A Nintendo Entertainment System, azaz a NES idején egy játékban a történet még egyáltalán nem volt elsődleges fontosságú. A legtöbb videójáték cselekménye csupán egyfajta keret volt, amire fel lehetett húzni az addiktív játékmenetet, megadva a kellő motivációt (mentsd meg a hercegnőt, győzd le a gonoszt satöbbi), a lelkes játékosoknak. A fordulatos cselekmény ekkoriban nem igazán volt jellemző, és nem is igazán hiányolta senki. Azonban 1986-ban jött a Metroid, és mindezt megváltoztatta egy olyan csavarral, amire senki nem számított. Ha sikerült 5 óra alatt végigvinned a játékot, akkor egy új ending képernyő jelent meg, amely gratulált a teljesített küldetésedhez, és Samus, a játék protagonistája levette a sisakját, hogy kiderüljön: ő egy nő. Ez akkoriban baromi nagy dolog volt, hiszen a nők nem igazán voltak főszereplők a videójátékokban, és Samus nemére az egész játék során egyáltalán nem utaltak. Még a kézikönyv is "férfiként" említette őt, úgyhogy volt csodálkozás bőven. A korai videójátékos korszak egyik legnagyobb fordulata volt ez.
A rovat korábbi cikkeit erre a linkre kattintva érhetitek el!