A nyakunkat azért nem tennénk rá, de nagyon úgy fest, november 20-án végre tényleg visszatérhetünk a Zónába, ezen a napon jelenik meg ugyanis a számos alkalommal elhalasztott S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, melynek marketing kampánya elég szépen felpörgött az utóbbi időkben. Jó ideje tudható volt, hogy a posztapokaliptikus FPS felett bábáskodó GSC Game World kilátogat a tegnap kezdődött Gamescomra, ahova egy új demót is vittek a fejlesztők, így a résztvevők gond nélkül belevethetik magukat az Unreal Engine 5 erejével életre keltett világba. Ebből adódóan nem túl meglepő, hogy kaptunk néhány új mozgóképes anyagot a programból (ha a múltkori 35 perces deep dive esetleg nem lett volna elég), ezúttal az IGN jóvoltából, a portál egyik munkatársa ugyanis a S.T.A.L.K.E.R. 2 játékigazgatójával beszélgetett a főbb mechanikákról, méghozzá friss és ropogós gameplay kíséretében, ami az alkotás elejéről származik.

A diskurzus során a lootolás és a túlélőelemek kapták a legnagyobb hangsúlyt, mivel elődjeihez hasonlóan a Heart of Chornobylban is hamar rá kell szoknunk arra, hogy minden zegzugot (na meg persze hullát) átkutassunk némi zsákmány reményében. Amellett ugyanis, hogy nem fán terem a lőszer, a betevő falatot is muszáj beteremtenünk, mivel derék főszereplőnk hamar megéhezhet az anomáliákkal való keringőzés során, ráadásul a jól megérdemelt pihenés sem opcionális, így időben el kell gondolkodnunk azon, hol hajtjuk álomra a fejünket. Már csak azért is, mert a korábbi epizódokhoz hasonlóan itt sem annyiból áll az éjszaka, hogy a készítők lejjebb húzták a fényerőt, hanem tényleg koromsötét van, így könnyebb beleszaladni mondjuk egy vortexbe – a rajongók bizonyára jól tudják, milyen rossz hatással van ez derék hősünk egészségére.

Szintén a survival vonalat erősíti, hogy ismételten többféle egészségügyi csomag áll majd a rendelkezésünkre, így aki esetleg amiatt aggódott, hogy leegyszerűsödnek az ehhez kapcsolódó mechanikák, az megnyugodhat, mivel kötszer hiányában ezúttal is pillanatok alatt elvérezhetünk a harctéren. Ehhez kapcsolódóan egyébként kiemelnénk, hogy az AI újfent remekül szuperál, a lopakodás pedig csak egy ideig szolgál alternatívaként a szinte minden esetben bekövetkező lövöldözés mellett, szóval lesz kihívás dögivel. Mindenki legnagyobb örömére a széria legrettegettebb ellenfele, a láthatatlanná váló Bloodsucker is beköszönt a fent látható videóban, a rondaság pedig félelmetesebb, mint valaha, szóval nem kell félni, ezúttal is fogunk félni. Jómagam egyelőre elképzelni sem tudom azt a forgatókönyvet, hogy csalódást keltő lesz a végeredmény, így aztán frissen élezett ollóval vágom a centit a (remélhetőleg tényleg végleges) megjelenésig, és minden bizonnyal messze nem én vagyok az egyetlen.