A hely tehát India, az időpont a 18. század. A nyolc rivális nemzet -- britek, hollandok, franciák, dánok, portugálok, svédek, olaszok és spanyolok -- társaságának fejeként kezdünk a kalandoknak. Feladatunk egyszerűnek tűnik: országunk jelenlétének erősítése új kolóniák kiépítésével, a távol-kelet mesés kincseinek (tea, fűszerek, arany, gyémánt, és más értékes szállítmány) eljuttatása Európába, és persze a többiek lenyomása bármi áron. Negyven város és falu vár ránk, Londontól Calcuttán át a kis afrikai törzsi településekig, hogy felfedezzük, kiaknázzuk és meghódítsuk (de lesznek rejtett helyek is, melyeket a térkép nem mutat), no és a nyílt tenger, minden veszélyével és izgalmával.
Szerényen kezdünk tehát, szép lassan felépítve birodalmunkat. A kor számtalan, autentikusan megformázott hajótípusából válogatva harci és kereskedelmi célra alkalmas saját flottákat kell felállítanunk, előbbikkel megpróbálva riválisainkat kordában tartani, utóbbikkal összekapcsolva távoli országokat, azok kikötőit ellenőrzésünk alatt tartva és folyamatosan fejlesztve. Persze a konfliktusok és háborúk elkerülhetetlenek lesznek -- hacsak nem sikerül diplomáciai úton rendezni a vitákat, mert erre is lehetőségünk nyílik --, ezek képezik a játék valós idejű taktika rétegét. Hatalmas nyílt vízi csaták várnak ránk, melyben saját hajónkat közvetlenül irányíthatjuk, és a többi flottának is parancsokat osztogathatunk. Ha az ágyúkkal már alaposan megfaragtuk az ellenséget, jöhet a megcsáklyázás, hogy aztán a fedélzeten, belső nézetű közelharcban mutassuk meg, ki a legtökösebb tengeri medve. Természetesen minden feladat ránk vár: a legénység felbérlése és menedzselése (olyan speciális figurákkal, mint a sebesülteket ellátó és a járványokat megfékező felcser, a lázadókat megkorbácsoló és a fegyelmet fenntartó fedélzetmester, vagy az ágyúk és kezelőik szakavatott főnöke), a fegyverek és lőszer beszerzése, a hajó fejlesztése, javítása. Mialatt pedig saját zsíros bizniszünket építgetjük, a társaságunk és országunk vezetőinek megbízásait is végre kell hajtanunk, hogy soha ne feledjük, egy gépezet fogaskerekei vagyunk. Ám itt is van csavar: a srácok maguk között úgy emlegetik a játékot, mint "nyílt vízi Oblivion", azaz az RPG-re komolyabb hangsúly jut. Ezért a játék elején három karaktertípus, vagy inkább beállítottság (kereskedő, katona és kalóz) közül választhatunk, és egyes küldetések bizony osztályspecifikusak lesznek (nyilván az első szállítási, a második harci, a harmadiknak... nos, kalózos missziókat fog kapni jól).
S akit mindez nem elégít ki, és igazi ellenfelekkel szemben akar helyt állni, nem pedig a mesterséges intelligencia terelgette lélekvesztőket kerülgetni, az becsatlakozhat akár saját kis helyi hálózata gépeire, akár az interneten keresztül az EIC statisztikakövetős szervereire, ahol egyszerre nyolc játékos eshet egymásnak, hogy a küzdelmekben egyre feljebb emelkedjenek a ranglétrán, és tényleg lemeccseljék, ki a legjobb. Ám nemcsak egymás faragása lesz a cél, fej-fej melletti küzdelmekben a stratégiai tudásunkat is be kell bizonyítanunk.
A játék meglehetősen kevés publicitást kapott eddig, melynek -- mint ahogy jelen hírünknek is -- egyetlen oka van: a srácok a Lighthouse Interactive-val szeptember 12-én kötötték meg a kiadási szerződést. Még valamit tisztázzunk: több forrás is az Encore Games nevét említi fejlesztőnek (és a mellékelt videóban is ez szerepel még), míg adatlapunkon a Nitro Games szerepel. Nos, ez ugyanaz a csapat: a digitális médiával foglalkozó finn Nitro FX Ltd. hat éve működik már játékipari bedolgozóként, tapasztalataikra építve nemrég alapították meg saját fejlesztőcsapatukat Encore Games néven, melyet aztán új, első játékuk kiadása kedvéért frissen át is neveztek Nitro Gamesre (olyannyira frissen, hogy hivatalos weboldaluk is épp átépítés alatt van). A játék motorja 90%-ban saját: még 2004-ben licenceltek egy erőművet a szintén finn Frozenbyte-tól (sokan ismerhetik őket, a Shadowground készítői, ennek szívéről van szó), melyet azóta úgy átdolgoztak, hogy anyja-apja se ismerne rá...
Nos, azt hiszem, a fentiek elég ígéretesen hangzanak, és a stílus kedvelői (mint jómagam is) kezdhetnek izgulni, mert bizony ha mindez megvalósul, végre egy igazán kellemes és használható terméket kaphatunk a kezünk közé. A mellékelt képek is finomak; bár a vízzel nem vagyok maradéktalanul elégedett, de az éles szemű stratégák olyan sütiket fedezhetnek fel a képeken, mint az ágyúk három fokozatban állítható szöge, ami biza ritka madár, no és az időjárási hatások, a legénységgel igencsak reálisan zsúfolt hajók, és egyéb nyalánkságok. Mondom, érdemes odafigyelni a projektre, bár sajnos a kiadási dátum még erősen ködbe burkolózik...
Szerényen kezdünk tehát, szép lassan felépítve birodalmunkat. A kor számtalan, autentikusan megformázott hajótípusából válogatva harci és kereskedelmi célra alkalmas saját flottákat kell felállítanunk, előbbikkel megpróbálva riválisainkat kordában tartani, utóbbikkal összekapcsolva távoli országokat, azok kikötőit ellenőrzésünk alatt tartva és folyamatosan fejlesztve. Persze a konfliktusok és háborúk elkerülhetetlenek lesznek -- hacsak nem sikerül diplomáciai úton rendezni a vitákat, mert erre is lehetőségünk nyílik --, ezek képezik a játék valós idejű taktika rétegét. Hatalmas nyílt vízi csaták várnak ránk, melyben saját hajónkat közvetlenül irányíthatjuk, és a többi flottának is parancsokat osztogathatunk. Ha az ágyúkkal már alaposan megfaragtuk az ellenséget, jöhet a megcsáklyázás, hogy aztán a fedélzeten, belső nézetű közelharcban mutassuk meg, ki a legtökösebb tengeri medve. Természetesen minden feladat ránk vár: a legénység felbérlése és menedzselése (olyan speciális figurákkal, mint a sebesülteket ellátó és a járványokat megfékező felcser, a lázadókat megkorbácsoló és a fegyelmet fenntartó fedélzetmester, vagy az ágyúk és kezelőik szakavatott főnöke), a fegyverek és lőszer beszerzése, a hajó fejlesztése, javítása. Mialatt pedig saját zsíros bizniszünket építgetjük, a társaságunk és országunk vezetőinek megbízásait is végre kell hajtanunk, hogy soha ne feledjük, egy gépezet fogaskerekei vagyunk. Ám itt is van csavar: a srácok maguk között úgy emlegetik a játékot, mint "nyílt vízi Oblivion", azaz az RPG-re komolyabb hangsúly jut. Ezért a játék elején három karaktertípus, vagy inkább beállítottság (kereskedő, katona és kalóz) közül választhatunk, és egyes küldetések bizony osztályspecifikusak lesznek (nyilván az első szállítási, a második harci, a harmadiknak... nos, kalózos missziókat fog kapni jól).
S akit mindez nem elégít ki, és igazi ellenfelekkel szemben akar helyt állni, nem pedig a mesterséges intelligencia terelgette lélekvesztőket kerülgetni, az becsatlakozhat akár saját kis helyi hálózata gépeire, akár az interneten keresztül az EIC statisztikakövetős szervereire, ahol egyszerre nyolc játékos eshet egymásnak, hogy a küzdelmekben egyre feljebb emelkedjenek a ranglétrán, és tényleg lemeccseljék, ki a legjobb. Ám nemcsak egymás faragása lesz a cél, fej-fej melletti küzdelmekben a stratégiai tudásunkat is be kell bizonyítanunk.
A játék meglehetősen kevés publicitást kapott eddig, melynek -- mint ahogy jelen hírünknek is -- egyetlen oka van: a srácok a Lighthouse Interactive-val szeptember 12-én kötötték meg a kiadási szerződést. Még valamit tisztázzunk: több forrás is az Encore Games nevét említi fejlesztőnek (és a mellékelt videóban is ez szerepel még), míg adatlapunkon a Nitro Games szerepel. Nos, ez ugyanaz a csapat: a digitális médiával foglalkozó finn Nitro FX Ltd. hat éve működik már játékipari bedolgozóként, tapasztalataikra építve nemrég alapították meg saját fejlesztőcsapatukat Encore Games néven, melyet aztán új, első játékuk kiadása kedvéért frissen át is neveztek Nitro Gamesre (olyannyira frissen, hogy hivatalos weboldaluk is épp átépítés alatt van). A játék motorja 90%-ban saját: még 2004-ben licenceltek egy erőművet a szintén finn Frozenbyte-tól (sokan ismerhetik őket, a Shadowground készítői, ennek szívéről van szó), melyet azóta úgy átdolgoztak, hogy anyja-apja se ismerne rá...
Nos, azt hiszem, a fentiek elég ígéretesen hangzanak, és a stílus kedvelői (mint jómagam is) kezdhetnek izgulni, mert bizony ha mindez megvalósul, végre egy igazán kellemes és használható terméket kaphatunk a kezünk közé. A mellékelt képek is finomak; bár a vízzel nem vagyok maradéktalanul elégedett, de az éles szemű stratégák olyan sütiket fedezhetnek fel a képeken, mint az ágyúk három fokozatban állítható szöge, ami biza ritka madár, no és az időjárási hatások, a legénységgel igencsak reálisan zsúfolt hajók, és egyéb nyalánkságok. Mondom, érdemes odafigyelni a projektre, bár sajnos a kiadási dátum még erősen ködbe burkolózik...
Remélem hogy versenybe tud majd szállni a mindezidáig etalon(legalábbis számomra )Sid Meier's Pirates-sel.
Mindig is szerelmese voltam a vitorlásoknak és roppantul bosszantott a sok ilyen-olyan "kalózos" progi, amibenm évszázadok hajótipusait keverték össze, az apró kis bárkák akkorák voltak a fedélzetről nézve, mint egy-egy sorhajó!
Remélem, nem csak a bemutató lesz ilyen szép!