
Kezdjük az Infogrames (továbbiakban: IESA) történetével. A céget 1983-ban alapította Lyonban Bruno Bonnell (képünkön) és Christophe Sapet. A korai évek igazi sikertörténetet festenek elénk: a cég jelképállata, a hosszú életet szimbolizáló armadillo 1996-ban példa nélküli felvásárlási kampánnyal, 500 millió dolláros összértékben felfalt egy rakás jó nevű stúdiót: az Ocean Software felvásárlásával övé lett a brit-, az Ozisoft többségi tulajdonának megszerzésével pedig az ausztrál piac, 1999 végén megszerezte a Gremlin Interactive, az Accolade és Beam Software csapatát. Még abban az évben megtámadta Amerikát is, lenyelve a GT Interactive-ot, s vele együtt a Humongous Entertainment, a Legend Entertainment és a Reflections Interactive stúdiókat. Minderre a koronát 2001-ban a Hasbro Interactive megvétele tette fel, ezzel ugyanis a legendás Microprose és az Atari is a tulajdonukba került. Az akvizíciós hullám 2002-ben ért véget, az Eden Games és a Shiny Entertainment bekebelezésével. A játékipar egyik legnagyobb és legismertebb márkanevét, az Atarit az IESA 2001-ben porolta le, azaz hivatalos kifejezéssel visszavezették a piacra. A cég nagy átszervezésére 2003-ban került sor, amikor is minden korábbi Infrogrames címkét Atarira cseréltek (az amerikai leány Atari Inc., az európai Atari Europa, a központi cég az Atari Interactive lett, és így tovább).
Az utóbbi időben azonban megfordult a francia óriás szerencséje. 2002-ben 67 milliós nettó veszteséget könyveltek el, melyet azóta sem tudtak behozni, a 2006-2007-es évben is 70 millióra rúgott ez az összeg. A slamasztikából kétségbeesett kísérletekkel próbáltak kimászni: 2004-ben 22 millióért eladták a Civilization franchise jogait a Take-Two-nak és bezárták a Legend Entertainmentet, majd 2005-ben visszaadták az összes Hasbro-cím digitális jogát az eredeti tulajdonosnak 65 millióért - és ez így folyt tovább: a Saber Interactive megvette a TimeShift, a THQ a Stuntman jogait, utóbbi kiadó a Paradigm Entertainmentet is hozzácsapta a csomaghoz. A Ubisoft hasonló pakkot vett: a Driver franchise-t és vele a Reflections Interactive csapatát. A Shiny Entertainmentet a Foundation 9, az ausztrál leányvállalatot a Krome Studios vitte el.

2007 áprilisában robbant a bomba: Bruno Bonnell 24 év után
otthagyta cégét, de az új
vezetés sem volt képes csodákra; 20 százalékos leépítést hajtottak végre, lefejezve a vezérkar jó részét is, de még ez is kevésnek bizonyult az üdvösséghez. Idén, január 31-én az aktuális vezérigazgató, az alig háromnegyed évet regnáló Patrick Leleu is vette a kalapját, helyébe David Gardnert, az Electronic Arts egyik igen ismert és elismert veteránját szerződtették le, egy hete, március 4-én pedig új elnököt is beiktattak egy másik csontprofi, Phil Harrison személyében (balra), aki korábban a Sony Computer Entertainment Worldwide Studios feje volt. Sokak szerint ez a két fickó reményt jelenthet, ugyanis valóban kiváló szakemberekről van szó ezt a részvények értékének emelkedése azonnal jelezte is.
És most érkeztünk el a friss hírhez: a vállalat amerikai leánya, az Atari, Inc. megerősítette, hogy a francia anyacég vételi ajánlatot tett a teljes firmára eleddig ugyanis a lyoni főhadiszállás csak többségi tulajdonos volt, az értékpapírok 51%-át birtokolta. Az igazgatótanács máris közölte: ők és tanácsadóik komolyan fontolóra veszik a dolgot. Nyilvánvaló, hogy ez egy szinte kötelező lépés, miután az USA piaca igen fontos hídfőállás; én azon se csodálkoznék, ha a kiadó lassan elkezdené visszavenni az elkótyavetyélt tulajdonokat. A magam részéről egyébként szurkolok a cégnek, hiszen fiatalságom (és persze a játéktörténelem) egyik legnagyobb nevéről van szó - kár lenne, ha kihalna a kis tatu...
Remélem hamar talpra áll.
Remélem hamar talpra áll.
Nictoons Racing- bűn béna játék
Volt aztán egy tankos játék is, ennek a nevére nem emlékszem, de arra tisztán, hogy az Infogrames logója köszöntött, amikor beléptem(nem valami sokszor léptem be
Mondjuk lehet, hogy csak én fogom ki mindig az Infogrames-től a rossz játékokat, és a jókat meg nem
Valóban sok stúdiót vettek meg. Amivel nem lenne baj, csak hát, egyik fejlesztő stúdió se készített világ sikert(persze vannak köztük igen jó játékok is, csak azok meg nem hozták meg a sikert)...
Nictoons Racing- bűn béna játék
Volt aztán egy tankos játék is, ennek a nevére nem emlékszem, de arra tisztán, hogy az Infogrames logója köszöntött, amikor beléptem(nem valami sokszor léptem be
Mondjuk lehet, hogy csak én fogom ki mindig az Infogrames-től a rossz játékokat, és a jókat meg nem
Valóban sok stúdiót vettek meg. Amivel nem lenne baj, csak hát, egyik fejlesztő stúdió se készített világ sikert(persze vannak köztük igen jó játékok is, csak azok meg nem hozták meg a sikert)...
Hát mondhatni: "Sokat akar a szarka de nem bírja a farka."
Megvettek rengetek stúdiót de aztán mire mentek vele? Semmire. Legalább is ami az anyagi vonzatát jelenti az egésznek. Nem értem az ilyet. Persze hogy jó hogy megvásárolnak dolgokat, de azt ésszerűen és úgy hogy annak ne legyen bármi fajta anyagi háttere. Valszek ők is így voltak vele, de aztán beütött a ménykű.
Most meg reménykednek hát ha új életre kapnak.
No persze nem csak az ő hiábjuk a dolog. Itt is benne van a dolgban a kalózkodás.
Hát mondhatni: "Sokat akar a szarka de nem bírja a farka."
Megvettek rengetek stúdiót de aztán mire mentek vele? Semmire. Legalább is ami az anyagi vonzatát jelenti az egésznek. Nem értem az ilyet. Persze hogy jó hogy megvásárolnak dolgokat, de azt ésszerűen és úgy hogy annak ne legyen bármi fajta anyagi háttere. Valszek ők is így voltak vele, de aztán beütött a ménykű.
Most meg reménykednek hát ha új életre kapnak.
No persze nem csak az ő hiábjuk a dolog. Itt is benne van a dolgban a kalózkodás.
Mindenki megvesz mindenkit.
Mindenki megvesz mindenkit.