Ne tudd meg, hányszor hallottam már Páromtól, hogy a játékok mind olyan “harcosak”! Hát, na, harcolni kell, hogy lehessen fejlődni, legyen meg az állandó feszültség és kihívás, ami aztán a kiteljesedő katarzishoz vezet. Persze vannak nyugisabb szimulátorok, vannak a menedzserjátékok, de igazából a legtöbb akkor is arról szól, hogy meg kell felelni, létre kell hozni valamit a szabályok szerint, aminek siker esetén jutalmazás a vége, kudarc esetén pedig az újrakezdés. Nos, a svéd Pounce Light, avagy az Anastasia Opara és Tomasz Stachowiak alkotta kétfős stúdió valami egészen mást hoz most létre a Tiny Glade képében, ami semmi másról nem szól, csak a nyugodt szórakozásról.

gamescom-2023-future-games-show-tiny-glades-pounce-light-medieval-kozepkor-varepito-szimulator-build-fengshui-relax-zen-cuki-pc-1.jpg

Merthogy a Tiny Glade az eddig ismert információk alapján abszolút az alkotás örömét nyújtja és azt mindenképpen díjazza. Nincs rácsos rendszer, amiben meg kell felelni a kötöttségeknek, odafigyelve a részletekre, illetve nem tudsz hibázni. Áthúzod az utat a falakon? Egyből kialakul egy boltív, ezzel átjárót kapsz és kiteljesedik a bejárat a várba. A falakat építed fel, és az egyiket ráhúzod a másikra? Tök mindegy, milyen szögből teszed mindezt, hogyan állsz hozzá, mert a végeredmény egy szépséges, stabil vár. Teljes zen, relaxáció és feng shui az egész, amihez ráadásul fantasztikus vizuális stílust is sikerült kölcsönözni, így az már most biztos, hogy az art dizájnnal nem lesz probléma. A kérdés az, hogy hosszabb távon mindez mennyire kielégítő, mennyire képes lekötni az embert, illetve mennyi és milyen mód, épület, struktúra, környezeti opció áll majd rendelkezésre, mert ugye pont az a harcok lényege, hogy mindig valami újat nyújtsanak. Kihívás nélkül pedig kicsit félő, hogy ez itt nincs meg.

Ettől függetlenül a Tiny Glade az idei show egyik gyöngyszeme volt, ami egyedi stílussal és kellemes látványvilággal rabolta el az ember szívét. A zöld lombok között pillangók szállnak, a várak tövénél pedig bárányka sétálgat. Eleve zabálnivaló, ahogy kinéz, de igen, meg is lehet simogatni, amiért külön hálás a jószág. Na, jó, hagyjatok már, ez kell, bármilyen is lesz! 2024-ben, egyelőre csak PC-n, aztán majd meglátjuk.