PC

Az Epic a GDC-n mutatta be az Unreal Engine 4 friss prezentációját, mely egy Core i7 processzor és egy GTX 680 segítségével jöhetett létre. A motor mellesleg nem kompatibilis sem a Nintendo Wii U-val, sem pedig az Xbox 360-nal vagy a PlayStation 3-mal.

Az Unreal Engine 4.0 tehát nem fogja támogatni a jelenlegi konzolgenerációt, de a 3.0 megmarad: „Az UE 3.0 nem fog eltűnni azért, mert megjelenik a motor újabb változata. Ez csak a következő generációs konzolokban fog működni. Ha valaki egy Wii U játékot akar készíteni, számára a 3.0 az ideális választás, amely egyébként sok kiváló Nintendo Wii U játékot hajt meg.” – jelentette ki Mark Rein, az Epic alapító tagja.

Chris Roberts, a Roberts Space Industry vezetője a héten bejelentette: csak 2014 végén fog bétaállapotba lépni a Star Citizen; előtte sokáig, közel egy évig fog tartani a játék alfatesztelése. Ebbe bárki benevezhet fizetés ellenében, s akárcsak a Minecraft esetében, szakaszosan teljesedik a játék, úgymond a szemünk láttára épül fel. Sajnos az alfatesztelésre is még várnunk kell, ez ugyanis a tervek szerint csak augusztusban kezdődik, s akkor még nem nagyon lesz mit csinálni, maximum nézegetni és esetleg csinosítgatni a hajónkat.

Roberts közleménye szerint az alfatesztelés első adagja a Hangar Module lesz, ami szimplán csak egy bemutatóterem, ahol körbejárhatjuk, megvizsgálhatjuk, s ha minden jól megy, bizonyos mértékben személyre szabhatjuk a hajónkat. Az igazi móka decemberben veszi kezdetét, ekkor jön ugyanis a Dogfighting Module, amiben már a többi játékossal egymás ellen harcolhatunk -- igaz, eléggé puritán környezetben.

A csapat úgy tervezi, hogy jövőre további modulokkal bővítik a Star Citizent, ameddig el nem érik a tényleges bétát 2014 végén. Jelenleg több mint 8,5 millió dollárjuk van a fejlesztésre.

Ez az első játékkép a Legend of Grimrock 2-ből. Nem túl beszédes, azt meg kell hagyni.

Ez történt... (2013. - 13. hét)

A DICE általános ügyvezetője, Karl Magnus Troedsson kijelentette, hogy a Battlefield 4 nem fog tartalmazni semmilyen kooperatív módot, mivel a csapat a szólista és persze a multiplayer élményre szeretne inkább koncentrálni.

További hír még a DICE háza tájáról, hogy Patrick Bach szerint még senki sem tudja a következő generációs konzolok pontos felépítését. Azt bevallotta, hogy különböző verziók már bekerültek a vérkeringésbe, de hogy már volna egy végleges felépítmény, az erősen kétségbe vonható szerinte. „Vannak leírások, meg alfaváltozatú hardverek, de senki sem tudja még, hogy pontosan milyenek lesznek.” -- mondta Bach. 

A Crystal Dynamics első embere, Darrell Gallagher a GDC-n büszkén jelentette be: a Tomb Raider-sorozat 17 éves fennállása során az idén megjelent reboot, a Tomb Raider könyvelte el az eddigi legjobb startot. Ennek fényében szinte biztos, hogy záros határidőn belül jöhet a folytatás.

Nagyon sok játékos örömére a Capcom a PAX Easten bejelentette a DuckTales Remasteredet, ami az 1990-ben megjelent klasszikus kipofozott változata. A WayForward Technologies berkeiben készülő remake az eredeti program teljes átirata lesz Xbox 360-ra, PlayStation 3-ra és Nintendo Wii U-ra, sőt akár még PC-re is megjelenhet, de ez még nem teljesen biztos; a csapat az ezzel kapcsolatos problémák megoldásán dolgozik.

Az évek óta fejlesztés alatt álló, sokak szerint a nevet megcsúfoló XCOM FPS lehet, hogy végül mégis megjelenik, csak dobja a jól ismert stratégiai játék licencét, s egy saját utat kezd meg. Az elmélet az, hogy a program a The Bureau nevet veszi fel, ezzel kapcsolatban ugyanis három doménnevet is lefoglalt  a kiadó Take-Two (thebureau-game.com, thebureau-game.net, whathappenedin62.com). Továbbá a címekből valószínűsíthető, hogy a főszereplő az FBI tagja lesz, s valamilyen rejtélyes esemény után fog nyomozni, ami 1962-ben következett be. Egy korábbi pletyka szerint nem is FPS lesz a játék, hanem egy TPS.

Negyedórányi játékmenet a PC-re, Macintoshra és iPhone-ra érkező Space Hulkból.

A Leisure Suit Larry: In the Land of the Lounge Lizards felfrissített, modernizált változata május második felében jelenik meg. Ezt követően a csapat egy ingyenesen játszható kaszinójátékot készít a Leisure Suit Larry-licencre alapozva, majd egy újabb teljes értékű program fejlesztésébe kezdenek, mely vagy a Leisure Suit Larry Goes Looking for Love (in Several Wrong Places) remake-je, vagy a sorozat egy teljesen új része lesz.

A GDC során lezajlott a Game Developers Choice Awards, amelyen tovább folytatta a diadalmenetét a thatgamecompany üdvöskéje, a Journey. A letölthető program nem kevesebb mint hat kategóriában aratott győzelmet, köztük elhozva a legjobb játéknak járó díjat. A nyertesek teljes listája a hivatalos oldalon tekinthető meg.

Íme egy videó az Age of Wonders 3 pre-alfa változatából:

Az Arkane Studios két vezető fejlesztőjétől, Harvey Smithtől és Raphael Colantoniótól megtudtuk, hogy a Dishonored majdnem a középkori Japánban játszódott, de mikor jobban belegondoltak, a csapat rájött, hogy nem tudnak eleget arról a korszakról, így átnyergeltek a sokkal ismerősebb 1660-as évekre.

A Dennaton nem fog több Hotline Miamit készteni a második rész befejezte után, sőt igazából már ezt sem szánták folytatásnak, csak a DLC végül akkora lett, hogy inkább teljes értékű, számozott anyagként bocsátják ki. A történetről egyelőre annyit tudunk csak, hogy sztorija az első résszel párhuzamosan zajlik, s Jacket, a korábbi főszereplő csak egy apró látogatás idejére tűnik fel.

A Kentucky Route Zero második epizódja áprilisban jelenik meg, majd követve a „háromhavonta egy új rész” stratégiát, az utolsó felvonás jövő januárba kerülhet a kezeink közé.

A cikk még nem ért véget, kattints a lapozáshoz!

1 2