Nyilvánosságra kerültek a 2017-es Game Developers Choice Awards jelöltjei, amelyek közül a győzteseket március 1-én jelentik be egy hivatalos díjátadó keretein belül. A GDC 2017 február 27-től március 3-ig kerül megrendezésre San Franciscóban, az Independent Games Festivallal egyetemben. A díjátadó házigazdája - immár öt éve egyhuzamban - a Double Fine Productions alapítója, Tim Schafer.
A legtöbb jelölést ebben az évben az Inside kapta, számszerint hat kategóriában jelölték. Ezt követi öt-öt jelöléssel a Firewatch és az Overwatch. Mindhárom játékot jelölték az év játéka kategóriában is, a Dishonored 2-vel és az Uncharted 4: A Thief's Enddel egyetemben.
Itt vannak az egyes kategóriák jelöltjei.
LEGJOBB AUDIO
- Battlefield 1 (EA DICE / Electronic Arts)
- Thumper (Drool)
- DOOM (id Software / Bethesda Softworks)
- Inside (Playdead)
- Overwatch (Blizzard Entertainment)
Dícséretben részesült: Uncharted 4: A Thief’s End (Naughty Dog / Sony Interactive Entertainment), Rez Infinite (Monstars / Enhance Games), Hyper Light Drifter (Heart Machine), Firewatch (Campo Santo / Panic), Dishonored 2 (Arkane Studios / Bethesda Softworks), The Last Guardian (JAPAN Studio / Sony Interactive Entertainment), Titanfall 2 (Respawn Entertainment / Electronic Arts)
LEGJOBB DEBÜTÁLÁS
- Heart Machine (Hyper Light Drifter)
- Campo Santo (Firewatch)
- ConcernedApe (Stardew Valley)
- Drool (Thumper)
- Night School Studio (Oxenfree)
Dícséretben részesült: SUPERHOT Team (SUPERHOT), Numinous Games (That Dragon, Cancer), Giant Squid Studios (Abzu), Ghost Town Games (Overcooked), iNK Stories (1979 Revolution: Black Friday)
LEGJOBB DIZÁJN
- Overwatch (Blizzard Entertainment)
- Dishonored 2 (Arkane Studios / Bethesda Softworks)
- The Witness (Thekla)
- Inside (Playdead)
- DOOM (id Software / Bethesda Softworks)
Dícséretben részesült: Titanfall 2 (Respawn Entertainment / Electronic Arts), Uncharted 4: A Thief’s End (Naughty Dog / Sony Interactive Entertainment), Dark Souls III (From Software / Bandai Namco Entertainment), Firewatch (Campo Santo / Panic), Hitman (IO Interactive / Square Enix)
LEGJOBB MOBILJÁTÉK
- Super Mario Run (Nintendo EPD / Nintendo)
- Clash Royale (Supercell)
- Pokémon Go (Niantic)
- Reigns (Nerial / Devolver Digital)
- Pokémon Sun/Moon (Game Freak / The Pokémon Company)
Dícséretben részesült: Mini Metro (Dinosaur Polo Club), Severed (DrinkBox Studios), Deus Ex: Go (Square Enix Montreal / Square Enix), Fire Emblem Fates (Intelligent Systems and Nintendo SPD / Nintendo), Imbroglio (Michael Brough), Swap Sword (AP Thomson and Diego Garcia)
INNOVÁCIÓS DÍJ
- The Witness (Thekla)
- Inside (Playdead)
- No Man’s Sky (Hello Games)
- Firewatch (Campo Santo / Panic)
- Pokemon Go (Niantic)
Dícséretben részesült: That Dragon, Cancer (Numinous Games), The Last Guardian (JAPAN Studio / Sony Interactive Entertainment), SUPERHOT (SUPERHOT Team), Thumper (Drool), Quadrilateral Cowboy (Blendo Games)
LEGJOBB NARRATÍVA
- The Last Guardian (JAPAN Studio / Sony Interactive Entertainment)
- Oxenfree (Night School Studio)
- Uncharted 4: A Thief’s End (Naughty Dog / Sony Interactive Entertainment)
- Inside (Playdead)
- Firewatch (Campo Santo / Panic)
Dícséretben részesült: That Dragon, Cancer (Numinous Games), Dishonored 2 (Arkane Studios / Bethesda Softworks), The Witcher 3: Blood & Wine (CD Projekt RED / CD Projekt), Kentucky Route Zero – Act IV (Cardboard Computer), Mafia III (Hangar 13 / 2K Games)
LEGJOBB TECHNOLÓGIA
- Battlefield 1 (EA DICE / Electronic Arts)
- No Man’s Sky (Hello Games)
- Overwatch (Blizzard Entertainment)
- DOOM (id Software / Bethesda Softworks)
- Uncharted 4: A Thief’s End (Naughty Dog / Sony Interactive Entertainment)
Dícséretben részesült: Inside (Playdead), Pokemon Go (Niantic), The Last Guardian (JAPAN Studio / Sony Interactive Entertainment), Dishonored 2 (Arkane Studios / Bethesda Softworks), The Witness (Thekla)
LEGJOBB VIZUÁLIS TERVEZÉS
- Firewatch (Campo Santo / Panic)
- The Last Guardian (JAPAN Studio / Sony Interactive Entertainment)
- Overwatch (Blizzard Entertainment)
- Uncharted 4: A Thief’s End (Naughty Dog / Sony Interactive Entertainment)
- Inside (Playdead)
Dícséretben részesült: The Witness (Thekla), Battlefield 1 (EA DICE / Electronic Arts), Abzu (Giant Squid Studios), Thumper (Drool), DOOM (id Software / Bethesda Softworks)
LEGJOBB VR/AR JÁTÉK
- Rez Infinite (Monstars / Enhance Games)
- Superhot VR (SUPERHOT Team)
- Job Simulator: The 2050 Archives (Owlchemy Labs)
- Pokémon Go (Niantic)
- Fantastic Contraption (Radial Games / Northway Games)
Dícséretben részesült: Thumper (Drool), Superhypercube (Kokoromi / Polytron Corporation), Batman Arkham VR (Rocksteady Studios / Warner Bros. Interactive Entertainment), Space Pirate Trainer (I-Illusions), The Lab (Valve)
ÉV JÁTÉKA
- Uncharted 4: A Thief’s End (Naughty Dog / Sony Interactive Entertainment)
- Overwatch (Blizzard Entertainment)
- Inside (Playdead)
- Dishonored 2 (Arkane Studios / Bethesda Softworks)
- Firewatch (Campo Santo / Panic)
Dícséretben részesült: DOOM (id Software / Bethesda Softworks), The Witness (Thekla), Battlefield 1 (EA DICE / Electronic Arts), The Last Guardian (JAPAN Studio / Sony Interactive Entertainment), Titanfall 2 (Respawn Entertainment / Electronic Arts)
Mit gondoltok? Szerintetek melyik játék érdemli meg a legjobban a díjakat?
Már az is vérlázító hogy az NMS platina fokozatú best seller, de inkább tenném a legjobb debütállásba, mint a legjobb technológiához. (Amennyi pénzt lehúztak, az igazi debütálás.) A statikus bolygórendszer ahol semmi nem mozog. A látványelem romboló hajók, az iráníthatatlan űrhajó ami magát repüli.... a bugyuta álatok amik nem csinálnak semmit a bolygó felszínén. Ez nem technológia.
Az is mókás hogy a mobil piacon 3 Nintendo licensz van, a többmillió elkészült játékból...
Valaki összeszámolta már mennyi díjat osztanak egy évben nagyjából ugyan azokban a katergóriákban? Van ennek bármi értelme is, segít ez egy játékról alkotott döntés megalkotásában?
Én valahogy jobban adok a Steam értékelésekre, mint a kritikusokra.
Különösen tetszik az innovációs díjnál az NMS... valóban megújította a Hype és a Marketing BS fogalmát...