A GRID 2-ről eddig is tudtuk, hogy szép és tartalmas lesz, de a minap tartott külföldi prezentáción más érdekességekre is fény derült. A VG247 újságírója például Clive Moody producertől tudta meg, hogy a versenyjáték karriermódja 30 óra fölé rúg, és bár ebben benne van az összes mellékes kihívás teljesítése, a főversenyekre koncentrálva is 20 órás játékidő várható. Persze a csapat tagjai elismerik, hogy ha valaki nagyon profi a fél-arcade autóversenyes játékokban, akkor ez az idő lerövidülhet, de cserébe ki lehet kapcsolni az automatikus segítségeket, kicsit nehezítve a verdák aszfalton tartását.

Ami a többjátékos módot illeti, legeljebb 12-en állhatunk a rajtvonalhoz, személyre szabott autókkal, melyeket egy hatmilliárd kombinációt ismerő szerkesztővel alakíthatunk ki, ízlésünknek megfelelően. Játékmódok terén el leszünk kényeztetve: Race, Endurance, Drift, Touge, Checkpoint, Face Off, Time Attack, sőt, a Global Challenge eseménysorozatok (ezek az online bajnokságok) esetében az Overtake- és a Power Lap-módok is szerepet kapnak. Kapunk továbbá egy közösségi szolgáltatást RaceNet néven (erre már most feliratkozhatunk ingyen), ami segít nyomon követni internetes pályafutásunkat.

Érdekesen hangzik továbbá a Riválisok mód, mely háromféle ellenfelet válogathat össze nekünk: nevéből adódóan a Weekly Rival, egy, a képességeinkhez mérten kiválasztott online játékos, akivel egy teljes héten át versenyezhetünk, hogy vasárnap megtudjuk, ki volt a jobb; a Social Rival egy olyan sofőrt takar, akivel korábban már játszottunk, és szeretnénk revansot venni; végül a Custom Rival bárki számára elérhető, csak ki kell választanunk azokat a komponenseket, amik alapján személyes ellenfelet keresünk.

Csakhogy a közösségi élmény ennyinél nem áll meg: akárcsak a Twitteren, a RaceNeten is szert tehetünk bennünket követő versenyzőkre, akik figyelemmel kísérik karrierünk alakulását -- akár online, akár offline játszunk, tapasztalati pontokat gyűjtünk és köridőket döntünk meg, riválisainkat megverve pedig el is vehetjük tőlük saját követőiket. Népszerűségünket a direkt YouTube-kliens és a beépített Twitter segítségével növelhetjük.

Jól hangzik, nem? Megjelenés május 31-én várható PC-re, Xbox 360-ra és PlayStation 3-ra.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!