A 2015-ben megjelent Black Desert Online egészen jó fogadtatásban részesült, persze leginkább látványvilága miatt, hiszen a koreai MMO azért annyi fetch questet kínált a játékosoknak, ami még a tapasztalt MMO-sok gyomrát is megfekszi. Ettől függetlenül a Pearl Abyss stúdió egy ilyen IP-re már tudott építeni. És épített is. Merthogy fejlesztői nemcsak az alapjátékot bővítették tovább, de nekiálltak egy előzménynek is, ami végül csúszások és komoly variálások után egyre inkább úgy tűnik, hogy egy sokkal inkább az egyjátékos élményre és a kalandozásra összpontosító videójáték lesz, bár hasonló stílusban, hasonlóan látványos külsővel, mint a BDO… közben beledobálva az üstbe mindent, ami csak elérhető.
De komolyan! Nagyon jó hír, hogy a projekt él, alakul és bővül, de lassan olyan, mintha mindent egybe gyúrtak volna a fejlesztők, amit értek. Assassin’s Creed, The Witcher, sci-fi és fantasy, horgászat, állatok persztrálása, bunyó, repkedés és átalakulás… van itt minden, mint a vurstliban. Hogy ez végül mennyire hoz majd egységes képet, de legalábbis mennyire virít érdekes és koherens sztorit, az a nagy kérdés. Az alma mindenesetre messze esett a fájától, mert látszólag a Crimson Desert nem MMO, de mivel a Pearl Abyss konkrétumokat még mindig nem osztott meg a közönséggel, nehéz pontosan belőni, hova is tartozik a játék és mit kínál.
És emiatt van az, hogy akár nagyon rosszul, de akár nagyon jól is elsülhet a megjelenése. Mert ha egy kicsit mindent biztosít, rengeteg és változatos tartalommal, akkor könnyen lehet, hogy a játékosok akár hónapokra is mellette ragadnak. Persze erre a kisebb az esély, mert az ilyen nagyszabású tervekkel a legkönnyebb hasra esni. PC-n és konzolokra is esélyes az újgenerációs BlackSpace Engine-nel készült fantasy, így kíváncsian várjuk, hogy ha eljön az ideje, akkor a koreai csapat képes-e megismételni az előzmény sikereit.