A kiadó a saját rendezvénye, az EA Play konferencia során jelentette be, hogy egy külön csapatot bízott meg azzal a feladattal, hogy egy olyan élvonalbeli technológiát hozzanak létre, ami megváltoztatja a jövő videojátékait. Nagy szavak, de mi is ez az egész? Manapság a többjátékos játékok olyan élményt kínálnak, amit az egyjátékos játékok nem tudnak: a multiplayer módokban valódi emberek ellen játszunk, akik természetesen sokkal hitelesebben reagálnak, mint a mesterséges intelligencia által irányított nem játékos karakterek.
A cég ügyvezető alelnöke, Patrick Söderlund azt mondta, hogy minden nap dolgozik a kis létszámú csapattal, és felügyeli a munkájukat. A csapat egy tanulásra képes mesterséges intelligencián munkálkodik, azzal a céllal, hogy virtuális embereket hozzanak létre. Lényegében egy olyan karaktereket irányító mesterséges intelligenciát szeretnének megalkotni, amit a játékosok cselekedetei befolyásolhatnak, formálhatnak. Jól hangzik, kíváncsian várjuk, hogy mi sül ki belőle.
1. Csinálnak egy softAI-t ami segít majd a tesztelni a bugos játékokat és meghatározza mikor jön el az a pont mikor még "éppen" játszható egy játék viszont több részét már nem lehet DLC-síteni. Aztán összeomlik minden alkalommal annyira egyformának látja majd az összes programot.
2. SoftAI-al akarják kiváltani a jelenleg 2 db unatkozó bangladeshi által működtetett EA supportot aminek a végeredménye egy körülményes és bugos ügyfélelhárító rendszer lesz... ÉS hatalmas sikerként fogják elkönyvelni.