A Nulláról a Legendig-cikksorozatban egy teljesen új felhasználót indítva vágok bele a játékba, lépésről lépésre haladva a fejlődés útján, apránként kitérve minden olyan dologra, ami segítséget nyújthat a kezdők számára.
Az előző héten két okból is pihenőn volt Nulláról a Legendig-cikksorozatunk, a Trial by Felfire kitérője után azonban most visszatérünk frissen létrehozott felhasználónkhoz, hogy tovább lépkedjünk felfelé az Apprentice League lépcsőfokain.
A NERF UTÁN
Ahogy arról már beszámoltunk, a Demon Hunter kapott egy sokadik nerfet is: ezúttal a Twin Slice lett gyengítve. Egészen pontosan a balansz változtatásáról van szó, nem gyengítésről, hiszen bizonyos elemében erősödött a lap, de általánosságban azért mindenki nerfként élte ezt meg a közösségen belül. A módosítás sajnos minket is érzékenyen érint, hiszen az olcsó Demon Hunter paklikban (mint amilyennel mi is kezdtük a ladderezést) különösen esszenciális a kártya. Elsősorban a korai agresszióra építettünk, melynek során ez a varázslat már az első körökben olyan lapokat tudott ingyen aktiválni, mint a Battlefiend vagy a Satyr Overseer. Elkeseredni persze még nem kell: a Demon Hunter így is játszható maradt (sőt). Ugyanakkor arra jutottam, ez egy jó alkalom lehet arra, hogy kipróbáljunk valami mást.
VADÁSZ VADÁSZNAK VADÁSZA
A döntésben, miszerint milyen decket építsünk, alapvetően két fő tényező meghatározó:
- Melyik az a class, amelyikre kezdő szinten is lehet építeni?
- Melyik az a pakli, amelyik felveszi a versenyt a rengeteg Demon Hunterrel?
Ezen két szűkítő tényező összességével elég egyértelműen kirajzolódott a következő deck, ami egy Face Hunter lett. Ez egy, az előző paklinknál is agresszívebb összeállítás, amely – nevéhez híven – szinte csak és kizárólag azzal foglalkozik, hogy az ellenfél arcát támadja. Van egy olyan (megjegyzem: téves) közvélekedés, miszerint ezek primitív, gondolkodást nem igénylő paklik, hiszen csak rá kell húzni a kurzort a másik hősre, és ennyi. Viszont, mivel az első néhány körre korlátozódik a nyerési potenciálunk, ezért lényegében tökéletes játékot követelnek meg. Egy kontroll jellegű paklinál még bele tud férni egy-két kisebb hiba vagy rossz döntés, mert megvannak az eszközök arra, hogy visszajöjjünk a játékba. Itt azonban egy rossz mulligan (kezdőkéz visszakeverése) vagy egy rossz trade (az ellenfél lényének leütése) a különbséget jelenti győzelem és vereség között, ez a kiélezett játék pedig nagyon izgalmassá teszi őket.
Mielőtt bármi konkrétumról beszélnénk, nézzük magát az összeállítást!
Kód a paklihoz:
AAECAR8AD6gCyQSIBZIF7QaXCNsJ/gzzpwP5rgP7rwP8rwOiuQP5ugP/ugMA
A Face Hunter lényege tehát, hogy amikor csak lehet, „arcra kell menni”. Két esetben érdemes foglalkozni az ellenfél lényeivel: ha úgy érezzük, hogy egy trade szinte biztosan több sebzést garantál nekünk a következő körben, mint amennyit elveszítünk most, vagy ha fennáll a veszély, hogy mi előbb halunk meg, minthogy leüssük az ellenfelet. Azt azért megjegyzem, hogy túl sokszor egyik sem fog előfordulni, ugyanakkor ezen helyzetek felismerése nagyon komoly jelentőséggel bír. Lényeg a lényeg: a pakli tulajdonképpen egy verseny az idővel – nagyjából a hetedik-nyolcadik körig tart a játék, ha eddig sem nyerünk, szinte garantáltan kikapunk. Éppen ezért menet közben úgy érdemes számolni, hogy minden X elköltött manáért X sebzést akarunk bevinni – ha ez az arány rosszabb, akkor rossz úton járunk.
Az előző gondolatból egyértelműen következik, hogy minden körben törekednünk kell az összes mana elköltésére. Az alacsony átlagköltség miatt ez szerencsére nem túl nehéz feladat, ugyanakkor azért igényel némi előzetes tervezést. Nagyon fontos szerepe van a deckben a direkt sebző lapoknak (pl. Kill Command, Scrap Shot). Mindig tartsuk fejben, hogy mennyi sebzésünk van „kézből”, ha ugyanis már a negyedik-ötödik körben járunk, és sikeresen leütöttük az ellenfél HP-jának nagyjából a felét, akkor már ezek a lapok kerülnek előtérbe, melyek lezárhatják a meccset. Meg persze a Hero Power: a Steady Shot a legjobb barátotok, használjátok, amikor csak lehet. Sokszor még a második körben is megéri használni, hiszen a legtöbb lényünk úgyis csak egy körig él, a sebző lapok meg szintén egyszer használatosak.
Jöjjön egy-egy rövid magyarázat a használt lapokhoz.
- Arcane Shot – Mana/sebzés arányban nagyon jó lövés, vész esetén lénybe is.
- Dwarven Sharpshooter – 1-ért jó test, ha baj van, leveszi a zavaró lényeket.
- Tracking – A végjátékban érdemes használni, amikor már a lövéseket akarjuk húzni.
- Explosive Trap – Lassítja az ellenfelet, miközben sebez is.
- Imprisoned Felmaw – Lassú, de ár/érték arányban kiemelkedő lény.
- Phase Stalker – A legjobb 2 manás minionunk, „ingyen” kiteszi nekünk a csapdákat.
- Scavenger's Ingenuity – Bekeresi és tápolja az egyik kivégzésünket.
- Eaglehorn Bow – 3 manáért 6 potenciális sebzés, érdemes Explosive Trappel kombinálni!
- Kill Command – Mana/sebzés arányban egy újabb remek lövés.
- Unleash the Hounds – Érdemes megvárni, amíg kiterül az ellenfél, kivégzésnek is remek.
- Scrap Shot – A Scavengerhez hasonlóan a Stonetusk Boarral a legjobb.
- Blazing Battlemage – A játék legjobb Neutral 1-dropja, minden aggro deckbe kötelező.
- Leper Gnome – Elég gyenge lény, viszont szinte kivédhetetlen 2 sebzés 1 manáért.
- Stonetusk Boar – A Beast-tápoló lapjaink legfőbb célpontja.
- Kobold Sandtrooper – A Leper Gnome-hoz hasonlóan szinte garantált sebzés lénybe építve.
A mulligan során elsősorban ezekre érdemes fókuszálni: Blazing Battlemage, Dwarven Sharphooter, Phase Stalker, Imprisoned Felmaw, Scavenger's Ingenuity. Ha nálatok van a Coin, akkor érdemes kitenni az első körben két 1-dropot vagy az első és a második körben is egy-egy 2-dropot, ilyenkor természetesen ennek megfelelően keverjetek vissza az elején.
MIBŐL LESZ PÉNZ?
Ha követtétek az eddigi részeket, akkor mostanra már rengeteg kártyapakkot kinyitottatok, de nyilván badarság lenne abban hinni, hogy majd kibontotok mindent, ami kell. Olyat fogunk tenni tehát, amit eddig nem: kártyákat fogunk betörni. A Hearthstone rendszere pár hónapja megváltozott: most már egészen addig nem bonthatunk egy lapból 2-nél többet (Legendary-nél értelemszerűen 1), amíg nincs meg az adott ritkaságból minden az adott kiegészítőből. Ez egyrészről jó hír, viszont egyben azt is jelenti, hogy egy darabig nem lesznek felesleges, bónusz kártyáink. Vagyis, ha dustot szeretnénk szerezni, akkor kénytelenek leszünk valami olyat betörni, amire éppen nincs szükségünk. Itt egyébként van egy titkos Quest: az első disenchant után automatikusan kapunk 95 dustot. Fincsi!
Pár száz dustot tehát biztosan össze kell kotornotok, hogy a fenti deckbe legyárthassátok a hiányzó lapokat. Hogy mit érdemes betörni? Nos, első körben ajánlott a Golden lapokra rámenni (párat biztosan bontottatok), hiszen az arany verziók többet érnek, mint a simák. Az elején emellett ne ódzkodjatok betörni a gyenge Legendary kártyákat se, hiszen az értük járó 400 dust kezdetben rengeteget segít – én például egy Nozdormutól váltam meg. Érdemes azért előtte segítséget kérni, vagy minimum utánajárni, nehogy valami jó Legendary-t zúzzatok szét! Fontos emellett, hogy a Basic és a Reward kártyák nem törhetőek be.
Ezzel tehát össze is állt az első olyan pakli, amit tényleg tudatosan, immáron a rendelkezésünkre álló erőforrásokat felhasználva építettünk. A következő részig ezzel fogok haladni én is a létrán – hamarosan jövök az újabb tippekkel és tanácsokkal. Addig is sok sikert minden újoncnak!