A Forever Skies a Far From Home még készülőfélben lévő játéka, amibe egy rövid demó keretében volt lehetőségünk kicsit belekóstolni. Az alapkoncepció a következő: a Földet kinyiffantottuk, ezúttal egy ökológiai csapás hozta el a világvégét. A kevés túlélő elmenekült, de a kíváncsiság csak visszahozta a tudósokat. Mi is közéjük tartozunk, de az expedíció balul sült el, így végül egyedül maradunk a romos Földön. Bolygónk tényleg tropa, a felszín közelében sűrű por alkot átláthatatlan ködöt, ezért az emberiség hatalmas felhőkarcolókat húzott fel, hogy a belélegezhető levegő közelében maradjon, de így sem húzták sokáig.
A közlekedést a léghajók tették lehetővé, mi is egy ilyen birtokosai lehetünk, és igazából ez ennek a játéknak az alfája és omegája. Léghajónk nemcsak a szállítóeszközünk, de az otthonunk, a gyárunk és a laborunk is, miközben a felhőkarcolók között röpködve feltárjuk a civilizáció pusztulásához vezető utat. És persze igyekszünk életben maradni.
Highnautica
A játék alapjai nem különböznek a túlélésen alapuló zsáner többi tagjától, mint például a Subnauticától. Legfontosabb feladatunk az élelem, ivóvíz és alapanyag gyűjtögetés, na meg sok, nagyon sok szkennelés, hogy tudjuk, mi mire való. Az első kettő a mindennapi túlélést szolgálja, míg utóbbiakkal már a következő napra is elkezdhetünk tervezni. Merthogy a játék elején még piszkos vízen és fertőzött gyümölcsökön élünk, ám, ha szorgosan dolgozunk, idővel javíthatunk a táplálékon, illetve minél több felszerelést gyártunk le magunknak, annál jobb körülmények között folytathatjuk a felfedezést.
A Forever Skies tehát nem találja fel a spanyolviaszt, sőt jelenlegi formájában még csak ki sem emelkedik a szürke közegből. A hangulat nem rossz, ad egyfajta ízt az, hogy olyan magasan vagyunk, hogy a földfelszín nem is látszódik – tériszonyosként eléggé bele tudom élni magam a helyzetbe. A sűrű, zöldes massza is tovább erősíti az atmoszférát. A léghajózás szintén érdekes aspektus lehet, bár ebből csak egy kis ízelítőt kaptam, mert a testre szabási lehetőségeket komolyan bekorlátozták, és a megszerzésétől számítva mindössze 20 perc állt rendelkezésemre egy kis röpködésre. Amit láttam, hát az egyelőre nem győzött meg. Az irányításon bőven van még mit csiszolni, mert a léghajóm inkább flippergolyó módjára működött, egyik toronytól a másikig pattogott – kész mázli, hogy a demóban sérthetetlennek bizonyult. Ez persze nem marad így örökre, a kész játékban sérülhet és el is pusztulhat a hajó.
Mindenesetre, ha a fejlesztők megfelelő mennyiségű dekorációs eszközt és bővítési lehetőséget biztosítanak, valamint javítják a fizikát és az irányítást, ez még jól is elsülhet. Hiszen sokunk szeret kötődni a járművéhez, én legalábbis az ilyen játékokban szeretem nagy becsben tartani a nehezen megépített masinámat.
Sajnos a harcrendszerből sem láttam semmit, bár az ígéretek szerint az alsó, „porosabb” szinteken már mutánsok fognak ránk várni – ám oda a demóban még nem lehetett lemenni. Ennél viszont érdekesebb aspektusa a játéknak, hogy hősünk nem immunis a betegségekre, mindenféle nyavalyát elkaphat, ami károsan hat az egészségi állapotára. Ezt mindjárt az elején megtapasztalhattam, mivel az éhhalál elkerülése végett elmajszoltam egy gyümölcsöt, és puff, halálos kórokozót nyeltem. Első körben nem is tudtam megmenteni az irhámat, lassan, de biztosan kinyírt a vírus.
És ez az, ami kiemelheti a Forever Skies-t az átlagos túlélős játékok sorából. Bár maga a megbetegedés lehetősége sem új vívmány, itt valahogy markánsabban jelen van ez az elem. Úgy érzem, sokkal reálisabb veszélyforrás, mint más, általam kipróbált hasonszőrű játékokban. A vírusok ugyanis alaposan bekorlátozhatják lehetőségeinket, vagy egyenesen időlimitet szabnak, ami váratlan izgalmakkal járhat. Hiszen, ha lebetegszünk, minél előbb meg kell találnunk a gyógymódot. Ez pedig kiszakíthat minket az együnk-igyunk-fejlesszünk bűvös hármasából, és adhat egy olyan pluszt, ami feldobhatja a lassan kissé unalmassá váló zsánert.
Szóval a lehetőség ott van a Forever Skiesban, bár a kiaknázásáért a fejlesztőknek még sokat kell dolgoznia. A tervek szerint a játék idén belép Early Accessbe, amiben már szabadon bejárható lesz a procedurálisan felépülő világ, így a por lepte alsóbb szintek is, na meg idővel jön a kooperatív játékmód. Úgyhogy érdemes lesz fél szemmel odafigyelni a Forever Skiesra, hátha valami jó sül ki belőle.