A budapesti Primal Game Studio műhelyében készülő Mandragoráról írtunk már korábban, legutóbb például a tavalyi Gamescom, majd egy komolyabb próbakör kapcsán. A történet-orientált, dark fantasy univerzumban játszódó 2.5D-s akció-RPG látványvilága a kezdetektől fogva megkapó, a játékot pedig egy kellőképpen nehéz, soulslike elemekben bővelkedő darabnak tessék elképzelni, melyben fontos szerep jut a fejlődésnek és a craftolásnak is, hogy fel tudjuk venni a harcot a világot elemésztő Entrophy ellen. A PC-re és konzolokra is érkező játék Kickstarteren kifejezetten sikeresnek bizonyult, ahol a támogatás mértékétől függő extrák is részletesen fel voltak tüntetve, és bizony akadt belőlük jópár.

gamescom-2023-primal-game-studio-mandragora-marvelous-magyar-jatek-fejlesztes-metroidvania-soulslike-kickstarter-pcguru-2.jpg

A történetet egyébként a Vampire: The Masquerade – Bloodline írója, Brian Mitsoda jegyzi, míg a zenéért Christos Antoniou felel. A prezentáció, a hangulat már a kipróbálható demóban is kifejezetten erősnek érződött. A játékmenet a soulslike és a metroidvania stílusok ismerői számára nem mutatott túl sok újdonságot, a kastélyban azonban egyértelművé vált, mennyire fontos szerepet játszik majd a végleges változatban a felfedezés. A fő útvonalról számtalan irányba lehet eltérni, hogy eldugott szobákat és folyosókat járhassunk be, egyes részek elérése pedig a metroidvania műfajhoz híven új képességeket is igényel.

Külön öröm, hogy a Kickstarter-kampányban számos célkitűzést sikerült elérni, így például garantáltan lesz hat különböző kaszt, New Game+, opcionális, extra kemény kihívással és jutalmakkal kecsegtető Entrópia Hasadék is. De ha ezeket nem is vesszük számításba, a Mandragora túlzások nélkül is az egyik legizgalmasabb jelenlegi magyar játékfejlesztés, amit az új trailer is csak erősít az emberben. Már csak egy végleges megjelenési dátum hiányzik a boldogsághoz, mert ezt sajnos a 2023-as Opening Night Live sem adta meg nekünk.