Mozgalmas hét volt ez a mostani a Hearthstone háza táján, hiszen egyrészt érkezett egy új patch, másrészt pedig befutott az Ashes of Outland kiegészítőhöz kapcsolódó Solo Adventure, a mindenki számára ingyenesen elérhető Trial by Felfire. Ezen két okból most rövid szünetet tartunk a Nulláról a Legendig című cikksorozatban, nem maradtok azonban így sem heti HS-tartalom nélkül, hiszen ha már itt az új single player kaland, akkor úgy döntöttünk, készítünk nektek egy végigjátszást, ha úgy alakulna, hogy jól jönne pár tipp Aranna Starseeker kalandja során. Vágjunk is bele!
I. A World in Ruin
1. Inquisitor Dakrel
- Hero Power - 1 mana: elpusztít egy saját miniont, és kétszer kisüti a Deathrattle-jét.
Ennek a meccsnek érdemes defenzíven nekimenni, mert bár a Deathrattle-ök kisütése az ellenfélnél nagyon erős kombókat eredményezhet, ha tisztán tudjátok tartani a boardot, akkor Dakrel elég hamar kiürül, a mi hősképességünk pedig garantálja a lapelőnyt, így onnantól már nem nagy kunszt nyerni. A Blackjack Stunnert (egy Secrettel párban) érdemes megtartani a nagyobb lényekre, illetve az olyan lapokra, mint a Darkshire Librarian, amit nagyon jó vele megszívatni.
2. Xur'Goth
- Hero Power - 1 mana: rontást tesz egy lapra a kezünkben, amit ki kell játszani a következő körben, különben megsemmisül.
A meccset egy Dormant Shalja, Outcast minionnal kezditek, amely akkor kel fel, ha 4 Demon meghal a játék folyamán. Ha ez megtörténik, akkor jó eséllyel nyertek, de addig sem igazán nagy kihívás a meccs, hiszen Xur'Goth hősképessége nem különösebben erős – olykor még az is simán belefér, hogy eldobjátok az adott lapot, ha nem illeszkedik jól a curve-be. Nyugodtan kezdeményezzetek, mert ez egy lassabb deck, mint az előző, a boardon nem nehéz megtartani az előnyt.
3. Zixor, Apex Predator
- Hero Power - 0 mana: +4 sebzést kap erre a körre.
Elég erős boarddal kezditek ezt a játékot, hiszen a Sklibb, Outcast +1 sebzést és Tauntot ad a mellette lévő lényeknek, ráadásul két 0/6-os gomba is jár mellé, így kapásból megvan a védelem, amivel ki lehet iktatni Zixor hősképességét. Amire mindenképpen figyeljetek, hogy Sklibb két oldalán egyenletesen osszátok el a minionokat, hiszen a legtöbb plusz sebzésre úgy tehettek szert, ha mondjuk, több lénnyel is trade-elnetek kell. Őt magát pedig minden áron igyekezzetek megvédeni – ha erre odafigyeltek, akkor elvileg nem történhet gond, hiszen a kezdeti előny óriási.
4. Baltharak
- Hero Power - Passzív képesség: ha egy Demon meghal, akkor húz egy lapot és gyógyul 10-et.
Baltharak brutális hősképessége elsőre ijesztőnek tűnhet, de egy idő után valójában hátránnyá válik, hiszen nagyon hamar fel lehet húzatni vele a komplett decket – onnantól pedig a fatigue már teszi a dolgát. Ne is nagyon foglalkozzatok semmivel, csak azzal, hogy folyamatosan letakarítsatok mindent, illetve azok a lapok, amik az ellenféllel húzatnak (pl. Dancing Swords, Coldlight Oracle) vagy visszavetetnek (Blackjack Stunner) akkor a legerősebbek, amikor tele van a keze. Arra számítsatok, hogy a meccs későbbi részében nagyon erős lényeket fog kipakolni, így a Betrayal és Sudden Betrayal kártyákat érdemes ekkorra megtartani, melyek nagyon komoly pusztítást tudnak véghez vinni. Kreatív és szórakoztató bossharc, méltó lezárása az első fejezetnek!
II. To the Black Temple
5. Kanrethad Prime
- Hero Power - 10 mana: feltámaszt 3 Demont, melyek ebben a meccsben haltak meg, majd elveszít 4 manakristályt
A jó hír, hogy az elején ezúttal nem kell tartani erős Hero Powertől, a rossz, hogy a 10. körben garantált az erős play a boss részéről. Igazán viszont nem is ettől kell tartani, hanem az 5 manás Endless Legion laptól, ami valójában sokkal veszélyesebb, hiszen nagyon korán tele tudja szórni vele a boardot. Megijedni azonban nem kell, Baduu ugyanis ekkor egy Vanish spellel segít be nekünk, úgyhogy lesz idő reagálni. A pakli itt is biztosan előbb fogy el az ellenfélnél, mint nálunk, ugyanakkor az idő múlásával érdemes agresszív stratégiára váltani az erős Hero Power miatt, hiszen a leszedések és a Secretek minket meg tudnak védeni, Kanrethadnak ellenben nagyon nincsenek gyógyulásai.
6. Burgrak Cruelchain
- Hero Power - Passzív képesség: ha bárkinél meghal egy Mech, mindkét játékos kap egy Spare Part kártyát.
Az első bossharc ebben a Solo Adventure-ben, amely eltér a megszokott sémától. Itt valójában nem az ellenfél legyőzése a cél, hanem a 12 Spare Part kijátszása, hogy ezáltal megjavítsátok a túloldalon lévő Broken Demolishert. A deck első pillantásra borzasztónak tűnik, ugyanakkor az 1 manás Spare Partokkal hamar más megvilágításba kerülnek az olyan minionok, mint például a Questing Adventurer. Az elején igyekezzetek két Bonechewer Brawlert minél előbb megoldani, utána pedig általában bőven lesz időtök kivárni, hogy indíthassatok egy nagyon erős kört az említett Questinggel, Biteweeddel vagy Edwin VanCleeffel. Egy nagyobb minion pedig onnantól kényelmesen lehozza a meccset – ha kaptok olyan Spare Partot, ami Stealth-et ad egy célpontnak, akkor kényelmesen be is tudjátok védeni őket. Amit végig tartsatok szem előtt, hogy a 12 Spare Part kijátszása a cél, vagyis nem kell legyőzni az ellenfelet, csak meg kell ölni ennyi mech-et, és ha kijátszottátok a belőlük esett spelleket, akkor rögtön nyertetek is.
7. Felstorm Run
- Hero Power - Passzív képesség: folyamatosan minionokat idéz meg.
Ez is egy rendhagyó összecsapás, itt ugyanis az a feladat, hogy el kell menekülni az imént ellopott Demolisherrel, ami a gyakorlatban azt jelenti, hogy ki kell bírnotok 10 körig a folyamatosan termelődő minionok rohamát. Itt a kéz menedzselése az egész harc kulcsa, hiszen minél több kártya van nálatok, annál többet sebez a hősképességetek, ami az első pár kört mindenképpen le tudja hozni önmagában, így pl. a 0 manás Target Dummy-kat semmi esetre se tegyétek ki. A Turbo Boost segítségével lehet nyerni két kört, a 4 mana viszont nem olcsó, úgyhogy ne adjatok vele túl nagy támadási felületet (érdemes betartani inkább akkorra, amikor "nyerni" tudtok vele), hiszen egy nagyobb asztalt a sok veszélyes Deathrattle miatt azért nem egyszerű megoldani. Ugyanakkor ha már több ilyen is van kint (pl. Scrapyard Colossus, Disguised Wanderer), akkor érdemes bevetni az olyan lapokat, mint az Infernal Cannon. Az olcsó Tauntokat pedig csak az utolsó 1-2 körben tegyétek ki, ezzel kivédve az ellenfél végső rohamát. Tapasztalatom szerint a randomfaktor ellenére jól balanszolt harc, nekem mindig sikerült megmenekülni, de rendre úgy, hogy tényleg azt éreztem, azt utolsó szalmaszálat csíptem el.
8. Mother Shahraz
- Hero Power - Passzív képesség: minden körben az első sebződést kivédi, és visszaküldi arra, aki sebezte volna.
Ez a bossharc kicsit türelemjáték jellegű, mivel sokáig egyáltalán nem éri meg ütögetni Shahraz-t, hiszen csak a lényeitek fognak lehullani a sok counterattack miatt. Az elején tehát inkább kezeljétek a boardot, illetve termeljetek be minél több lapot a Hero Powerrel. Különösen az olyanokra érdemes fókuszálni, mint a Defias Ringleaser vagy a Halazzi, the Lynx, melyek pici lényeket termelnek, hiszen alapvetően az ilyen 1/1-es tokennekkel szeretnétek körbejátszani a boss hősképességét, azokért pedig annyira nem kár. Ha tehát már van kint 4-5 lényetek, köztük kisebb is, akkor nyugodtan menjetek, egyébként inkább várjatok a jó lehetőségre vagy egy nagyobb minionra. A Headcrack is egész jó (bár kicsit drága) a Parry and Riposte kicselezésére, hiszen 2 HP annyira nem nagy ár. A Tauntokkal pedig óvatosan, mert ha a bossnak van fegyvere, akkor a saját körében is működik a Hero Power!
III. To be a Demon Hunter
9. Shalja, Outcast
- Hero Power - Passzív képesség: amikor kijátszik egy Overload kártyát, megidéz egy véletlenszerű Lightning spellt.
Az egyik legidegesítőbb boss, hiszen nem túl jó érzés, amikor egy random effekt miatt kerültök bajba. Amúgy nem egy nehéz harc, könnyű előnybe kerülni, csak mindig készüljetek arra, hogy bármikor jöhet egy nagyobb swing az ellenféltől, emiatt ne vállaljatok felesleges kockázatot. Fontos tudnivaló, hogy a pakliban van egy Kingsbane, így a Doomerang és Deadly Poison jellegű lapokat (ha van rá mód) tartsátok meg erre.
10. Karnuk, Outcast
- Hero Power - 2 mana: sebez 2-et minionba, és ha ettől az meghal, gyógyít magán 4-et.
Ennél a harcnál a saját hősképességetek okos használata a kulcs. A pakliban vannak Glowcap Mushroom kártyák, és ha kitesztek egy ilyet, akkor használhatjátok a Hero Powert, ami elpusztítja azt, majd +1/+1-et ad minden más lényeteknek, és még egy lapot is húzhattok. A jó taktika tehát az, hogy egy körön belül több lényt kell kipakolni, és azokat felbuffolni, hiszen a boss a saját hősképességével önmagában jól kezeli a kis minionokat. A későbbi körökben pedig már lesznek méretesebb lényeitek is (pl. Marsh Hydra), melyek szintén le tudják hozni a meccset. De ha nem húztok túl balszerencsésen, akkor az ötödik-hatodik körre könnyű kiterülni.
11. Jek'haz
- Hero Power - Passzív képesség: minden minionjának Rush és Windfury képessége van.
Mivel a Windfury segítségével az ellenfél pillanatok alatt szét tudja ütni az arcotokat, ezért ennél a harcnál elengedhetetlen, hogy mindent, még a legkisebb minionokat is folyamatosan megoldjátok, különben nagyon hamar el fogtok hullani. Ugyanakkor erre az összecsapásra is igaz az, mint ami sok másikra is: a Hero Power által generált minőségi és valódi lapelőny hosszú távon lehozza a meccset, csak védjétek ki Jek'haz próbálkozásait.
12. Magtheridon Prime
- Hero Power - Passzív képesség: ha sebződik a saját körében, akkor kap egy 2/2-es Rusted Fel Orc miniont.
A boss által termelt lények képesek erősíteni egymást, úgyhogy ne vegyétek őket fél vállról, önmagukban hiába csak 2/2-esek. A Hero Power azonban összességében szerencsére nem túl erős és maga a deck sem tartogat kifejezetten aberrált dolgokat (szemben a ti jó kis Demon Hunter kártyáitokkal), úgyhogy komoly gondotok nem lesz vele, ha betartjátok ezt az alapszabályt.
IV. Battle for Outland
13. Gok'amok
- Hero Power - Passzív képesség: véletlenszerűen megidéz egy Outland varázslatot vagy a Rusted Legion egyik tagját.
Hasonló harc, mint Shalja: itt is sok minden múlik azon, hogy mikor milyen random effekt sül ki, aminek elég nagy a szórása. Szerencsére a ti hősképességetek sem mondható rossznak, hiszen egy felturbózott Demon Hunter Hero Powerről van szó, amivel elég könnyen +2 sebzést lehet kérni. Igyekezzetek ezt minél többször kihasználni és agresszívan játszani – nekem egyszer egy ötödik körös nyerés is összejött.
14. Flikk
- Hero Power - 1 Mana: megidéz egy 1/1-es Worthless Impet. ---> Passzív képesség: a minionjainak +2 sebzése van (a Fel Reavereknek +10).
A bossnak tulajdonképpen egy fél árú Paladin hősképessége van, de szerencsére pont kiegyenlítik egymást a miénkkel, úgyhogy az első körökben elvileg nem szabad, hogy gondot okozzon az asztal tisztán tartása. Ezt pedig tegyétek is meg, pár kör múlva ugyanis bekapcsol egy erősebb verzió, ami már plusz sebzést ad a lényeknek. Megijedni azonban nem kell, így is bőven megvannak az eszközeitek arra, hogy kényelmesen tisztán tartsátok a másik térfelet, miközben szép lassan kiépültök, nagy trükkje nincs ennek a csatának.
15. Baduu Prime
- Hero Power - Passzív képesség: ha kijátszik egy miniont, az Stealth vagy Poisonous képességet kap.
Szerencsére ez a hősképesség sem csinál igazán komoly előnyt. Néha kicsit kényelmetlen lehet a Stealth lények megoldása (bár a Demon Hunternek szerencsére még erre is van jó taktikája), de a forgatókönyv itt is hasonló, mint a legtöbb esetben: a középjátéktól felfelé a nagyobb minionokkal könnyen át tudjátok venni az uralmat a board felett. Igyekezzetek jól menedzselni az Outcast képességeket, és nem lesz gond.
16. MECHA-JARAXXUS!
- Hero Power - Passzív képesség: a köre végén erősíti a Reactor minionjait.
Mecha-Jaraxxus egy-egy Dormant Fel Reactor és Hatred Reactor minionnal indít, melyeket nem lehet megoldani (csak Dormanttá tenni), ugyanakkor érdemes mindig rögtön leütni őket, különben a képességeik (Spell Damage, illetve plusz statok a kijátszott lényeknek) folyamatosan erősödnek, amit nem tanácsos hagyni. Türelmesnek kell tehát lenni, leütve a reaktorokat, hiába lenne csábítóbb arcra menni – ha átveszitek az uralmat a board felett, onnantól már pikk-pakk be tudtok ütni eleget.
V. The Final Test
17. Illidan Stormrage
- Hero Power - Passzív képesség: miután támad, minden ellenfele sebződik 1-et.
Az utolsó fejezet igazából már színtisztán történeti funkciót tölt be, ezt a harcot ugyanis végig sem kell játszani. Alapvetően egyébként egy mezei Demon Hunter mirror meccsről van szó Illidan ellen.
Ha sikeresen teljesítitek mint a 17 bossharcot, megkapjátok az alábbi hátlapot is.
Ez volt tehát a Hearthstone legújabb kalandjának végigjátszása. Aranna Starseeker története azonban ezzel még nem ér véget, június 23-án jön ugyanis a folytatás, a Felfire Challenges kaland, ahol már nem kész paklikkal, hanem általunk összerakott deckekkel kell legyőzni a Burning Crusade ikonikus főellenfeleit.