Az Alan Wake's American Nightmare két évvel az alapjáték befejezése után veszi fel a fonalat, amikor is Alan amolyan városi legenda lett. Az eltűnése után a rajongók azt a történetet találták ki, hogy kedvenc írójuk nyomtalanul eltűnt a Bright Falls-i sűrű sötét erdőben, s egy Mr. Scratch nevű sorozatgyilkosként tért vissza -- az Alan Wake-univerzumban pedig Mr. Scratch valóság, aki a sötétség legmélyebb bugyraiból előtörve igyekszik befejezni azt, ami az előző játékban nem sikerült, konkrétan megölni Alice-t.
Az XBLA-exkluzív folytatás a Quentin Tarantino- és a Robert Rodriguez-filmek stílusában igyekszik elmesélni a maga történetét, amelyben többek között arra is fény derül, hogy mi történt Alice-szal és a közönségkedvenc Barryvel az eltelt két esztendőben. A történet a szokásos narratíván túl elszórt kéziratokon, illetve tévé- és rádióműsorokon, na meg a Mr. Scratch által hátrahagyott üzeneteken keresztül bontakozik majd ki.
Maga a játék egyébként egy részben nyílt világú kaland lesz: a játszóterünk központként szolgál, ahonnan elérhetjük az összes küldetésünket, melyeket persze nem csak egyszer kell majd felkeresnünk, mielőtt láthatnánk a vége főcímet, s nem csupán azért, mert a játék jóval hosszabb lesz, mint az eredeti bármelyik fejezete, hanem azért is, mert az ellenfeleink okosabbak lettek.
Noha a harcrendszer nem sokat változott, a sötétség szörnyei új mozdulatokat tanultak meg, s így másképp reagálnak a zseblámpás támadásainkra, arra kényszerítve ezzel minket, hogy új taktikákat használjunk, s bátran vessük be az új fegyvereket. A játék akciódúsabb iránya ugyanis leginkább itt mutatkozik meg, hiszen az egyszerű pisztolyokon túl már a hadseregben is használatos gépfegyvereket is kapunk, illetve egy szögbelövőt és a sötétségen közvetlenül áthatoló nyílpuskát is használhatunk.
Arra persze senki se számítson, hogy az American Nightmare tíz órányi játékidővel érkezne, hiszen végső soron egy letölthető játékról beszélünk, de szerencsére a történeten kívül lesz mit csinálni a Fight 'til Dawn játékmódban. Az oly népszerű hordamód legfrissebb variánsában az a feladatunk, hogy minél tovább -- lehetőleg pirkadatig -- túléljük a körről körre egyre szívósabb ellenfelek szüntelen támadásait.
A Remedy nem titkolt célja, az hogy az XBLA-felhozatalhoz jobban passzoló, több akciót és izgalmat tartalmazó játékot készítsenek, s a történet új irányával, illetve a játékmenetet érintő változtatásokkal ezt mindenképpen elérték -- az viszont már más kérdés, hogy mit fognak szólni ehhez az eredeti játék rajongói.
Az XBLA-exkluzív folytatás a Quentin Tarantino- és a Robert Rodriguez-filmek stílusában igyekszik elmesélni a maga történetét, amelyben többek között arra is fény derül, hogy mi történt Alice-szal és a közönségkedvenc Barryvel az eltelt két esztendőben. A történet a szokásos narratíván túl elszórt kéziratokon, illetve tévé- és rádióműsorokon, na meg a Mr. Scratch által hátrahagyott üzeneteken keresztül bontakozik majd ki.
Maga a játék egyébként egy részben nyílt világú kaland lesz: a játszóterünk központként szolgál, ahonnan elérhetjük az összes küldetésünket, melyeket persze nem csak egyszer kell majd felkeresnünk, mielőtt láthatnánk a vége főcímet, s nem csupán azért, mert a játék jóval hosszabb lesz, mint az eredeti bármelyik fejezete, hanem azért is, mert az ellenfeleink okosabbak lettek.
Noha a harcrendszer nem sokat változott, a sötétség szörnyei új mozdulatokat tanultak meg, s így másképp reagálnak a zseblámpás támadásainkra, arra kényszerítve ezzel minket, hogy új taktikákat használjunk, s bátran vessük be az új fegyvereket. A játék akciódúsabb iránya ugyanis leginkább itt mutatkozik meg, hiszen az egyszerű pisztolyokon túl már a hadseregben is használatos gépfegyvereket is kapunk, illetve egy szögbelövőt és a sötétségen közvetlenül áthatoló nyílpuskát is használhatunk.
Arra persze senki se számítson, hogy az American Nightmare tíz órányi játékidővel érkezne, hiszen végső soron egy letölthető játékról beszélünk, de szerencsére a történeten kívül lesz mit csinálni a Fight 'til Dawn játékmódban. Az oly népszerű hordamód legfrissebb variánsában az a feladatunk, hogy minél tovább -- lehetőleg pirkadatig -- túléljük a körről körre egyre szívósabb ellenfelek szüntelen támadásait.
A Remedy nem titkolt célja, az hogy az XBLA-felhozatalhoz jobban passzoló, több akciót és izgalmat tartalmazó játékot készítsenek, s a történet új irányával, illetve a játékmenetet érintő változtatásokkal ezt mindenképpen elérték -- az viszont már más kérdés, hogy mit fognak szólni ehhez az eredeti játék rajongói.