A minap elégedetlenkedtem (nem először) a videójáték-ipar mai helyzete miatt, mert kevés az ötlet, ugyanazt akarják a vállalatok eladni újra és újra, csak egyre drágábban, erre megjelenik ez a Cobysoft Co. a Future Games Show alatt, és máris biztos benne az ember, hogy ötletért ennek a stúdiónak nem kell a szomszédba mennie. Nem mondom, soha eszembe nem jutott volna, hogy olyan műfajokat keresztezzek, mint a visual novel vagy a szörny-gyűjtős RPG, pláne, hogy egyik sem kimondottan a zsánerem – sőt, kimondottan nem zsánerem –, de a Dome-King Cabbage trailerével olyat sikerült villantani, hogy ezzel még akkor is játszani akarok, ha a végeredmény tőlem minden téren idegen lesz.

gamescom-2023-future-games-show-dome-king-cabbage-cobysoft-szurreal-visual-novel-psychedelic-monster-collector-rpg-legelvontabb-jatek-indie-pc-nintendo-switch-1.jpg

A Dome-King Cabbage egy visual novel egy Mush nevű felhőről, aki idegesen készül az állásinterjújára. Mushnak minden képességére szüksége van, hogy egy szörny-gyűjtő RPG keretein belül megküzdjön ellenfeleivel. Miután sikerül ráhangolódnia újonnan szerzett extra tudására, Mush a Morzsa-szigetre, egy elképesztő helyszínre kerül, ahol megszerezheti a rejtélyes "Dome-King" címet. A narratívát a szóló fejlesztő, Cobysoft Joe, összetéveszthetetlen, egészen elvont stílusban meséli el. A Dome-King Cabbage így pszichedelikus vizuális elemek, viharos ütemek és színes történetek vibráló gyűjteménye, melyek az egyedi látásmód miatt harmonikusan kapcsolódnak egymáshoz. De tényleg: valami bámulatos és egészen hipnotizáló, ahogy a gyurmafilmek, a diorámák, az elvont rajzfilmek stílusa pillanatról pillanatra keveredik, majd hirtelen egy old school RPG stílusára vált, hogy utána ismét valami előre elképzelhetetlen panoráma vagy történés táruljon elénk.

A Dome-King Cabbage már most kívánságlistára rakható Steamen, de csak valamikor 2024-ben érkezik PC-re és Nintendo Switchre. Én személy szerint elképesztően várom, nagyon különlegesnek ígérkezik, egyedül az adatlapon írt “short visual novel” kiírás aggaszt, legalábbis olyan szempontból, hogy azért olyan túl rövid ne legyen. Már csak azért sem, mert ezt az őrült vizuális stílust és egyedi dizájnt szerintem bármeddig tudnám nézni. Persze esélyes, hogy pont ezért sem lesz olyan hosszú, és bőven kell még bele munkaóra, hogy egyáltalán elkészüljön.