- Az EA DDA rendszere a játékok nehézségét állítja át menet közben
- A tervezett EOMM unfair matchmakinggel tartaná meg a játékosokat
- Már az Activisionról is kiderült, hogy unfair matchmakinget manipulálná a játékosokat
Tavaly év vége felé tudtuk meg, hogy az Activision egyebek mellett manipulatív matchmaking rendszert fejleszt vagy tervez fejleszteni, amivel könnyebben a mikrotranzakció felé terelheti az embereket. Most pedig kiderült, hogy hasonlón már az EA is dolgozik, bár akárcsak az Activision, még mindenki kedvenc kiadója sem élesített ilyen rendszert – szerencsére.
Az Electronik Arts rendszere az Engagement Optimized Matchmaking (EOMM), aminek ugyan működését nem ismertük meg, de a leírása alapján a lényege az, hogy unfair módon párosítsa össze a játékosokat az online játékokban, mivel a jelenlegi, fair play módszer – és itt most idézem az ACM Digital Libray-en található leírást – „nem optimális a játékosok elkötelezettségének szempontjából”.
A másik EA projekt, ami állítólag már használatban is van, az a Dynamic Difficulty Adjustment, azaz a DDA, magyarosan: dinamikus nehézségi beállítás. Ennek hála az EA játékai alkalmazkodnak a játékosokhoz, és könnyebbekké vagy nehezebbekké válnak menet közben, hogy tovább bent tartsák a felhasználót.
Ez alapjáraton talán még nem is lenne túl nagy gond, ugyanakkor képzeljük el egy ilyen rendszert egy Dark Soulsban, aminek a lényege pont a brutális nehézség. De esélyes, hogy a FIFA-ban is fut a DDA, és ez okozza az olyan eseteket, amikor az ember biztosra veszi, hogy a program csal. Sok játékos vélte már úgy, hogy a játék nehezebb lett, pontosabban szólva, az MI irányította csapattársak egyszer csak ostobábbakká váltak. Nos, ez talán pont a DDA eredménye, de a forráskód hozzáférhetetlensége miatt ezt nyilván külsős nem tudja igazolni.
Máshol azt írják, hogy a matchmaking során a fizetős tartalmakat IS figyelembe veszi, itt meg az van, hogy "unfair módon párosítsa össze a játékosokat".
Vagy ahogy a játékoshoz igazodó (és ezáltal mindenkinek pont megfelelő nehézségű) játéknál szerintetek az a cél, hogy "tovább bent tartsák a felhasználót". Végülis igazatok van, mert az a cél, hogy ne utálja meg a játékot valaki azért, mert az túl könnyű / nehéz neki.
nem tartom ezt egy jó ötletnek, de hát mit várnak az emberek ezektől a kiadóktól?!