Megnyugtatok mindenkit (és főleg Blarskerin barátunkat), hogy a projekttel nincs baj, csak az eredeti kiadóval: sajnos a válság elérte Hollandiát is, és az előző években a játékosokat remek címekkel kényeztető Lighthouse Interactive csődöt jelentett március végén. Szerencsére a „skandináv véd- és dacszövetség” közbelépett, így a játékot immár a svéd Paradox Interactive fogja piacra dobni, ám a kiadóváltás következménye, hogy legkorábban 2009 harmadik negyedévében vághatunk neki az Indiai-óceánnak.
A Pirates Ahoy! portálnak Kim Soares, a játék főtervezője nemrég interjút adott, amelyből sok részletre fény derült. A játék erősen sztorialapú, a fő kampány 200 évet ölel fel, 1600 és 1800 között, de lesznek rövidebb küldetéssorok is; a missziók változatosak lesznek, adott termékek szállításától indiai kikötők elfoglalásán át ellenséges társaságok hajóinak elsüllyesztéséig. Ezen kívül beeshetnek még véletlenszerű, apróbb mellékküldetések, elvégzendő szívességek is különböző megbízóktól (más cégek igazgatói, saját országod kormánya, vagy épp egy bejbe jutott kereskedőhajó). A srácok gondolkodnak egy „mindent szabad”, azaz sandbox mód beépítésén is, de erről még nem született döntés.
Kalózkodás a szó klasszikus értelmében nem lesz, ám persze akinek ilyen hajlamai vannak, az említett áruimporthoz szükséges holmikat más vállalkozások hajóiról is megszerezheti erővel, csak számítania kell rá, hogy a cégtulajdonosok ezt nem nézik jó szemmel. A békés kereskedés az e műfajra jellemző sajátságokkal bír: a dinamikusan változó árakat a kereslet/kínálat határozza meg, azaz minél kevesebb áru található egy kikötőben, annál drágább a portéka, míg a fogadó oldalon az igények kielégítésével csökkennek a felvásárlási árak. A kikötők különös jelentőséggel bírnak: a hajók „élnek”, azaz legénységük élelmet és vizet fogyaszt, így még a készlet elfogyása előtt el kell jutnod egy településre, ahol újabb adagot vételezhetsz. Épp ezért stratégiai jelentőségű, hogy elfoglalj a világtérkép különböző pontjain pár kikötőt, ugyanis a saját birtokodban lévőket fejlesztheted is. A diplomácia úgyszintén fontos lesz, és nemcsak a két tárgyaló fél közötti viszony: az „ellenségem ellensége az én ellenségem is” alaptézis (és ugyanez baráttal) ugyanúgy bejátszik a végeredménybe, mint az erőviszonyok (ha erős vagy, még akkor is rávehetsz az üzletre egy kisebb társaságot, ha az nem profitál belőle), vagy épp az ajándékok, kedvező ajánlatok.
A játék idősíkja érinti a hajókat is, azaz például a 17. századi induláskor még a galleon lesz a legerősebb hadihajó, de aztán megjelennek a gyors és erős fregattok, így a galleonok veszítenek jelentőségükből. Maguk a lélekvesztők nem lesznek fejleszthetők, hajóhadunkat azonban mégiscsak erősíthetjük az élükre kinevezett flottaparancsnokok segedelmével, akik tapasztalati pontokat szereznek, és szintet lépve új, kereskedelmi, hajóirányítási vagy épp harci képességekre tesznek szert. Utóbbiak között van olyan, amely állandó hatású (passzív), mások csak egy-egy csata idején, rövid időre aktiválhatók. Maximum 20, 5-5 hajóból álló flottánk lehet, ezeket a kikötőkben menedzselhetjük: egyesíthetjük, szétválaszthatjuk, illetve átrendezhetjük őket. Természetesen a csatában elfogott vízi járműveket is beállíthatjuk a sorba, ha van számukra hely és persze megfelelő legénységünk hozzá.
Korábban már az is kiderült, hogy a hagyományos, a teljes flottát irányító, hagyományos RTS-módból bármikor átválthatunk a Direct Command nevű mókába is, amelyben egyetlen hajót irányíthatunk annak parancsnokaként, tetszés szerint akár külső, akár belső nézetből. Ebben a módban megkapjuk a flottaparancsnok minden képességét, így fejlesztéseink gyümölcsét kiélvezhetjük, legyen az egy pontos célzás az ágyukkal, vagy épp a vad kaszabolás a megcsáklyázott ellenséges hajó fedélzetén. A maximum 10 fő részére nyitott, rangsorolt multiban taktikai érzékünk is próbára lesz téve olyan módokban, mint az árulkodó nevű Escort (Kíséret) vagy Breakthrough (Áttörés).
Zárásul a srácok elárulták a várható gépigényt is, mely igen kellemesnek mondható, íme:
Minimális rendszerkövetelmények:
Ajánlott rendszerkövetelmények:
Még valami: a Nitro Games szabad kapacitása eközben már a következő projekt előkészületeit végzi, melynek címe a sokatmondó Cutthroat lesz, és amely a kalózok világát tárja fel majd előttünk — ám erről majd később árulnak el részleteket. Hiába, ha egy hajó jó szelet kap...
A játék galériáját frissítettem újabb képekkel, illetve egy almappával, melyben megtaláljátok az eddig megismert hajótípusok adatlapját. Végül pedig, aki kihagyta volna, ímhol a GDC-n bemutatott kedvcsináló előzetes:
A Pirates Ahoy! portálnak Kim Soares, a játék főtervezője nemrég interjút adott, amelyből sok részletre fény derült. A játék erősen sztorialapú, a fő kampány 200 évet ölel fel, 1600 és 1800 között, de lesznek rövidebb küldetéssorok is; a missziók változatosak lesznek, adott termékek szállításától indiai kikötők elfoglalásán át ellenséges társaságok hajóinak elsüllyesztéséig. Ezen kívül beeshetnek még véletlenszerű, apróbb mellékküldetések, elvégzendő szívességek is különböző megbízóktól (más cégek igazgatói, saját országod kormánya, vagy épp egy bejbe jutott kereskedőhajó). A srácok gondolkodnak egy „mindent szabad”, azaz sandbox mód beépítésén is, de erről még nem született döntés.
Kalózkodás a szó klasszikus értelmében nem lesz, ám persze akinek ilyen hajlamai vannak, az említett áruimporthoz szükséges holmikat más vállalkozások hajóiról is megszerezheti erővel, csak számítania kell rá, hogy a cégtulajdonosok ezt nem nézik jó szemmel. A békés kereskedés az e műfajra jellemző sajátságokkal bír: a dinamikusan változó árakat a kereslet/kínálat határozza meg, azaz minél kevesebb áru található egy kikötőben, annál drágább a portéka, míg a fogadó oldalon az igények kielégítésével csökkennek a felvásárlási árak. A kikötők különös jelentőséggel bírnak: a hajók „élnek”, azaz legénységük élelmet és vizet fogyaszt, így még a készlet elfogyása előtt el kell jutnod egy településre, ahol újabb adagot vételezhetsz. Épp ezért stratégiai jelentőségű, hogy elfoglalj a világtérkép különböző pontjain pár kikötőt, ugyanis a saját birtokodban lévőket fejlesztheted is. A diplomácia úgyszintén fontos lesz, és nemcsak a két tárgyaló fél közötti viszony: az „ellenségem ellensége az én ellenségem is” alaptézis (és ugyanez baráttal) ugyanúgy bejátszik a végeredménybe, mint az erőviszonyok (ha erős vagy, még akkor is rávehetsz az üzletre egy kisebb társaságot, ha az nem profitál belőle), vagy épp az ajándékok, kedvező ajánlatok.
A játék idősíkja érinti a hajókat is, azaz például a 17. századi induláskor még a galleon lesz a legerősebb hadihajó, de aztán megjelennek a gyors és erős fregattok, így a galleonok veszítenek jelentőségükből. Maguk a lélekvesztők nem lesznek fejleszthetők, hajóhadunkat azonban mégiscsak erősíthetjük az élükre kinevezett flottaparancsnokok segedelmével, akik tapasztalati pontokat szereznek, és szintet lépve új, kereskedelmi, hajóirányítási vagy épp harci képességekre tesznek szert. Utóbbiak között van olyan, amely állandó hatású (passzív), mások csak egy-egy csata idején, rövid időre aktiválhatók. Maximum 20, 5-5 hajóból álló flottánk lehet, ezeket a kikötőkben menedzselhetjük: egyesíthetjük, szétválaszthatjuk, illetve átrendezhetjük őket. Természetesen a csatában elfogott vízi járműveket is beállíthatjuk a sorba, ha van számukra hely és persze megfelelő legénységünk hozzá.
Korábban már az is kiderült, hogy a hagyományos, a teljes flottát irányító, hagyományos RTS-módból bármikor átválthatunk a Direct Command nevű mókába is, amelyben egyetlen hajót irányíthatunk annak parancsnokaként, tetszés szerint akár külső, akár belső nézetből. Ebben a módban megkapjuk a flottaparancsnok minden képességét, így fejlesztéseink gyümölcsét kiélvezhetjük, legyen az egy pontos célzás az ágyukkal, vagy épp a vad kaszabolás a megcsáklyázott ellenséges hajó fedélzetén. A maximum 10 fő részére nyitott, rangsorolt multiban taktikai érzékünk is próbára lesz téve olyan módokban, mint az árulkodó nevű Escort (Kíséret) vagy Breakthrough (Áttörés).
Zárásul a srácok elárulták a várható gépigényt is, mely igen kellemesnek mondható, íme:
Minimális rendszerkövetelmények:
- CPU: 1,6 GHz Intel Pentium vagy ezzel egyenértékű AMD Athlon processzor
- RAM: 1 GB (2 GB Vista alatt)
- Video: 128 MB DirectX 9.0c kompatibilis, SM 2.0 videokártya
- HDD: kb. 6 GB
Ajánlott rendszerkövetelmények:
- CPU: 2,0 GHz Intel Pentium vagy ezzel egyenértékű AMD Athlon processzor
- RAM: 2 GB
- Video: 512 MB DirectX 9.0c kompatibilis, SM 3.0 videokártya
Még valami: a Nitro Games szabad kapacitása eközben már a következő projekt előkészületeit végzi, melynek címe a sokatmondó Cutthroat lesz, és amely a kalózok világát tárja fel majd előttünk — ám erről majd később árulnak el részleteket. Hiába, ha egy hajó jó szelet kap...
A játék galériáját frissítettem újabb képekkel, illetve egy almappával, melyben megtaláljátok az eddig megismert hajótípusok adatlapját. Végül pedig, aki kihagyta volna, ímhol a GDC-n bemutatott kedvcsináló előzetes:
De ezek szerint még legalább jó fél évet várni kell rá...
És ha lesz még újabb hajós játék is, az még nagyobb öröm!
Köszönöm a híreket, ]{redenc!
Amióta az Akella eltűnt, olyan üresek a tengerek!
Nem 100%-osak ugyan a hajók, de meglepően jó a kidolgozásuk! És ha még a kor szerinti fejlődés is benne lesz a játékban, az külön nagy előny!
Mondja, hogy mennyire várom, vagy ennyiből is érhető?
Amugy a piratest nyomtam és nem rossz bár én más kategorikáat birok.