A Steam nagy karácsonyi leárazását beelőzve a GoG.com-on mától december 29-ig tart a régi, de jó, és persze extra olcsó játékok extravaganzája: a 2013 DRM-free Winter Sale keretén belül naponta újabb és újabb ackiók várják a játékosokat, akik most már 30 napon belül a nem működő programokat is vissza tudják váltani. Összesen 600 játék kerül leárazásra, három kategória szerint: egyet egy híres YouTube-os gamer ajánl, egyet megszavazhatunk, illetve választhatunk egyet a három ajándékcsomagból, amik ingyen játékot vagy olcsóbb árat ajánló kupont foglalnak magukba.
Ez azonban még nem minden, a GoG.com-nál azokra is gondoltak, akik már most lecsórósodtak az ünnepek közeledtével, és egy fillér nem sok, annyi sincs a zsebükben. Az akciók első 48 órájában ingyenesen letölthető a Fallout 1-2 és Tactics, azaz a három régi, 2D-s rész. Öreg Fallout pedig nem vén Fallout: a klasszikus felvonások hangulata és humora még ma, 2013-ban is képes elfeledtetni velünk a '90-es évekre jellemző gyermekbetegségeket. Na, ti letöltöttétek már?
Nekem viszont pl a Fallout semmilyen élményt nem nyújtott a maga idejében.
Ehhez semmi köze az ember korának. Egy jó játék kortalan.
Pl Doom 1-2: sose jutna eszembe előszedni őket(eredeti XCom kortársai), pedig nagyban előrelendítették a játékipart, és mellette még a gyermekkorom nagy játékélményei közé tartoztak, de pl egy Quake 2 vagy 4 mai napig le tud nyűgözni. Ugyanez a helyzet a Doom 3al is. Pedig már mindegyiknek kopottas a grafikája kissé, főleg mai szemmel nézve. Szóval itt jön képbe, hogy van-e lelke a játéknak, vagy nincs. De úgy látom ezt magyarázhatom...
Az összevetés inkább egy-egy tisztességes (nem pénzhajhász) remake és az eredeti összehasonlításával lenne jobb, nem eltérő stílusokéval. Csak kevés a tisztességes remake.
az utolsó mondatodra meg annyit hogy ezt mond az Obsidian-nak és az inXile-nek :D
2023-ban ugyanígy fognak visszagondolni az akkori 30-as korosztály a Fallout 3-ra, Mass Effectre és a dekád vége körüli jobb játékokra és az akkori nagyágyúk lesznek lelketlenek.
Vagy a Might and Magic 6-tól 9-ig. Mindegyik a megjelenése idejében grafikailag elmaradottnak számított, és mégis zseniális hangulatot árasztottak magukból. Ezeket is a mai napig elő-elő szedem.
Ezeken kívül ha cRPG, akkor Baldur's Gate és Neverwinter Nights sorozat, valamint a régi klasszikus Falloutok.
Ezek mindig ilyen időről időre előszedős játékok.
Hogy miért? Mert azok a fejlesztők, akik ezeket készítették, még tudtak valamit, amit mostanság a grafika oltárán feláldoznak. Atmoszférát teremteni!
Fallout 3 és NV mind a kettő jó program a maga nemében, hozzák a Fallout hangulatot is, viszont, valami mégsincs meg bennük, ami az első két részben benne volt, ettől függetlenül megadnék nekik olyan 90%ot, de akkor a klasszikus részek valahol 95-99% környékén mozognának.
Hogy miért? Grafika a kor technológiájához nézve 8, Játékélmény 10, Hanghatások 9, Történet 9, Szavatosság 10. Valamint a játék nehézsége sem akkora, ohgy csak a hardcore RPG rajongók vennék meg.
Lehet szép meg csilli-villi egy játék, ha nincs lelke, akkor egy rakás f.s lesz. Erre a legjobb példa a crysis sorozat.
A Crysis egyszerűen szórakoztató és semmi több. Az évtizedes FPS sablonokból építkezik, hozzáadott néhány ötletet, a kezelhetősége pedig jó. Ennyi a Crysis. Mint mondtam, épp ezért nem lett klasszikus, sem különösebben emlékezetes, hacsak nem mint egy benchmark, ami évekig számított egy gamer PC erejének mérőeszközéül.
97 meg egy ilyen év volt, akkor párhuzamosan voltak még jelen az AAA szinten is a 2 és 3D-s játékok, más volt az ingerküszöb, mások az igények. A Falloutot igen, elintézem annyival, hogy ma már korszerűtlen és így képtelen megteremteni azt az atmoszférát a legtöbb mai játékosnak, amit akkor még képes volt.
Ha nem egy klasszikusról beszélnénk, hanem ma újonnan megjelenő programról, még ennél jóval szebb 2D grafikával is egy budget kategóriás letölthető játék lenne, amit csak a hardcore RPG-s réteg venne és nem lenne szentségtörés, ha valaki nincs oda érte.
amúgy sok NPC-nél(és helyszínnél) le van írva,hogy hogy néz ki,csak olvasni kell,mint egy könyvet,ez is az egyik varázsa a játéknak,nem volt meg a technikai hátterük meg keretük minden karaktert egyedire csinálni de az írók kompenzáltak érte,a fontosabb NPC-knek amúgy van arca meg hangja a párbeszédeknél
számomra hihetetlen hogy a Crysist szórakoztatónak találod a klasszikus Falloutoknak meg esélyt sem adsz
ja és igen,már 97-ben is elmaradott volt a grafika,ebben az évben már Quake2-vel, Turokkal,Mortal Kombat4-el,Final Fantasy VII-el,MDK-val voltunk "elkápráztatva",de ez mégsem csorbított semmit a Fallout-élményen
Én is figyelmen kívül hagyom, hogy az adott játék hogy néz ki, csak a játékélmény és semmi több.
Nálam egy játék által nyújtott élmény egy hármas lista alapján értékelhető.
Az első, hogy milyen szórakoztató rajta játszani, mindentől függetlenül. Egy CS ugyanolyan szórakoztató, ha az 1.6-ról van szó, mintha a Global Offensive-ről. Ha a Mass Effectben csak végigkattintgatom a párbeszédeket és tojok az átvezetőkre, a pőre játék abban is ugyanolyan jó. A Half Life is ugyanúgy élvezhető, akár 1, akár 2, akár Black Mesa Source. Ellenpéldaz Assassin's Creed, ami gyönyörű, de ugyanazt ismételgeted, amit az oktatópályán csináltál, azon túl meg csak gyűjthető cuccok vannak, amiket a legrosszabb játékelemnek tartok bármiben. Vagy a The Walking Dead, ami történet oldalon erős, de azon túl szinte csak párbeszédeket és quick time eventeket ad, ami a második legrosszabb játékelem. Részben technikai oldal, de részben ide sorolom az AI-t is, mert okos ellenfelek ellen jobb játszani.
A második pont a történet. Ez extra motivációt ad és növeli a játék mélységét. Nem minden játéknál van rá szükség, egy szimulátor (legyen bármilyen), gazdasági stratégia vagy kompetitív multis FPS esetén ugye nem elvárt a dolog. Egy single player játékot viszont teljesen felejthetővé tesz a rossz történet. A Crysissal szórakoztató volt játszani és szemkápráztatóan nézett ki. Csak a látvány miatt emlékszünk rá. Sosem lesz emiatt klasszikus. Az egyetlen dolog, amivel kiemelkedett a megjelenésekor, gyorsan avul az idővel.
A harmadik pont a technikai oldal. Grafika, fizika, hangok, részben AI. A grafika nem a fotorealisztikus látványt jelenti, de egy szintet teljesítenie kell. A Vice City a maga korában is inkább stílusos volt, mint szép, de piszkosul szórakoztatott, imádtam a történetét és a látvány tökéletesen illett hozzá. A Brutal Legend minden, csak nem fotorealisztikus, de a játék stílusához tökéletesen illik. Ha a realizmusra mentek volna, elvett volna az élményből. De vannak játékok, amiknek a realizmus áll jól. Technikai oldalon úgy kell teljesítenie a játéknak, hogy a kívánt hatást a lehető legteljesebb mértékben közvetítse. Ez az első dolog, ami megteremti a játék atmoszféráját és amivel a játékos érintkezik.
A Fallout első két része is ezen bukik el nekem. A 15-16 éves technikai színvonal, ami a lent beágyazott videoteszt szerint már a maga korában sem volt élvonalbeli, már nem szippant be úgy. Az arctalan-hangtalan karakterekhez mai fejjel már nehéz kötődni, az ellenfelek puszta látványa nem fagyasztja meg a vért az erekben. Akkor ezt bizonyára megtette, ezért is vált klasszikussá, de ma már nem éri el ezt a hatást. Aki most találkozik vele először, ott már érthető, ha nem tudja ugyanúgy befogadni.
nekem pl. semmivel nem nyújt több szórakozást egy Diablo3 mint egy Torchlight,vagy egy Crysis mint egy Hotline Miami
attól hogy egy játékban nincs gigamodern látvány,hiperszuper árnyékokkal,40-es élsímítással,meg kismmillió részecskeeffektel - meg a hóhér tudja mikkel ámítják még manapság a népet - még lehet ugyanolyan jó(sőt,RPG-k esetében még klasszisokkal jobb is) mint egy mai modern cucc
ez a grafika dolog nálam olyan mint a fagyira a csokiöntet,flash ha van,de nem hiányolom ha nincs
az élményt ma ugyanúgy át tudja adni,mert ezeknek a játékoknak sohasem a grafikában volt az ereje
Én is figyelmen kívül hagyom, hogy az adott játék hogy néz ki, csak a játékélmény és semmi több.
nekem pl. semmivel nem nyújt több szórakozást egy Diablo3 mint egy Torchlight,vagy egy Crysis mint egy Hotline Miami
attól hogy egy játékban nincs gigamodern látvány,hiperszuper árnyékokkal,40-es élsímítással,meg kismmillió részecskeeffektel - meg a hóhér tudja mikkel ámítják még manapság a népet - még lehet ugyanolyan jó(sőt,RPG-k esetében még klasszisokkal jobb is) mint egy mai modern cucc
ez a grafika dolog nálam olyan mint a fagyira a csokiöntet,flash ha van,de nem hiányolom ha nincs
az élményt ma ugyanúgy át tudja adni,mert ezeknek a játékoknak sohasem a grafikában volt az ereje