Mit tehetsz, hogy ne veszítsd el a nehezen megszerzett követőtáborodat egy akaratlanul elkövetett hiba, szabálytalanság miatt? Mikre figyelj, ha nyereményjátékot indítanál a Facebookon? Olvasd el tippjeinket a sikeres promóció érdekében!

Tudd, hogy mit akarsz!

Egy Facebook-nyereményjátéknak jól meghatározott céllal kell rendelkeznie, hogy segítse vállalkozásodat. Ha több követőt akarsz szerezni, kérdezd meg magadtól, hogy miért. Miért fontos ez a vállalkozásod számára? Addig folytasd a miért kérdéseket, amíg nem lesz olyan célod, amely összhangban van az üzleti terveiddel. 

A játék célja lehet követők szerzése, e-mail címek gyűjtése, márkahűség kialakítása, webhely forgalom növelése, ahogy erről a JövőMarketing jó tanácsokat adó cikkében is olvashatsz. Bármelyiket is választod, mérhetőnek kell lennie. 

A nyereményjáték díjának megválasztása is körültekintést igényel. Elég izgalmasnak, vonzónak, egyedinek, akár különlegesnek kell lennie, hogy megmozgassa az embereket. Ne legyen drága, csak releváns a követőid számára. 

Több típusú nyereményjátékot is indíthatsz, így sorsolásos játék, fotópályázat, kommentverseny, stb. Minden esetben alkosd meg és tedd közzé a saját versenyszabályzatodat, amelyben kitérsz a játék időtartamára, a résztvevők körére, a nyertes kiválasztására. Hangold össze a FB promóciós szabályzatával, és nyilatkozz arról, hogy ez a Te játékod, a Facebook mentesül vele kapcsolatban minden felelősség alól.

https-wwwjovomarketinghu-2022-julius-cikk2.jpeg

Tedd közzé és népszerűsítsd!

Minden ember szeret játszani. Ahhoz, hogy minél többeket elérj, először is tedd közzé! Lehetőleg minél több marketingcsatornát használj - email, blog, weboldal, chatbot, FB-bejegyzés. A verseny üzleti céljaitól függően érdemes lehet a versenyt fizetett Facebook-posztként felturbózni. Ekkor célszerű érkeztető landing oldalt is készíteni, hogy az eredmények jól mérhetők legyenek.

Kommunikálj a résztvevőkkel, de ne kérd őket a nyerési lehetőség érdekében a játék megosztására, jelölésre, lájkolásra, mert ez a FB-szabályokkal ellentétes, és büntetés jár érte, ami lehet a poszt törlése, 24 órás vagy hosszabb tiltás, illetve végső esetben a hozzáférés megtagadása. 

A nyertes kihirdetéséről is lehetőleg minél több csatornán emlékezz meg, köszönd meg a részvételt, tegyél közzé fotót, maradj közvetlen és barátságos.

Utána is van dolgod

A nyereményjáték befejezése után minden esetben értékeld a teljesítményt, elemezd ki alaposan, hogy a következő kampányodhoz megfelelő adatokkal rendelkezz. 

Gondolkodj el a tapasztalatokon, és tedd fel magadnak a kérdést, hogy a verseny a kívánt eredményeket hozta-e, mi működött jól, és mit lehetne javítani. A kérdésekre adott válaszokkal kiváló kiindulási alapot teremthetsz a következő Facebook-nyereményjátékhoz.