|
A képen Sasa és a Gears of War designere, CliffyB |
A mai nap (év
) vitathatatlan csúcspontja a Halo 3 prezentáció volt. Tudjuk, hogy közületek a legtöbben nem értik Halo-imádatunkat, és erről bizony a Microsoft tehet: a zseniális, korszakalkotó Xbox-játékok PC-s átiratai rengeteget késtek, óriási hardverigénnyel voltak megverve, ráadásul a legjobbat, a kooperatív módot is kihagyták belőlük. Aki azonban a megfelelő időben a megfelelő platformon tudta kipróbálni a játékot, az jó eséllyel hozzánk hasonlóan rabjává vált a sorozatnak. Na most el lehet képzelni, milyen felajzott állapotban ültünk be a bemutatóra, ahol nyolc perc színtiszta Halo-fogadott minket: öldöklő, küzdelmes csata ördögien okos ellenfelek ellen. A hatalmas pörgésben eleinte nem is tűnt fel, hogy a Halo 3 milyen gyönyörű is lett: ugyan a dzsungel aljnövényzete jobb a Crysisban, de a fantasztikus bevilágítás, a remekül animált ellenfelek, a gyönyörű fegyvereffektek és a mindent átható Halo-stílus láttán majdnem elcsöppentünk. Fejedelmi! Ráadásul mi biztosra vesszük a négyfős online kooperatív módot, már most imádjuk a filmfelvevő funkciót (akár multiban, akár a kampány során rögzítheted a játékot, majd azt megvágva, a kamerát állítva elküldheted a haverjaidnak), és hihetetlenül piszkálja a fantáziánkat a főmenüben mosolygó Forge opció, amelyről semmit nem mondtak el. Szóval a Bungie megint bizonyított: küzdősebb, intenzívebb, okosabb FPS-t náluk senki nem tudott még készíteni.

És ha már Halo, akkor legyen Halo Wars: ezt most mutatták be először, ráadásul ezt is egy legenda tette: Graeme Devine, az egykori id-fenegyerek. Igazából nem lehet egyelőre látni, hogy jó lesz-e ez az RTS, de az biztos, hogy már most nagyon szép. Kicsit talán egyszerűnek tűnt, de hát rengeteg részletet még nem fedtek fel, ráadásul így legalább lehet kontrollerrel is irányítani merthogy akárhogy is pirítottuk a fejlesztőket, csak nem akarták beismerni, hogy gondolkoznának egy PC-s verzión
De ennyi elég lesz a konzolokból (bár Halóból sosem elég), beszéljünk a PC-ről! Játszottunk például a Gears of War PC-s portjával, és bár nem vártuk, hogy csúnya lesz, még így is ledöbbentünk azon, hogy az óriási (1920-szor akármennyi) felbontás mellett milyen fürgén és milyen szépen futott. Tűéles textúrák, antialiasing, király árnyékok mindez eszelős sebességgel, egyetlen reccenés nélkül. Igaz, a világ legdurvább, sokprocesszoros, kétvideókártyás gépe volt alatta, de CliffyB elmondta, hogy a minimum gépigény meglepően alacsony lesz.

Ismét végigjátszottunk egy újabb Crysis pályát, ismét becsináltunk a grafikától és a fizikától. A nanosuit remekül működik, tényleg percenként lehet változtatni tudásunkon, és így rendkívül változatos lesz a játékmenet is. A tengerparton mászkálva például úgy végeztem ki egy csapat katonát, hogy a gyorsasággal besuhantam egy szikla mögé, itt láthatatlanná váltam (ez új effektet kapott, besz@rás jól néz ki!), megvártam, amíg az őrjárat elmegy mellettem, ezután az erővel felkaptam egy hordót, azt hozzávágtam az egyikhez, a másodikat lelőttem, a harmadikat pedig megfogtam és behajítottam a vízbe.

Játszottunk még az új Need for Speeddel (igen, úgy néz ki, mint a képeken; igen, a füst is!), kipróbáltuk a Medal of Honort (a nap pozitív csalódása, a korábbi videók alapján nem vártunk tőle túl sokat, de az M.I. remek lett, élmény küzdeni), és játszottunk egy órát a Bioshockkal. Ez utóbbi rendkívül félelmetes lett, az első húsz percben vagy ötször rezzentünk össze a hangoktól, eseményektől. Viszont a játék első része alapján ez inkább egy sok ravaszsággal, trükkel megtűzdelt FPS lesz, mintsem akciódús FPS aztán persze ez még bőven változhat, hiszen közel sem láttunk mindent
Ja, és már most ideítéljük az év vize kitüntetést, ilyet játékban még nem láttunk! Mintha csak egy sci-fi techdemó lenne: folyik, csillog, csöpög, hullámzik, tükröződik, sőt, a játék elejének legemlékezetesebb jelenetében vészjóslóan, félelmetesen hömpölyög felénk úgyhogy iszkoltunk is...
Holnap is jó nap lesz, a legjobb rész minden bizonnyal a Starcraft 2 hand-on lesz. Igen, fél órán keresztül mi fogjuk irányítani a protossokat! De ezen felül lesz még Civilization Revolutions (a konzolos Civ), FEAR-kiegészítő és STALKER-folytatás (illetve előzmény, de erről majd holnap...) valamint végre kipróbáljuk a Burnout 5-öt is!
Viszont van egy dolog, amit nem értünk: hol a fenében van az id és az új játékuk...?!
A felhozatalból az NFS és a Starcraft 2 érdekel, az előbbi az újításokért, az utóbbi magáért a névért, a legendáért. A füsteffekt egyébként tényleg odavág, sokkal dinamikusabb, mint ez előző részekben.
Valami reklámos csajszi, de passz.
Kell az is. Nem tudnátok valahogy hazahozni
Holnap meg Star kraft 2. De jó nektek. Jade kisasszonyt ugye nem felejtitek elhozni nekem
Remélem az id végre összekapja magát,és előrukkol valamivel,különben bepörgök-.-
Sok a jó hír, de már jácchatnékom van!!!