Az E3 miatt ismét beindultak a pletykák a Half-Life 3-mal kapcsolatban. A minap megerősítést nyert, hogy a program létezik, vagy legalábbis egy időben dolgoztak rajta a Valve-nél. Most pedig vírusként terjed az interneten, hogy a játék az E3-on mutatkozik be, méghozzá jövőre, hogy aztán 2018-ban VR-exkluzív címként lásson napvilágot.
A The News Independent nevű techportál ipari forrásokra hivatkozva állítja, hogy a Valve az első Half-Life megjelenésének 20. évfordulóján szeretné piacra dobni a programot. A VR-es fókusz végül is logikus lépés lenne a cégtől: a HTC Vive a Valve dedikált VR-eszköze, a Steamen külön termékkategória foglalkozik a virtuális valósággal, a stúdió pedig évek óta kutatja ezt a területet, ami egyébként még mindig vár egy igazán nagy, kötelező vételként aposztrofálható szoftverre.
Sőt a Valve többször hangoztatta, hogy számukra nem a pénz, hanem az innováció a fontos: a Half-Life 2-ben a fizikai rutin jelentett technikai kihívást, a 3-ban pedig akár a VR-eszközök kihasználása lehet az a bizonyos szükséges plusz. Ennek ellenére fontos megjegyezni, hogy ez még mindig csak pletyka, a Valve eddig nem nagyon akart foglalkozni a Half-Life 3-mal, be sem jelentették, így abban a formában, ahogy sok rajongó képzeli, valószínűleg sosem jelenik meg.
Ti örülnétek egy VR-exkluzív Half-Life 3-nak? Illetve hajlandók lennétek venni egy több százezer forintos perifériát, csak hogy játszhassatok vele?
Tény és való, hogy a maga korában a Half Life egy innovatív és mindenképpen tisztességes FPS-volt, de ezt a már-már messiási szintre való magasztalását nem tudom egyszerűen megérteni. Adott egy korrekt történet, teljesen sztenderd, klasszikus fps játékmechanikával és ügyes pályatervezéssel. Oké, 98-ban, amikor az első rész megjelent, ez innovatív volt, ezt elfogadom, de utána sorra jöttek ki a különböző rókabőrök (Opposing force, Blue shift), amik létjogosultsága erőst megkérdőjelezhető. Úgyhogy én speciel alapból nem látom, hogy miért kéne egy korrekt játékba többet látni, mint egy sima korrekt FPS (és a későbbiekre ez hatványozottan igaz, az első rész innovációjához képest, azok sehol nem voltak fizikai motor ide vagy oda) ráadásul a kihívás szerintem egyáltalán nem játszott központi szerepet a játék megítélésében.
A másik, amire mindeképpen reflektálnék, hogy a konzolos játékok inherens tulajdonsága az egyszerűség. Ez pont nem így van, a már említett Souls játékok jóval könnyebbek lettek, amit megjelentek minden platformon (nézzük meg a Demon's Souls komplexitását a Dark Soulséhoz viszonyítva, egy csomó fontos mechanika hiányzik) és azok még mindig a relatíve teljesíthető játékok. A szintén konzolexkluzív Ninja Gaiden sorozat jóval nehezebb akármilyen Souls játéknál, és az csak egy példa volt.
De legalább jön a Skyrim remasterd, az is valami.
U.I:Most próbáltam ki az új Metal Gear Solid-ot és egészen jó volt, aztán meg az elsőt, amelyben hatszög-cigit szív...
Te Úristen mit tudtak a fejlesztők húsz évvel korábban...Valami eszméletlen jó az első rész, kell a francnak 2010+-os játékok :D
RAVENHOLM !!!1!11EGY :D
NA már most a VR-ral ezt még jobban el lehet érni, így azt mondom van rá ráció hogy ténylegesen VR exkluzív lesz a játék.
A másik dolog, ha mégis lesz HL 3 akkor legyen rendesen PC-re is, vagy tévedek? Mert ugye, ha VR-re akkor számítógépen is le lehet játszani és az ugye PC verzió formájában jön ki ami már VR támogatással lesz és nem csak VR-el lehet játszani, hanem csak simán. Ha tévedek akkor valaki nyugodtan, diszkréten javítson ki. :)
Köszönöm!
RampageIV
Tudom, sajnos sokan hozzászoktak ahhoz, hogy a konzolos játékok segítenek megtalálni a célt. Akik ezen nőttek/nőnek fel, azoknak már nem is kell egér+bill.
Tökéletes példa a mostani DOOM, PC-s cím volt mindig is, és most aki kihívást akar, van benne vagy + 3 nehézség a normálón felül, de aki csak egy agyatlan darát akar azt megtalálhatja benne könnyebb fokozaton.