Colin Campbell és Ian Frazier után Chris Wynn is csatlakozott a következő Mass Effecten dolgozó csapathoz, ahol ő lett vezető fejlesztési igazgató, derült ki Twitter-üzenetéből. Az úriember nem is olyan régen még az Epic Gamesnél dolgozott a Gears of War: Judgmenten. Azt is elárulta, hogy nem érzi magát furcsán a BioWare csapatánál, mert hat évvel ezelőtt már dolgozott velük.
Lassan, de biztosan tehát épül a következő, immár Shepard-mentes Mass Effect. Mint ismeretes, a BioWare edmontoni csapatától a montreali divízió vette át a sorozatot, egyedül Casey Hudson maradt a szériával, mint producer. Szerencsére a montrealiak sem most kezdték az ismerkedést a franchise-zal, hiszen nekik köszönhetjük a Mass Effect 2 átvezető videóinak a felét, az N7 küldetéseket, a harmadik részhez tartozó Omega DLC-t, valamint a többjátékos mód nagy részét.
Technikai téren a Mass Effect néhány megoldást kölcsön kér a Dragon Age: Inqusitionból, illetve szintén a Frostbite 3 motor fogja hajtani. Na és persze nem lesz se folytatás, se előzmény, se párhuzamosan folyó történet, hanem valami más.
(A képek a Mass Effect 3-ból vannak.)
Mass Effect (next-gen) -- Megjelenés: Nem ismert -- Gépigény: Nem ismert
A világnak kötelező elemei a bolygók (amik felrobbanhatnak), az ismert fajok (amik kipusztulhatnak), a szervezetek (amik megszűnhetnek), az eszközök (amik átalakulhatnak), és ami fő: a relék, mivel a világ címe leginkább azokra vonatkozik. Ezért volt gáz, hogy az eredeti befejezésben az történt, ami történt.
[spoiler=]Azaz mind egy szálig felrobbantak.
Az ötvenezer éves ciklus meg aztán pláne nem szükséges, sőt, éppen ez volt a lényeg, hogy azt megtörjék. Így végre fejlődésnek indulhat a galaxis. És ez okozhat új konfliktusokat.
[spoiler=]Eleve, az egész galaxis térképét alaposan átrendezték a Kaszások. A legjobb befejezés esetén igen nagy a változás. A kroganok meggyógyultak, szaporodnak, vagyis hamar domináns fajjá válhatnak. Ha Wrex vezeti őket, békés birodalommá válhatnak, ha Wreav, már szólhat is a sztori a második krogan lázadásról (mondjuk akkor is, ha Wrex volt a főnök, és a történet pár száz vagy ezer évvel az ME3 után játszódik).
A Gethek és a Kvariánok békében élnek, és bár mindkét faj igen megszenvedte az ide vezető utat, ők is lehetnek a galaxis egyik domináns faja. És persze folytatódhat az az alapvetés, hogy a gépek végül az organikusok ellen fordulnak.
És ott vannak még a leviatánok is, akik egyszer már uralták a galaxist, és nem úgy tűnt, hogy lenyelték, hogy zuglakóvá alacsonyították őket.
A batárik majdnem kihaltak, az egykori legfejletteb faj, az asarik is igencsak pofon lettek vágva, akárcsak az egykor legerősebb haderővel bíró turianok, és persze az emberek sem úszták meg. Ellenben a salarianok majdnem veszteségek nélkül jutottak túl a háborún.
Szóval már ez a sok változás rengeteg konfliktust rejt magában, amiről szólhatna egy új sztori. Túl egy csillagközi háborún, túl a ciklusokon beindulhatna az adok-kapok, hiszen a meggyengült fajok a túlélésért kezdenek harcolni, a megerősödöttek terjeszkedni kezdenek. Közben megerősödhet a lerombolt világokon az alvilág, és jöhetnek azok a civilizációk, amik eddig nem fedezték fel a reléket, pl. a Yahg. Már ebből is remek konfliktus lenne: a fejlettebb fajok a később érkezők ellen. Vagy a hibrid fajok a természetes fajok ellen.
És akkor még ott vannak a Kaszások is, legalábbis négyből három befejezésben megmaradtak. Bár kicsit unalmas lenne újra ellenük harcolni, pláne, hogy akkor semmi értelme nem lenne a trilógiában tett erőfeszítéseinknek, Shepard önfeláldozásának.