A Wolfenstein 3D brutális náci gyilkolászása után (amely magának Adolf Hitlernek a kegyetlen halálával érte el a csúcspontját) az id Software-nek a pokol mélyére kellett merülnie ahhoz, hogy újabb ellenfeleket találjon a kiéhezett játékosok számára. A DOOM 1993-ban jelent meg, és elsöprő sikert aratott, amihez nagyban hozzájárult a sci-fi horror setting is. Az ágyútöltelék Impektől kezdve a Cacodemonok egyszemű, sokszarvú lebegő rémségekig, a DOOM ellenfeleinek felhozatala egészen változatos és gusztustalan, de egyik sem olyan félelmetes, mint a játék végső ellensége, a Cyberdemon (kiberdémon). Ennek a hatalmas, kecskelábú lénynek a jobb karja helyén egy rakétavetője van, teljesen kibernetikus jobb lába (patával), és könyörtelenül vadászik rád, miközben mindent megteszel, hogy távol tartsd magad tőle. A Cyberdemonnal való leszámolást 1993-ban az tette különösen emlékezetessé, hogy a játék dobozos változatához mellékelt kézikönyvben az összes ellenség fel volt sorolva... kivéve őt. Így aztán végigrobogtál majdnem az egész pokoli kalandon, azt gondolván, hogy mindenre felkészültél, ami az utadba kerülhet... és akkor jött a meglepetés! Méghozzá egy kétméteres kecske-rémség képében, aki rakétákat hajigál az arcodba.
A rovat korábbi cikkeit erre a linkre kattintva érhetitek el!