Éber olvasóink közül talán már többen is felfigyeltek a Rockstar azon törekvéseire, amellyel az utóbbi évek során igyekeztek mestereivé válni az általuk képviselt stílusirányzatok megújításának, átalakításának. Legyen szó a Red Dead Redemption vadnyugati gengszterballadájáról, az L.A. Noire korrupciótól bűzlő és morális válságba jutott rendőrállamáról, vagy a Max Payne 3 brutálisan nyers melodrámájáról, mindegyik alkotást áthatja egy semmihez sem fogható, meghökkentő élménykavalkád, melyet csak megkoronáz a verhetetlenül precíz részletgazdagság. Ezt napjaink kiélezett gazdasági helyzetében, és a technikai fejlődéssel egyenes arányosságban egekig szökő fejlesztési költségek miatt sajnos nagyon kevés kiadóvállalat meri, vagy tudja felvállalni.
Azonban épp ez az a fajta kihívás, ami nem hogy eltántorította volna, sőt, épp ellenkezőleg, csak még inkább motiválta a Grand Theft Auto sorozat nevével egybeforrt írókat és vezetőket, a Houser testvéreket, vagy Leslie Benziest, a sorozat valamennyi epizódjáért felelős Rockstar North vezetőjét. Nos, ha lehet biztosra fogadni, akkor ők hárman már látatlanban elég garanciát jelentenek számunkra, hogy a jövő tavasszal érkező ötös sorszámú epizód sem szenved majd hiányt az innovációban. És a java még csak most jön!
Mi más is szolgáltathatna ehhez tökéletes hátteret, mint a világ egyik legnagyobb kiterjedésű metropolisza, a külvárosaival együttvéve tízmillió lakost is meghaladó Los Angeles. Ezzel gyakorlatilag a San Andreas után a GTA V is visszatér Los Santos városába (igaz, San Fierro és Las Venturas, vagyis San Francisco és Las Vegas helyett „csupán” a teljes dél-kaliforniai régiót kapjuk), hogy legalább akkora ráncfelvarráson essen át, mint amekkorán Liberty City a negyedik rész esetében. Persze ez így önmagában még kevés lenne az üdvösséghez (még akkor is, ha a bejárható terep nagyobb, mint a San Andreas, a Grand Theft Auto IV és a Red Dead Redemption területe együttvéve), így az új epizód olyan sztorit és tálalást kínál, amire csak a legvadabb álmainkban számítottunk: nem egy, hanem három főszereplő lesz!
Lehet, hogy éppen egy tetoválószalonban múlatják az idejüket, vagy egy balul elsült drog-, illetve fegyverügylet folyományaként menekülnek a törvényhozás elől, persze akár az is előfordulhat, hogy csak lazulnak a tengerparton. A karakterválasztó gomb lenyomására a térképen máris ráközelíthetünk a három homlokegyenest eltérő karakter egyikére, és egy szemvillantás alatt bekapcsolódhatunk az életükbe.
Azonban épp ez az a fajta kihívás, ami nem hogy eltántorította volna, sőt, épp ellenkezőleg, csak még inkább motiválta a Grand Theft Auto sorozat nevével egybeforrt írókat és vezetőket, a Houser testvéreket, vagy Leslie Benziest, a sorozat valamennyi epizódjáért felelős Rockstar North vezetőjét. Nos, ha lehet biztosra fogadni, akkor ők hárman már látatlanban elég garanciát jelentenek számunkra, hogy a jövő tavasszal érkező ötös sorszámú epizód sem szenved majd hiányt az innovációban. És a java még csak most jön!
TŐZSDECÁPÁK
A Grand Theft Auto főbb motívumai mindig is az amerikai kultúra egyfajta görbe tükre köré összpontosultak, rengeteg olyan áthallással, amelyeknek maradéktalan élvezete a játékos teljes érzékszervi skáláját igénybe vette. Ez természetesen ezúttal sem lesz másképp, lévén a skóciai székhelyű Rockstar North gyakorlatilag már a negyedik rész befejezése után hozzálátott a GTA V előkészítésének, így a cég eddigi játékfejlesztésben szerzett tapasztalatait kamatoztatva az eddigi legambiciózusabb és leggrandiózusabb nyitott világú játékát hozza majd el nekünk, mind méreteiben, mind megoldásaiban. Az elmúlt pár évben bekövetkezett gazdasági hanyatlás és világméretű válság tökéletes táptalajt biztosít ahhoz, hogy a játék napjaink legértékesebb hiánycikkére, az amerikai dollárra összpontosítson. Bizony, a GTA V karaktereinek mozgatórugója, és ezzel a játék legfőbb motívuma a készpénz lett. Habár a fizetőeszközök jelenléte az előző részekben sem volt elhanyagolható, ezúttal sokkal hangsúlyosabb szerepet játszanak majd a zöldhasúak, amikért minden eddiginél keményebben meg kell dolgozni.Mi más is szolgáltathatna ehhez tökéletes hátteret, mint a világ egyik legnagyobb kiterjedésű metropolisza, a külvárosaival együttvéve tízmillió lakost is meghaladó Los Angeles. Ezzel gyakorlatilag a San Andreas után a GTA V is visszatér Los Santos városába (igaz, San Fierro és Las Venturas, vagyis San Francisco és Las Vegas helyett „csupán” a teljes dél-kaliforniai régiót kapjuk), hogy legalább akkora ráncfelvarráson essen át, mint amekkorán Liberty City a negyedik rész esetében. Persze ez így önmagában még kevés lenne az üdvösséghez (még akkor is, ha a bejárható terep nagyobb, mint a San Andreas, a Grand Theft Auto IV és a Red Dead Redemption területe együttvéve), így az új epizód olyan sztorit és tálalást kínál, amire csak a legvadabb álmainkban számítottunk: nem egy, hanem három főszereplő lesz!
HÁRMAN PÁRBAN
Persze nincsen új a nap alatt, hiszen már a negyedik részhez készült Episodes of Liberty City is két különböző szemszögből mutatta meg az alaptörténet bizonyos részeit, mindezt azonban a GTA V játszi könnyedséggel variálja. Választható karaktereink között a játék során szinte bármelyik szituációban akár egyetlen gombnyomással is válthatunk. Amíg egyikükkel foglalatoskodunk, a többiek szerepét a mesterséges intelligencia veszi át, akik így élik tovább rutinszerű mindennapjaikat.Lehet, hogy éppen egy tetoválószalonban múlatják az idejüket, vagy egy balul elsült drog-, illetve fegyverügylet folyományaként menekülnek a törvényhozás elől, persze akár az is előfordulhat, hogy csak lazulnak a tengerparton. A karakterválasztó gomb lenyomására a térképen máris ráközelíthetünk a három homlokegyenest eltérő karakter egyikére, és egy szemvillantás alatt bekapcsolódhatunk az életükbe.
Nem tudom miért számomra például a rendkívül alulértékelt Just Cause 2 sokkal látványosabb, élhetőbb, fantáziadúsabb, élőbb, hangulatosabb világgal szolgál, mint a baromira túlértékelt GTA . Nem azt mondom, hogy nem jó a GTA, de sok ponton nagyon tud irritálni. Ilyen szempontból a Maffia első ( és szigorúan az első ) része is messze felülmúlja ( hozzá teszem: számomra ) !
Megvettem a JC2-t nem is olyan régen és nap, mint nap meglepődök mennyire hatalmas és tartalmas a világ, 2010-es létére mennyire látványos, milyen jó a járműveket vezetni, belefutni egy - egy lokális összecsapásba ami pillanatok alatt tud bárhol kialakulni vagy épp lezárulni. Felszabadítani a falukat, motorról, rabolni géppuskás terepjárót, vagy szerencsésebb esetben helikoptert. Na akkor senkinek nincs menekvése. Benne van lassan 20 órám és még csak 7%-nál járok a történetben és alig egy tucat helyet "szabadítottam fel" a 300-ból ! Engem megvettek kilóra !!!
Ez így tökéletes az egész újságot nem is de egy kis részletet ellehet olvasni.
Az érdeklődést felkelteni a vásárlók között kiváló döntés.!
Még sok ilyet ! ! !
Kifejtenéd ezt nekünk tudatlanoknak? Sokunknak ez túl magasröptű.