Bár nem szokásunk lefedni teljes előzeteseket, tény, hogy a GTA 5 esetében kötelességünk kivételt tenni. Az IGN egyik munkatársa, Luke Reilly volt olyan szerencsés és kipróbálta a Rockstar játékának újságírói demóváltozatát, melyről maratoni hosszúságú beszámolót írt. Természetesen minden részletet nem fordítunk le, de a fontosabb infókat mindenképpen közöljük.
Az első érdekes újdonság a fegyverekkel kapcsolatos. A GTA 5-ben soha nem veszítjük el a már megszerzett mordályokat, akkor sem, ha kiürülnek vagy ha lekapcsolnak a zsaruk. Ehelyett egy, a Max Payne 3-ban látotthoz hasonló, körkörös menüben rendeződnek el, alkategóriákkal, mert rengeteg van belőlük és csak így lehetett átláthatóvá tenni a dolgot. Bár a körmenüket nem szoktuk szeretni, Luke szerint a használata egyáltalán nem frusztráló, mi pedig hajlamosak vagyunk hinni neki.
A járművek irányítása, viselkedése is sokat változik. Ugyan a helikopterek pontosan úgy működnek, ahogy a GTA 4-ben, az autók fizikája reálisabb lett, és minden kocsi között érezhető a különbség -- úgy látszik, rájöttek a Rockstarnál, hogy az eltúlzott, rajzfilmes dobozfizika is unalmassá válik egy idő után.
Érdekes újdonság a checkpointok megszaporodása: a GTA 5-ben nyugodtan állatkodhatunk, ha meghalunk, nem kell elölről kezdenünk a küldetéseket. Fény derült Franklin azon képességére, melynek hála a többieknél szűkebb helyeken is át tudja préselni magát, így oldva kereket a jard elől, és megint elhangzott a „minden szereplő eltérő, blablabla” frázis is.
Ezen felül kaptunk 10 új képet is, melyeket megcsodálhattok a lenti galériában. A GTA 5 szeptember 17-én fog megjelenni, szóval furcsa, hogy csak most készült belőle hands-on cikk. Sajnos PC-s bejelentés ezúttal sem történt.
GTA 5 -- Megjelenés: 2013. szeptember 17. -- Gépigény: nem ismert
Reálisabb fizika, nagyszerő, már a GTA IV is előrelépés volt ezen a téren a korábbiakhozképest, és szerintem abszolút ellőnyére vált.
Küldetések közti chackpoint... ennek nem örülök. Remélem kikapcsolható. Értem én, hogy frusztráló 25x az elejéről kezdeni egy küldetést, de ez növeli a nehézséget és a feszültséget.