Az E3 2014 idején még arról szólt a fáma, hogy nagyon nehéz lesz a Bloodborne. Most viszont, hogy javában zajlik a Gamescom 2014, már arról beszél a fejlesztéssel foglalkozó japán FromSoftware, hogy tágabb közönség felé nyitnak a játékkal, és kevésbé érzi majd magát büntetve az ember, mint mondjuk a Dark Souls 2 esetében.
Jamagiva Maszaaki producer a VG247 stábjának magyarázta el, hogy a Bloodborne esetében muszáj szélesebb játékosréteget megszólítani, hiszen "ők a játék követei", és ha nincsenek elegen, akkor egy platformexkluzív cím (PS4-re jön csak ki a Bloodborne) bizony nagyot hasalhat. Jamagiva szerint minden jót megtartanak a korábbi Souls-játékokból, csak kevésbé fognak a játékos büntetésére, gyötrésére koncentrálni. Kicsit ambivalens gondolat, hogy a producer úgy véli, a nehézségi szint ettől még nem lesz könnyebb, elvégre a Dark Souls-játékokban pont a folytonos elhalálozás adta a kihívás eszenciáját.
"Olyan játékot akarunk készíteni, amit szeretnek a játékosok. Ha szeretik, akkor már megvan bennük az a plusz, ami kitartóvá teszi őket. Viszont a tekintetben, ahogy a játékot [a Bloodborne-t] csináljuk, a büntetési faktor sokkal alacsonyabb." -- magyarázta.
A Bloodborne csak PS4-re jelenik meg sajnos. Alant a Gamescom 2014 Sony konferencia alkalmával bemutatott gameplay-videó látható.