A mindössze 9 főt számláló Midgar Studio legutóbb a futurisztikus, a Jet Set Radio nyomdokaiban haladó, egyben hiánypótló Hover játékával szerepelt a PC Guru hasábjain, azonban a csapat most egy teljesen más, és még laktatóbb fogással érkezett, amin bőven akad mit rágcsálnunk. Az Edge of Eternity fejlesztése 2015 elején, az összesen 4045 támogatóval és 161 246 dollárral lezárult Kickstarter-kampánnyal kezdődött el igazán. Az eleinte erősen Kingdom Hearts és Final Fantasy utánérzésű játék rengeteget változott a kampány alatt kiadott demók és videók óta, gyakorlatilag minden tekintetben – legyen szó a művészeti irányról, a karakterekről, a kezelőfelületről vagy épp a harcrendszerről. A hasonlítgatás helyett azonban nézzük, hogy jelenlegi állapotában mégis mit kínál az Edge of Eternity!
Támad a Mars!
A történet szerint 30 évvel ezelőtt furcsa űrhajók tűntek fel Heryon egén. Senki sem tudta, honnan jöttek, kik ők, és mit akarnak. Az idegenek jó szándékuk jeleként először apróságokkal lepték meg az embereket lenyűgöző technológiájukból, mindezt némi élelemért cserébe, de következő lépésként már arra kértek engedélyt, hogy bányászhassanak a bolygón. A váratlan látogatóknak azonban még ez sem volt elég, és végül már a bolygó kristályait követelték, amiket viszont a helyiek nem voltak hajlandók átadni, az idegenek pedig az ellenállásra tűzzel válaszoltak.
Az Archelites néven emlegetett idegenek és Heryon rengeteg áldozatot követelő háborúja során az embereknek végül sikerült áttörniük a megszállók védelmén, és már épp magukhoz ragadták volna a győzelmet, mikor felütötte fejét a Korrózió. Ez az ismeretlen és gyógyíthatatlan kór gyorsan terjed, megmérgezi minden élőlény testét, teljesen eszüket vesztett, félig szerves, félig gép lényekké torzítva őket. Egy napon az ellenállók egyik katonája, Daryon levelet kap nővérétől, miszerint anyjuk is elkapta a kórt. A hír hallatán Daryon az egyik összecsapás alkalmával egy holttestre csempészi dögcéduláját, és a seregből disszidálva útnak indul, hogy nővére oldalán felkeresse a rejtélyes betegségtől szenvedő anyját.
Ennyi gyakorlatilag a rövidke bevezetőnk az Edge of Eternity történetébe, mely után rögtön egy tomboló hóviharban találjuk magunkat a két főszereplő, Daryon és testvére, Selene oldalán.
Heryon csodái
A Unity motorral életre keltett Edge of Eternity világa egy aktív fejlesztés alatt álló játékhoz képest kifejezetten mutatós. Már semmi nyoma a kezdeti Kingdom Hearts-befolyásnak, de a készítők láthatóan továbbra is sokat merítenek a Final Fantasy-sorozatból, valamint egyes helyszínek és elemek kifejezetten a Xenoblade Chroniclest idézik. Utóbbi lehet, hogy nem véletlen, hiszen a 130 000 dolláros Kickstarter-cél elérésének hála a legendás japán zeneszerző, Yasunori Mitsuda is csatlakozott a csapathoz, aki többek között olyan alkotások zenéiért volt felelős, mint a Chrono Trigger, a Xenogears, a Xenoblade Chronicles és sok más.
A játék jelenlegi változatában nyirkos barlangokat, füves pusztákat, fluoreszkáló növényekkel borított erdőket, valamint egy várost is bejárhatunk. Ezeken a helyeken az eltérő környezet mellett többek között más-más ellenfelek, karakterek, mellékküldetések, a későbbi tárgykészítéshez szükséges felszedhető tárgyak és fejtörők várnak. Küldetéseket az NPC-k mellett az elszórtan található hirdetőtáblákról is felvehetünk némi plusz pénz vagy fegyver reményében, azonban ezek követése egyelőre sajnos nem működik tökéletesen. A préda állítólagos helyén időnként csak egy fűcsomó vár minket, plusz a hirdetőtáblákhoz való visszajutást sem könnyíti meg a játék. Némi bónusz tárgyért vagy zsetonért érdemes a véletlenszerű eseményekre is odafigyelnünk, bár ezek jelenleg kimerülnek a megtámadott karavánok megmentésében.
Fejtörők tekintetében egyelőre csak „lépj erre a két gombra, hogy lenyíljon a híd” és „gyújtsd meg a két fáklyát a kapu kinyitásához” jellegűekre kell számítani, de a jövőben valószínűleg némileg bonyolultabb feladványok is várhatók. A fejlesztők dinamikus napszakváltozást is beépítettek a játékba, ami elméletileg egyaránt hatással van a küldetésekre és ellenfelekre, bár ezt egyelőre még nem tapasztaltuk meg, a pihenésre azonban mindenképp oda kell figyelnünk, ugyanis csapatunk energiája minden lépésünkkel egyre fogy, 25% alá csökkenve pedig egyaránt rontja felszerelésünket és harci teljesítményüket. Szerencsére a relatíve gyakran fellelhető fogadókban ingyenesen feltöltődhetünk, de pár száz Heyr (a játék pénzneme) fejében akár a félpanziós ellátást is választhatjuk, ami a pihenés mellett számos bónuszt biztosít.
Harcra fel, győzni kell!
Az Edge of Eternity a korábbi Final Fantasy-epizódokból, vagy akár a Child of Light és I Am Setsuna játékokból is ismerős Active Time Battle (ATB) harcrendszert használja, melynél nem körökhöz kötötten, hanem a bármilyen akció végrehajtásához szükséges sávjuk betöltésekor kerül sor a karakterekre, ami lépésük kiválasztásakor ki is ürül, majd újra elkezd visszatöltődni a következő lépésig. Ennek megfelelően egyes képességeknek és varázslatoknak is megvan a maga aktiválási ideje, így előbbiek egy jól időzített támadással megszakíthatók, vagy akár el is kerülhetők.
Az ATB-rendszer mellett lehetőségünk van mozogni is a különböző mezőkre osztott harctéren, ami újabb taktikai mélységet ad a küzdelmeknek. Az elmozdulással nemcsak támadásokat kerülhetünk el, valamint helyezhetjük biztonságos távolságba varázslásban jártas karakterünket, hogy ellenfeleink ne szakíthassák meg varázsige mormolását, de a különböző tereptárgyakat kihasználva bónuszokra is szert tehetünk. A küzdelem színtere mindig az a terület, ahol – szó szerint – belefutunk ellenfelünkbe, így érdemes jól megválasztanunk a helyszínt, és lehetőleg egy hatalmas kristály közelében harcba bocsátkoznunk.
Ezek a kristályok színüktől függően többek között plusz védelmet/erőt biztosíthatnak, vagy akár bizonyos időközönként életerőnk egy részét is visszatölthetik, ha közvetlenül melléjük állunk, így a csata végkimenetelére is nagy hatással vannak. Emellett nem érdemes spórolni a mágiával és életerőnk miatt sem kell aggódni, a csaták végén ugyanis mindkettő feltöltődik, tehát szerencsére nem fullad majd heves gyógyital ivászatba minden összecsapás.
A kristályok legalább annyira alapvető részei Heryon mindennapjainak, mint a Final Fantasy-univerzumban, így nem meglepő módon a fegyverek fejlesztésében is nagy szerepet játszanak. A kalandozások és küzdelmek során szerzett különböző színű és képességű drágakövekkel nemcsak karakterünk egyes tulajdonságait növelhetjük, de ezekkel tanulhatunk újabb, különleges támadásokat vagy varázslatokat is.
Útikalauz kalandoroknak
Az Edge of Eternity Korai Hozzáférésben jelenleg a játék első fejezetét tartalmazza, ami önmagában is több órányi kalandot tartogat, attól függően, hogy ki mennyire merül el Heryon töredékének felfedezésében. Az első szegmens a történetből ugyan túl sokat nem árul el, de a világot, a koncepciót, valamint az alapvető mechanikákat, funkciókat és rendszereket jól bemutatja. Az Edge of Eternity az eddigiek alapján tele van ambícióval és jó ötletekkel, de kérdéses, hogy egy ilyen kis csapat hosszú távon mennyire fogja bírni az iramot a játék folyamatos foltozgatása, valamint további bővítése mellett, illetve a sztori a rajongói fantáziaszülemények, vagy az eredeti alkotások közé emeli-e majd. Mivel a csapat 2020-ra tervezi a végleges megjelenést, még bőven van idő addig, hogy ez kiderüljön.