Az E3 2018 egyik, ha nem legjobban várt show-ja idén a Bethesdáé volt, főleg a Rage 2 és Fallout 76 leleplezések után. Most már hagyománynak tekinthetően Pete Hines konferálta fel a show-t, immáron negyedik alkalommal, egy rövid megemlékezés után a tavalyi sikercímekről és elért eredményeikről rátért a jövőre.
Elsőnek a Rage 2 mutatkozott be, de előtte még a színpadon Andrew W.K és bandája élőben adta elő a Rage 2 főcímdalát, a „Ready to Die” című nótát. Pár vicc elsütése után rátértünk az Avalanche Studios új játékára. A Rage 2 során Walker-t az utolsó Rangert (nehéz megállni viccelődés nélkül) alakítjuk, akit végigkísérhettünk a játék egyik küldetésén. Bármely járműbe bepattanhatunk, így nem maradhatnak el az eszeveszett autós üldözések sem – ahogy az eszeveszett és pörgős akcióban sem lesz hiány, melyet arzenálunkon kívül különleges képességekkel dobtak fel. Megjelenés jövő év tavaszán.
A következő szegmens az Elder Scrolls-é. Az Elder Scrolls Legends gyűjtögetős kártyajátéka nem csak teljes ráncfelvarrást kap, hanem emellett konzolokra is megjelenik, és minden eddig elért állásunkat átvihetjük választott platformunkra. Ezután rátértek az Elder Scrolls Online-ra, a 11 milliósra duzzadt közösség méltatása és a bezsebelt díjak felsorolása után valami újat is megtudhattunk, igaz nem sokat. Következőnek a soron következő frissítéseket is ismertették: a Wolf Hunter során farkasemberré is válhatunk, a Mirkmire egy új területet vezet majd be. Végül kaptunk egy kis ismétlést arról, hogy mi mindent vihettünk végbe eddig az online játék világában. A benyomásunk az volt, hogy csak azért kapott helyt, nehogy elfeledkezzünk róla.
És eljött, amit csak titkon vártunk: a Doom Eternal és a földi pokol kapott egy röpke kedvcsinálót, majd Hugo Martin és Marty Stratton beszéltek a Doom folytatásáról. Termsézetesen visszatér a Doom Slayer, kétszer annyi démonnal – és az ígérettel, hogy többet is megtudhatunk az idei QuakeCon-on. És… ennyi.
És ha már QuakeCon, a Quake Champions sem maradhatott ki, melynek támogatását nagyon komolyan gondolja a Bethesda, további esport bajnokságokat indítanak. És hogy minél több játékost becsalogassanak, ingyenessé válik a Quake Champions egy hétig, és ha ez idő alatt adjuk könyvtárunkhoz, ott is marad. Kaptunk egy új trailert is.
Gyorsan áttértek a Prey-re, mely három játékmóddal bővül ingyenesen effektíve azonnal: a New Game+, Survival és Story játékmódokkal. Valamint érkezik a pletykált DLC is, ez lesz a Mooncrash, mely minden alkalommal más kihívást biztosít majd. A trailer után a színpadot átveszi Susan Kath és Ricardo Bare akik bejelentik, hogy idén nyáron még egy játékmódot kapunk, ez lesz a Typhon Hunter, mely egy multiplayer 5v1 túlélő a mimicek ellen.
Utánuk a Wolfenstein fejlesztői, Jer Gustaffsson és Jens Matthies veszik át a stafétát és emlékeztetnek, hogy Switch-re költözik a Wolfenstein 2. De hogy valami újat is mondjanak, bejelentik a következő mellékágat, B.J ikerlányainak kalandját, a kooperatív Wolfenstein Youngblood-ot, mely 1980-as években játszódik, Párizsban. Megjelenés valamikor jövőre.
A színpadon újra Pete Hines, aki a VR címekre tér át, a Prey Typhon Hunter VR-ben is elérhető lesz egy puzzle játékmóddal együtt, Wolfenstein Cyberpilot során egy hackert alakítunk majd, aki náci hadigépeket fordít majd azok gazdái ellen. A röpke intermezzo után nemsokára rátérünk a várva várt Fallout 76 részletezésére, melyhez Hines a színpadra hívja Todd Howardot is, aki immáron 25. éve dolgozik a Bethesdánál. Majd egy kis önreflexió következik, és a már mémmé vált „Skyrim-minden-platformra” után bejelentik a Skyrim Very Special Editiont az Alexa digitális asszisztensre, meg csipogóra és hűtőgépre is – mindez persze csak vicc.
Végül csak rátérünk a Fallout 76 bemutatására, ahol ismét meghallgatjuk, hogy négyszer akkora területen játszunk majd, Nyugat-Virginiában, és újra megnézhetjük a Microsoft show-ján látott trailert. Howard utána rátér a Vaultt 76 ismertetésére, melyet a függetlenségi nyilatkozat 300.-ik évfordulója alkalmából emeltek és neveztek el, és az elsők között nyílt ki, 25 év után, majd egy újabb trailer következik, ezúttal játékbeli jeleneteket is láthatunk: utolsóként távozunk az óvóhelyről. Vadonatúj rendert és világítást kapunk. Hat régión keresztül kalandozhatunk, új lényeket ismerhetünk meg, köztük a Graftoni szörnyet, a Molyembert és még ki tudja hány rémséget.
Majd bejelenti, hogy a Fallout 76 teljesen online, de Howard gyorsan igyekszik megnyugtatni mindenkit, hogy egymagunkban is játszhatunk, viszont egyszerre egy tucatnyian tartózkodhatunk egy szerveren, az elért teljesítményeinket azonban semmiképpen nem veszthetjük el, ezt néhány Vault-Tec „oktatóvideóval” szemléltetik. Az építkezés sem maradhat ki, ha máshova kötöznénk, az egész kócerájt elköltöztethetjük egyben, amire szükség is lehet, elvégre a térképen számos nukleáris rakétasiló is fellelhető, melyeket saját hasznunkra is hajthatunk. Természetesen lesz bétateszt is, mellyel együtt a gyűjtői kiadást is bejelentik egy térképpel, ami Howard szavaival élve „világít a kib*ott sötétben”. Megjelenés idén november 14-én.
Továbbra is témánál maradva, a harmadik „születésnapja” alkalmából a Fallout Shelter Playstation 4-re és Nintendo Switch-re mától már elérhető és természetesen továbbra is ingyenes. És ha már mobiljátékokról van szó, az Elder Scrolls Blades is bejelentésre került, mely egy teljes értékű szerepjáték, csak mobilokra. Három játékmód közül választahtunk, az Arena a PvP, az Abyss egy roguelike procedurálisan generált labirintusokkal, és a Town pedig a tulajdonképpeni sztorimód, melynek különlegességét a városunk adja, melyet tetszés szerint díszítgethetünk. De nem csak mobilra, hanem az elérhető összes platformra elhozzák majd és együtt játszhatunk bármilyen platformon. Megjelenés idén ősszel, teljesen ingyenesen.
Ezzel zárjuk a sajtókonferenciáját, mely a Bethesda eddigi leghosszabb és legsűrűbb műsora volt… de, még mielőtt véget ért volna, szokásukkal ellentétben két készülő játékot is teaseltek, a régóta pletykált Starfield-et, majd az Elder Scrolls 6-ot is. Bizony. Igaz, csak röviden, de legalább lesz miért izgulni jövőre is, mert ez utóbbiak mellé még csak nagyjábóli időablakot sem jelöltek meg.