- A Jon Peddie Researc szerint 20 millió PC játékos költözik majd konzolra
- Minderre szerintük az elkövetkező három évben sor kerül
“A PC piac továbbra is szűkül, mert a múltban jelenlevő innováció szinte teljességgel megállt, illetve az új termékek bevezetése már négy éves intervallumra nyúlt. Ez még nem pánikhelyzet, és a GPU piac elképesztő bevételeket termel. Ennek ellenére olyan erők lendültek mozgásba, melyek alapján úgy gondoljuk, hogy sokakat a TV képernyők és az ahhoz csatlakozó szolgáltatások felé hajtanak majd”
Áll a Jon Peddie Researh (JPR) tájékoztatójában, bár arra nem tér ki, hogy mik is ezek a rejtélyes erők, tovább fejtegetik a gondolatot. Eltagadni persze nem lehet, hogy a csíkszélesség terén valóban jelentősen lassult a technológiai fejlődés, éppen ez az egyik oka az Intel múlt hét végi tőzsdei mélyrepülésének. Zárójelben megjegyeznénk, hogy ez ugyanúgy hatással van a konzolokra és adatközpontokra is.
“Megfigyeltük, hogy a felhasználók játék utáni igényéből fakadóan inkább az alsó/közép-kategóriás PC termékek a nagyobb arányban keresettek. Ez sajnálatos módon nem hoz magával növekedést, ellenben utat mutat a dizájn- és kutatás, illetve a marketing befektetéseket illetően a hardvergyártóknak és előrevetíti a PC jövőjét. A TV-ken használható játékszolgáltatások, legyenek azok helyiek vagy felhőalapúak, elnyelik majd azokat, akik otthagyják a PC platformot. Az elkövetkezendő öt évben a TV-n játszó fogyaszók száma százmilliókkal növekedhet”
Persze nem vagyunk professzionális piackutatók, hogy szembeszálljunk egy teljes szakértőgárdával (akiknek valószínűleg főként a Google Stadia és a következő konzolgeneráció forgott a fejükben a jelentés írásakor), de pár dologról feltűnően kényelmesen megfeledkeznek az urak: a felhőalapú szolgáltatások ugyanúgy elérhetők lesznek PC-n, ahogyan TV-re is lehet kötni a személyi számítógépet, a BFGD (Big Format Gaming Display) lehetséges felemelkedését nem is említve.
Persze a jövő tendenciái a streaming irányába mutatnak, de három év alatt azért nem temetnénk el a PC piacot. Főleg, hogy ugyanitt elérhető egy kétévente megjelenő jelentés, mely 2016-ban éppen a piac növekedéséről számol be, külön méltatva a felső-kategóriás szegmens méretét és növekedését...
Van olyan játék ahol a 2080Ti éppenhogy hozza az átlag 60 fps-t 4K alatt. És ekkor még csak 1 db videokártyáról ejtettem szót ami 380 ezer ft... Nos a következő konzolok a 4k 60 fps-t alap hangon tudják majd és 150-180(?) ezerből. Ami nem kis fegyvertény. Szóval a dolog nem meglepő ,hogy egyre többen hagyják el a pc-s pénznyelő ipart.