Brian Horton nyilatkozott még az E3 2016 során a játék sci-fi aspektusairól. Elmondása szerint igyekeztek egy elképzelhető világba csöppenteni a játékost, anélkül persze, hogy túlságosan elrugaszkodnának a sorozat magját képező pergő akciótól.
Az első problémát a súlytalanság okozza, hiszen az űrben csak lassú, megfontolt mozdulatokat tehet az ember. Ezért került be újításként a vonóhorog (grapling hook), hogy minél gyorsabban manőverezhessünk a légüres térben. Szintén a gravitáció hiánya miatt át kellett gondolni a gránátok működését, ennek okán célkövető és irányított robbanó eszközöket adnak a játékos kezébe. A második kézenfekvő probléma a hang terjedése, pontosabban annak hiánya, itt is kompromisszumokat kellett kötnie a dizájncsapatnak, úgyhogy amellett döntöttek, hogy az űrruha szimulálja majd ezeket, fotonok segítségével, és tompítottan, de hallani fogjuk a körülöttünk zajló eseményeket.
Horton azért megjegyezte: „ha túlságosan belegabalyodsz a tudományos tényekbe, a központi elemét ölöd meg annak, ami a Call of Duty-t naggyá teszi. Végül is ez egy tömegpiaci termék, akárcsak egy akciófilm. Mindig azokkal a dolgokkal kezdünk, amit ismerünk, majd következtetünk belőlük.”
Akárhogy is a végeredmény az lesz "ami a Call of Duty-t naggyá teszi", agyatlan lövölde motmár Grapling Hook-al, nyulfarknyi történettel.