A San Francisco-i UBS során elhangzottak közül játékos szemmel Blake Jorgensen megállapításai közül a következő kettő a legérdekesebb:
- Az első, ahogy a címben is szerepel, az Electronic Arts (most már) sok más kiadóval szemben először felső kategóriás PC-re kezdi multiplatform címeinek fejlesztését, és később „skáláznak le” a konzolok képességeihez igazítva a projektet. Ez megmagyarázza azt, hogy mostanság a cég játékainak rajtja szinte problémamentes PC-n, a többi, fordítva gondolkozó kiadóhoz mérten legalábbis mindenképpen – gondolom neveket nem kell említenünk. A megfontolás mögött egyébként az áll, hogy a konzolok már nem annyira „külön világ”, mint voltak akár az előző generáció idején, felépítésüket tekintve egyre inkább egy kompakt PC-re hasonlítanak. Ráadásul ezt a módszert követve sem PC-n sem konzolon nem kell annyit javítgatni, foltozgatni a játékokat, a fogyasztók elégedettek, a kiadó meg spórol a költségeken.
- A második, hogy Jorgensen meglátása szerint a fél-generációs konzol fejlesztések szintúgy kedveznek mind a kiadóknak, mind a játékosoknak. Előbbieknek azért, mert nem kell aggódni, hogy egy játék nem fog fogyni, ha kifut a konzol; míg a felhasználóknak nem kell 4-5-6 évet várniuk arra, hogy erősebb hardverrel rendelkezzenek.
A Battlefield 1 , a Fifa 17 és a Titanfall 2 szintén kihasználja a Playstation Pro-ban rejlő lehetőségeket, tehát bizton állíthatjuk, hogy az Electronic Arts teljes mellszélességgel kiáll a „félúton” történő konzolfejlesztések mellett. Már ha egyáltalán beszélhetünk a jövőben konzolgenerációkról, hiszen a Microsoft és a Sony eddig fej-fej mellett, mondhatni kéz a kézben dobta piacra eddigi eszközeit, ami a Scorpioval, és a széles körű visszafele-kompatibilitási programmal már megdőlni látszik. Hogy mit rejt a jövő, csak tippelni lehet, de reméljük, hogy a taglalt fejlesztési módszert a többi nagy kiadó is követni fogja, hiszen mindenkinek csak hasznára válik, már amennyiben hiszünk Jorgensen úr szavainak.
Persze ettől még lehet őket utálni.
Majd meglátjuk mi lesz a vége, remélem nem csak ilyen reklám szöveg ez, azt ugyan az lesz mint idáig...