Minden halál fájdalmas, azonban olyan ermberek esetében, akik az világ alakulását is aktívan befolyásolták, a veszteség még nagyobb. Életművükkel hatással voltak arra, aminek ma is ismerjük a játékokat, azok pedig, akik játszottak egy-egy ilyen, a játékfejlesztés hőskorában készült programmal, sosem felejtik el azt.
A Lode Runner alapprogramját, a Miner című alkotást Douglas E. Smith egy hétvége alatt írta meg egy Apple 2-es gépen. A program nem használt joystickot, továbbá monokróm volt. A kiadónak, amelyet megkeresett Smith, nem tetszett a program, azt javasolta, finomítson rajta.
Ő kölcsön pénzből vásárolt magának egy színes monitort és egy joystickot, pár hónappal később pedig elkészült a Lode Runner című játék, melyet a Broderbund adott ki 1983 közepén. Az akkori újságok az egekig magasztalták a Lode Runnert, mely az első játék volt, mely beépített pályaszerkesztőt tartalmazott. A játék abban is kiemelkedő volt, hogy 150 szinten keresztül kellett küzdeni, melyet a játékosok néha "tömény fájdalomként" jellemeztek.
A Tetris megalkotója, Alekszej Pazsitnov évekig azt állította, hogy a Lode Runner a kedvenc játéka. Egy biztos, Douglas E. Smith alkotását számtalan eszközre portolták a Commodore 64-től kezdve az Xboxon át az iPadig, így ezt a harmincegy éves klasszikust a mai napig ki lehet próbálni. A Lode Runner emberek millióinak szerzett örömet az évek alatt, így csak egyet mondhatunk: köszönjük neked Doug ezt a remek játékot, és nyugodj békében!