A Nulláról a Legendig-cikksorozatban egy teljesen új felhasználót indítva vágok bele a játékba, lépésről lépésre haladva a fejlődés útján, apránként kitérve minden olyan dologra, ami segítséget nyújthat a kezdők számára.
A cikksorozat első felvonásában megtettük az első lépéseket a Hearthstone világában, teljesítve azokat a single player tartalmakat, melyek minden kezdő játékos számára ingyen elérhetőek. Látható volt, hogy akad tennivaló bőven, ami nemcsak azért jó hír, mert ezáltal gépi ellenfelekkel szemben is rengeteg lehetőség van játszani, hanem azért is, mert sok-sok jutalom tehető zsebre, mielőtt egyáltalán belekezdenénk a játékba, ami mindenképpen megkönnyíti az indulást. Paklit azonban akkor még nem építettünk, most viszont erre is sor kerül.
KITÉRŐ AZ ARÉNÁBAN
Mielőtt bármibe is belevágnátok, Practice módban mindenképpen jussatok el minden hőssel a 10-es szintig. Nemcsak azért, mert ezzel tudjátok megnyitni az összes Basic lapot (ami nyilván esszenciális az induláshoz, amikor még kevés kártyátok van), hanem mert 100 gold jutalom is jár érte.
Időközben nagy valószínűséggel meg fogjátok kapni a 100 győzelemért járó jutalmat is, ez 300 gold.
Végül, de nem utolsó sorban: ha megvan minden class-szal a 10-es szint, akkor megnyílik a főmenüben az Arena mód, ahol alapjáraton 150 goldba kerül egy menet, az első belépő azonban ingyen van, úgyhogy ezt mindenképpen érdemes kihasználni. Ez egy draftolós mód, vagyis továbbra sem a saját készletünkből kell decket csinálni, hanem indítást követően a játék feldob nekünk 3x30 lapot, ezekből válogatva kell paklit összeállítani. Az Arena kapcsán a legfontosabb szabály, hogy elsősorban olyan lapokat kell szedni, melyek önmagukban jók, ugyanis a különféle kombók és szinergiák elég bizonytalanok, emellett nagyon figyeljetek a megfelelő managörbére, mert ha nincsenek jó induló lapjaitok (főleg a 2-3 manás minionok kritikusak), akkor egyszerűen nem fogjátok tudni tartani a lépést, hiába vannak esetleg erősebb későbbi kártyáitok. Nyilván amíg nem ismeritek eléggé a környezetet, addig nehéz optimálisan draftolni, úgyhogy nyugodtan használjatok valamilyen "segédletet" – például a Lightforge oldalát, ahol a pontszámok megmutatják, melyik lap mennyire számít jónak az Arena módban.
Maga a játékmód úgy működik, hogy minél többet nyersz, annál több jutalmat (gold, dust és pakkok) kapsz a menet végén, mely 3 vereséget követően ér véget. A játék jellemzően olyanokkal párosít össze, akik ugyanúgy állnak, mint te, a csúcs pedig a 12 győzelem: ha ezt eléred, akkor véget ér a menet, és megkapod a legtöbb lehetséges jutalmat. Kezdőként persze erről kár álmodozni, ugyanakkor mechanika, illetve főleg a minionok közötti harc szempontjából ebben a játékmódban rengeteget lehet tanulni. Újoncként ugyanakkor ne feltétlenül erre költsétek a goldot, a jutalmakat tekintve ugyanis csak 3 győzelemtől térül meg a 150 arany befektetés (ha a nyert csomagot 100 goldnak vesszük), ahhoz pedig, hogy a teljes goldmennyiség visszajöjjön, legalább 7-et kell nyernetek. Nekem az ingyenes menet során sikerült 9 győzelmet hozni (nyilván a meglévő tapasztalat sokat segített), úgyhogy szép nagy zsák arany ütötte a markomat.
Ezzel megszereztünk minden olyan jutalmat, ami elérhető anélkül, hogy akár csak belépnénk a Play módba. Most pedig eljött a bontogatás ideje!
BONTÁSRA FEL!
Felmerül a kérdés: mire költsük a sok goldot, amit szereztünk? Én azt javaslom, hogy a legújabb kiegészítőre költsetek – jelen pillanatban az Ashes of Outland nagyon sok használható lapot tartalmaz. Szóba jöhet még a Classic pakk is, de ebből a questekből, a Tavern Brawlból és innen-onnan gyakran fog esni, ráadásul jóval kisebb arányban használhatók a lapjai, mint egykoron, úgyhogy én mindenképp az újabb csomagokat javaslom. A Descent of Dragons pakk kapcsán (küldetésből elvileg kellett, hogy kapjatok ilyet) ingyen megkapjátok Galakrond 5 verzióját, ezek később még jól fognak jönni!
Én az eddigi jutalmakkal és az elköltött golddal végül 38 csomagot bontottam, ami igen baráti induló mennyiség, ennyiből már néhány Legendary lap is biztosan esik (az első 10 pakkban minden egyes kiegészítőnél van legalább 1 ilyen ritkaságú), nekem pedig olyan szempontból szerencsém volt, hogy az Ashes of Outlandből esett egy Metamorphosis, úgyhogy ezzel eldőlt az, amit már előzetesen is sejtettem: Demon Hunterrel fogom elkezdeni a létrázást.
IRÁNY A RANKED MÓD!
Egy korábbi cikkben már kifejtettem, hogy a kezdő szinteken a Demon Hunter óriási előnyben van a többi hőssel szemben, így vele nem nagyon tudtok mellélőni – főleg úgy, hogy a nagyobb induló készlet miatt ehhez a class-hoz lesz a legbőségesebb gyűjteményetek az elején. Én végül az alábbi decket tettem össze a rendelkezésre álló lapokból.
Fontos, hogy ebben a pakliban még nincs egyetlen craftolt lap sem, kizárólag bontottak, illetve amik automatikusan járnak. A cikksorozat következő részében az optimalizálásról lesz szó: megnézzük, hogyan lehet minimális befektetéssel még erősebbé tenni a decket, illetve általánosságban magáról a craftolásról is beszélni fogunk. Az első tapasztalatok mindenesetre elsöprően pozitívak: a Demon Hunter úgy megy át a 40 szintből álló Apprentice League-en (ez még nem a rendes ladder, hanem a Ranked mód kezdeti, újonc játékosok számára elkülönített szekciója), mint kés a vajon, az első és eddigi egyetlen vereségem Rank 34-en jött egy "fullos" Demon Hunter paklitól. Egy hét múlva tehát megnézzük, hogyan tudunk még többet kihozni belőle, illetve a használt lapokokat is alaposan át fogjuk nézni!