A hír tehát rövid és velős: nemsokára piacra kerül a Shellshock folytatása. Ami viszont érdekes: nem kevés időt kellett eltöltenem az interneten keresgéléssel, hogy megszerezzem a hiteles információkat, és nagyjából összerakjam a képet, ami azért egy játék esetében mindig kérdéseket vet fel.
Az első érdekesség, hogy a Shellshock 2: Blood Trails fejlesztője immár nem a „killzone-os” Guerilla, hanem a Rebellion, amely ugyebár magába olvasztotta a Tomb Raider atyját, a Core Design csapatát, valamint az Empire Interactive belső fejlesztőmagját, a Razorworks teamet, és olyan címeket köszönhetünk (?) nekik, mint az első AvP játék, a Sniper Elite, vagy a Rouge Trooper, no meg vagy két tucatnyi port.
Több forrás alapján a sztori valahogy így néz ki: a vietnami háború alatt egy szupertitkos és fontos, Whiteknight kódnevű cuccot szállító repülőgép lezuhan a kambodzsai dzsungelben. Egy speciális osztagot küldenek érte, ám a srácok nyomtalanul eltűnnek. Egy hónap múlva egyikük előbukkan a fák közül, megzavarodott elmével -- nyomában a sötétséggel... A műfaj tehát nem egy sima háborús céllövölde, hanem a sokkal divatosabb erőszakos, ijesztős, pszichológiai túlélő horror, mely például a FEAR-hez hasonlóan a félelemre, a hangulatra, a lelki hatásokra épít. Úgy tűnik egyébként, ez a bizonyos anyag valamiféle zombikat gyárt az emberből, így a szokásos vietnami dolgok (napalm, alagútrendszerek, ravasz, rögtönzött csapdák) mellett ilyen figurákkal is padödőznünk kell.
A nagy kérdőjel a megjelenés és az ár mögött áll. Az első hírek arról szóltak, a játék 2009. januárjában érkezik, és a budget kategóriában. A GameStop áruházban ezzel szemben 49,99 dollárért lehet előrendelni a PC-s verziót (a konzolos egy tízessel több), ami viszont tripla A-s, felső kategóriás ár, és ők is január elsejére datálják a kiadást, ám az egyik, elég megbízható forrásunk 2008. október 31-ét jelez, a másik pedig 2009. március 31-et (az Amazon pedig szeptember 30-at, de ők e szempontból teljességgel megbízhatatlanok). Tessék átlagolni, vagy ilyesmi, egyelőre mondjuk azt: fél éven belül valószínűleg kezünkbe vehetjük a cuccot. Ami biztos, az a platform: PC, PS3 és Xbox 360.
És még valami: az egyre szigorúbb Ausztrália már jelezte, hogy betiltják a játékot, amely minden térségben a legmagasabb korcsoport-besorolást kapta. A kontinensnyi országban csak 15+-os címek kerülnek a polcokra, így a Shellshock 2 olyan művek mellé kerül a „szégyenlistára”, mint a Reservoir Dogs, a Mark Ecko's Getting Up, a Manhunt, vagy a Grand Theft Auto és a Postal széria.
(Az első kép a PC-s verzióból, a többi az X360-asból származik.)
Az első érdekesség, hogy a Shellshock 2: Blood Trails fejlesztője immár nem a „killzone-os” Guerilla, hanem a Rebellion, amely ugyebár magába olvasztotta a Tomb Raider atyját, a Core Design csapatát, valamint az Empire Interactive belső fejlesztőmagját, a Razorworks teamet, és olyan címeket köszönhetünk (?) nekik, mint az első AvP játék, a Sniper Elite, vagy a Rouge Trooper, no meg vagy két tucatnyi port.
Több forrás alapján a sztori valahogy így néz ki: a vietnami háború alatt egy szupertitkos és fontos, Whiteknight kódnevű cuccot szállító repülőgép lezuhan a kambodzsai dzsungelben. Egy speciális osztagot küldenek érte, ám a srácok nyomtalanul eltűnnek. Egy hónap múlva egyikük előbukkan a fák közül, megzavarodott elmével -- nyomában a sötétséggel... A műfaj tehát nem egy sima háborús céllövölde, hanem a sokkal divatosabb erőszakos, ijesztős, pszichológiai túlélő horror, mely például a FEAR-hez hasonlóan a félelemre, a hangulatra, a lelki hatásokra épít. Úgy tűnik egyébként, ez a bizonyos anyag valamiféle zombikat gyárt az emberből, így a szokásos vietnami dolgok (napalm, alagútrendszerek, ravasz, rögtönzött csapdák) mellett ilyen figurákkal is padödőznünk kell.
A nagy kérdőjel a megjelenés és az ár mögött áll. Az első hírek arról szóltak, a játék 2009. januárjában érkezik, és a budget kategóriában. A GameStop áruházban ezzel szemben 49,99 dollárért lehet előrendelni a PC-s verziót (a konzolos egy tízessel több), ami viszont tripla A-s, felső kategóriás ár, és ők is január elsejére datálják a kiadást, ám az egyik, elég megbízható forrásunk 2008. október 31-ét jelez, a másik pedig 2009. március 31-et (az Amazon pedig szeptember 30-at, de ők e szempontból teljességgel megbízhatatlanok). Tessék átlagolni, vagy ilyesmi, egyelőre mondjuk azt: fél éven belül valószínűleg kezünkbe vehetjük a cuccot. Ami biztos, az a platform: PC, PS3 és Xbox 360.
És még valami: az egyre szigorúbb Ausztrália már jelezte, hogy betiltják a játékot, amely minden térségben a legmagasabb korcsoport-besorolást kapta. A kontinensnyi országban csak 15+-os címek kerülnek a polcokra, így a Shellshock 2 olyan művek mellé kerül a „szégyenlistára”, mint a Reservoir Dogs, a Mark Ecko's Getting Up, a Manhunt, vagy a Grand Theft Auto és a Postal széria.
(Az első kép a PC-s verzióból, a többi az X360-asból származik.)
A fény honnan szűrődik??? Elég hülye vonalban terjed.. Hm a fejlesztőknek knée pár fizika órát venni