- Nem kímélik a Skull and Bones-t a Metacritic oldalán
- Mindössze 2,9 ponton áll jelenleg a felhasználói értékelés
- De a szakma szerint is egy rendkívül közepes játékkal van dolgunk
- Ami sok szempontból még a 2013-as Assassin's Creed 4: Black Flaghez sem képes felérni
A legtöbben ugyan már lemondtak róla, néhány nappal ezelőtt azonban megtörtént a csoda, és számos halasztást követően végre kihajózott a definitív kalózos játéknak szánt Skull and Bones – de vajon kifizetődött az éveken át tartó várakozás? Nos, sok játékos szerint semmiképp, a Ubisoft AAAA-nak titulált alkotása ugyanis elképesztően rossz felhasználói pontszámokkal bír jelenleg a Metacritic oldalán, a PC-s verzió esetén például valósággal kiszúrja a szemünket a piros karikába zárt 2,9-es értékelés. Ebben a számban persze egészen biztosan benne van egy jó nagy adag review bombing, de a legtöbben tényekkel is képesek alátámasztani a nullához közelítő értékeléseiket – azt például nehezen tudják megemészteni az emberek, hogy ilyen árcédula mellett nem képes felérni a 2013-ban (!) megjelent Assassin's Creed 4: Balck Flaghez. Mostanra számos összehasonlító videót találhatunk YouTube-on, melyek jól mutatják, hogy mennyire fapados lett például a hajók elfoglalása Edward Kenway felejthetetlen kalandjához képest, de azt sem nagyon tudjuk hova tenni, hogy a tenger hullámainak öleléséből kikecmeregve nem lesz vizes a főhős ruhája – ez azért már hosszú évek óta alapkövetelménynek számít, pláne egy olyan cím esetében, ahol a hajózás kapta a főszerepet.
A játékosok mellett egyébként a szakma sem kíméli a Skull and Bones-t, mert bár a tesztek zöme még csak ma fog befutni, az eddig közzétett cikkek már elég jól mutatják az újságírók véleményét. Jelen pillanatban ugyanis 64 ponton áll az alkotás az említett oldalon (12 tesztet követően), tehát a "nem jó, de nem is tragikus" mederben evickél, ami abból a szempontból mindenképp csalódást keltő, hogy egy hosszú évekig készült címről beszélünk. Nem mellesleg betonbiztos alapokra építkezett (pontosabban építkezhetett volna), így pedig pláne érthetetlen, hogy lehet benne ennyi visszalépés a Black Flaghez képest. Nem mindenki szerint lett egyébként tűzre való a végeredmény (ahogy láttam, a PC Guru csoportban is elég sokan keltek a játék védelmére), mivel szép számmal akadnak olyanok, akik úgy vélik, hogy nem érdemes leírni a Skull and Bones-t pusztán az első néhány óra alapján, mivel később egyre jobbá válik. Olyan is akad, aki szerint valóban nem az a "kalóz-szimulátor" lett, amit sokan vártak, ugyanakkor egy szórakoztató hajókázós program született, amivel kellemesen el lehet ütni az időt. Valamint arról sem szabad megfeledkezni, hogy egy live service alkotásról beszélünk, tehát a később érkező tartalmakkal válik csak igazán teljessé – bár kötve hisszük, hogy bekerülnek majd az olyan alapvető mechanikák, mint például az úszás és a szárazföldi harc.