve két kamerás felvételt a játékmenetről. A mellékelt képek egyébként tavaly februáriak,sajnos ennél frissebbek sem a hivatalos oldalon nincsenek, sem más sajtóforrásunknál. Azért a marketingre még rá kell gyúrniuk a srácoknak...
A Huxley egy MMOFPS lesz, erős szerepjáték elemekkel. A „masszív” szó jelen esetben szó szerint értendő, hiszen a városokban vívott csatákban akár 5000 fő is részt vehet, míg a speciális harci aránékban több százan eshet egymásnak a két játszható faj négy frakciója. A történet szerint egy különleges anyag, a nuklearit az emberiség egy részében mutációkat okozott, az érintettek lettek az „alternatívok”, míg a nem fertőzötteket onnantól „sapiens” néven emlegették. Aztán újabb katasztrófa történt, felrobbant a Hold, melynek becsapódó darabjai, a lunaritok, újabb változást okoztak, a két alfaj újra kettészakadt: az alternatívokból lett az alteraver (nagy darab, kíméletlen, de buta és melegszívű törzsi harcosok), és az alternix (gyorsak, jó felfogásúak, ideális beszivárgók, kémek), a sapiensekből pedig a one (a tipikus katona, ők kezdték a háborút, fegyvermániásak)és a syn (agilis, okosak, pusztító speciális erővel). A hirigben a járműveknek is nagy szerepe lesz, nemcsak a csapatszállításban, de a harcokban is: APC-k, különleges motorkerékpárok, tankok, hajók, csatagépek.
A sapiensek városa, Nostalonia, és az alternatívok székhelye, Eska elszigetelt település, a közöttük elterülő vadont a hibridek uralják, a vad mutánsok és a csapatban portyázó szörnyek, ezek nem játszható fajok, de persze hozzájárulnak majd a tápolásunkhoz. A karakterfejlődés során újabb fegyverekhez, pajzsokhoz, képességtől függő cuccokhoz jutunk (minden tizedik szinten választhatunk egy új licencet, ez ad lehetőséget arra, hogy pl. vezethessünk egy repülőt vagy használhassunk egy lőszerszám típust) , no meg nő becsületünk is, és személyiségünket is finomíthatjuk, formálhatjuk. A gyilokszerszámok terén sem kell nagy meglepetésekre számítanunk: géppisztolyok és -karabélyok, mesterlövészpuskák, rakétavetők, persze kissé sci-fi verzióban. A fejlesztők elmondása szerint a játékmenet amúgy az „offline” FPS-ekre hajaz, mint amilyen például az Unreal, azaz a szupergyors akciókra, és leginkább az UT és a CS keverékeként képzelhetjük el. Apropó Unreal: a látványvilágról az Epic harmadik generációs motorja gondoskodik, amely egy szóval jellemezhető: brutális. Tényleg nagyon jól néz ki a játék, ráadásul keveredik benne a keleti és nyugati kultúra, azaz számunkra is bőven fogyasztható lesz.
És akkor a frissebb dolgokról: először is a rossz hír: a koreaiak végül kidobták a cross-platform elemet, azaz a korábbi tervekkel ellentétben a PC-s és X360 tulajok nem csaphatnak össze. Ráadásul van némi spét is: PC-re 2009 végén jelenik meg a játék, míg a Microsoft dobozára kb. ezután fél évre. A jó viszont: nem lesz havidíj, a jó öreg mikrotranzakciós rendszert vezetik be a srácok, azaz pénzért vásárolhatunk majd bónuszokat (ebben egyébként sok rációt látok, például hogy egyes licencekhez csak így juthatunk hozzá).
Elsőre elég egészségesnek tűnik a dolog; alant láthatjátok a friss E3-as trailert, illetve két kamerás felvételt a játékmenetről. A mellékelt képek egyébként tavaly februáriak,sajnos ennél frissebbek sem a hivatalos oldalon nincsenek, sem más sajtóforrásunknál. Azért a marketingre még rá kell gyúrniuk a srácoknak...
A Rainbow Six: Vegas nem volt még sehol. UT akárhány koppintás talán lehet, de UT3 biztosan nem, mert jóval megelőzte azt. (Persze nem a megjelenési dátumba )
Azt hittem ebből a játékból már nem is lesz semmi.
Viszont nehezen tudom elképzelni a többszáz/ezer fős csatákat már csak a technikai oldal miatt is.
Kár, hogy nem lesz crossplatform, pedig ezzel előre lehetne lendíteni a billentyűzet és egér elterjedését konzolokon .
A havidíjmentesség viszont tényleg nagy öröm, remélhetőleg megéri majd beruházni a játékba és boldogan konstatálhatjuk, hogy tök ingyér játszunk onnantól kezdve.
Az hogy bizonyos dolgokat majd csak pénzért lehet megvenni szerintem eléggé merész ötlet mert általában ez Magyarországot nem nagyon szokta érinteni. Legalábbis most nem jut eszembe olyan játék ahol magyarországról mondjuk egy SMS-ért kapunk valamit. Max kártyás (PayPal, bankok) fizetéssel. Ezzel viszont az a baj hogy nem mindenkinek van ilyen típusú kártyája.