Elég régóta nyilvánvalóvá vált, hogy a Microsoft számára az Xbox Game Pass minél szélesebb körben való elterjesztése élvezi a legnagyobb prioritást videójátékos fronton, ami annak fényében érthető lépés, hogy konzolos eladások terén jól láthatóan nem tudja felvenni a versenyt a Sonyval szemben. A nemrég új konstrukcióval bővült előfizetéses szolgáltatás minden hónapban új címekkel kívánja fenntartani a felhasználók érdeklődését (sajnos távozók is rendre akadnak), a belsős fejlesztésű játékok pedig azon melegében fel is kerülnek a virtuális polcokra (legalábbis az Ultimate esetében), na de mégis mennyibe fájhat a cégnek ez a lassan minden eszközön (a felhőnek hála ugyebár a mobilokon is nyüstölhetjük a kedvenceinket) elérhető befektetés?

xbox-game-pass-microsoft-elofizetes.jpg

A kép forrása: Xbox.com

Nos, kifejezetten sokba, a Bloomberg két munkatársa, Dina Bass és Cecilia D'Anastasio ugyanis egy meglehetősen vaskos jelentést készített a Microsoft és az Xbox jelenlegi helyzetével kapcsolatban, az írásban pedig nem csupán a CMA-val (az Egyesült Királyság Verseny- és Piacfelügyeleti Hatósága) történt viaskodás és Sarah Bond elnöksége került szóba, hanem a Game Pass is, ami a szerény kezdetek után mostanra a játékipar egyik meghatározó elemének tekinthető. A portálnak hála kiderült, hogy a techóriás évi egymilliárd dollárt költ arra, hogy a harmadik féltől származó, avagy third-party címek bekerüljenek a szolgáltatásba (ebben az összegben ugyebár az EA Play is benne van), ami jól mutatja, hogy a Microsoft mennyire komolyan veszi ezt az irányt.

A szabad szemmel is jól látható összeg leginkább a kisebb vagy közepes kiadók számára jelenthet jó üzletet, hiszen egyrészt garantáltan megkapják a pénzüket, másrészt így nagyobb az esélye annak, hogy ismertté válik az adott portéka – ez utóbbira persze nincs garancia, a Sweet Baby Inc. által támogatott Flintlock: The Siege of Dawn például a Game Pass ellenére is hamar feledésbe merült. Ebből (valamint az inflációból) kiindulva már nem annyira meglepő, hogy a vállalat nemrég ismét vastagabb ceruzára váltott, ám a Call of Duty: Black Ops 6 érkezésével így is biztosra vehető, hogy rengeteg új előfizetővel fog bővülni a szolgáltatás az elkövetkezendő hetekben, hónapokban. 

A borítóképek forrása: Xbox