A Resident Evil-sorozat a zseniális negyedik rész óta mellőzi a horrort és inkább az akcióra koncentrál, ami viszont sok rajongót elijeszt -- az adatlapon is szereplő Resident Evil 6 ráadásul kifejezetten gyenge értékeléseket kapott a sajtótól. Mikami Sindzsi, a széria alkotója eddig nem árulta el, miért kellett akciójátékká változtatni a túlélőhorrorok legnagyobbját, most viszont megtört a jég és elmondta, hogy a GameCube-os Resident Evil Remake volt a felelős a döntésért.

Az IGN-nek adott interjújában elmagyarázta, hogy a Nintendo-exkluzív játék, bár remek értékeléseket kapott, nagyon rosszul szerepelt a kasszáknál, és ezt Mikami úgy értelmezte, hogy a rajongók másra vágynak. Ezért lett akciódúsabb a Resident Evil 4. Persze azt a japán tervező sem tagadja, hogy az eladásoknak a GameCube viszonylagos sikertelensége is betett, de szerinte csak a konzolt nem lehet okolni a bukás miatt.

Ezért lett akció a Resident Evilből