Mivel lassan a 2024-es év végére érünk, nagyjából biztosra vehető, hogy a Black Myth: Wukong sikerét már csak az október 25-én érkező Call of Duty: Black Ops 6 fogja tudni lekörözni, a Game Science akció-RPG-je ugyanis minden várakozást felülmúló teljesítményt nyújtott. A Nyugati utazás című kínai regény alapján készült oposz népszerűségét jól mutatja, hogy 2,415 millió egyidejű játékossal tetőzőtt Steamen (ha engem kérdeztek, ezt csak a GTA 6 fogja tudni felülmúlni a közeljövőben), amivel a PUBG kivételével minden létező programot sikerült maga mögé utasítania a Valve platformján. Ebből eredően talán nem meglepő, hogy mostanra több mint 20 millió példányt értékesítettek az opuszból, ami leginkább azért jó hír a fejlesztők számára, mert a modern AAA címek büdzséjének töredékéből hozták össze a végeredményt.
A Hangcsou-i adóhivatal (Hangzhou Taxation Bureau) jelentéséből ugyanis kiderült, hogy a Black Myth: Wukong fejlesztése körülbelül 300 millió jüanba került, ami átszámítva 42,3 millió dollárnak felel meg. Ez annak fényében meglepően kevésnek mondható, hogy a minden idők talán legnagyobb videójátékos bukását produkáló (ám a jelek szerint nem teljesen halott) Concord állítólag 400 millió dollárba került, ami csaknem a tízszerese az imént említett összegnek. Az adójelentésből az is kiderült, hogy a hivatal elég szoros kapcsolatot ápolt a Game Science-szel a minél pontosabb adatok érdekében, szóval nem egy elnagyolt becsléssel állunk szemben – korábban egyébként 70 millió dolláros költségvetésről pletykáltak. Persze nem feltétlenül lehet összehasonlítani a kínai és az amerikai (vagy épp európai) munkafolyamatokat és bérezést, de még ezzel együtt is döbbenetes, hogy egy ilyen pazar prezentációval felvértezett játék került az asztalra ilyen kevés pénzből.
A borítóképek forrása: Steam, Game Science