A Los Angeles-i Convention Centerben idén több mint 30 ezer ember tolongott, hogy a legfrissebb játékokról, technológiákról és szórakoztatóinformatikai eseményekről értesüljön. A standokon száz cég állította ki termékeit.

Az E3 emellett idén változott vissza a show-elemekkel tarkított, látványos, csillogó-villogó banzájjá, ugyanis a 2007-ben lezajlott rendezvény sokkal szerényebb és visszafogottabb volt, lévén sok nagyobb kiadó nem akarta a méregdrága megjelenést kifizetni és így a rendezvény szervezőinek is elfogyott a pénze. Most viszont az E3 ismét régi dicsfényében ragyogott, amit jól jellemzett, hogy olyan sztárok is megjelentek rajta, mint Mickey Rourke, aki a Bethesdától várható Rogue Warriorban lesz a főszereplő hangja, Steven Spielberg, aki a Project Natal kapcsán adott interjút, Pelé, aki a Wii exkluzív Academy of Champions Football kapcsán dobogtatta meg a focirajongók szívét, és James Cameron, aki az Avatar miatt jött el az E3-ra.


Pelé az E3-on


James Cameron az Avatarról beszél

Konzolt irányítok, tehát vagyok

Ugyanakkor üzleti elemzők szerint idén sokkal érdekesebbek voltak a forradalmi technológiát felhasználó irányítóeszközök: a Microsoft, a Sony és a Nintendo ezekből egyaránt megcsillogtatta saját felhozatalát. A legnagyobb durranás természetesen a Project Natal, amely a mozgásértékelő technológia segítségével a játékosoknak nem csak egyszerűen a mozdulatait, hanem arcmimikáját, sőt még hangulatát és képes felismerni. A Peter Molyneux és Steven Spielberg által bemutatott technológia egyértelműen a legforradalmibb, amit az elmúlt tíz-tizenöt évben láthattunk, és már-már a sci-fi filmekben látott kütyük szintjét súrolja. A Sony ehhez képest szerényebb, bár szintén érdekes technológiát mutatott be: a PlayStation 3-hoz készítette el saját mozgásérzékelő irányítóját, amelyet mindkét kezünkbe fogva tudunk kapcsolatba lépni a Sony PlayStation Eye-jal, a PS3 kamerájával. Végül a Nintendo a Wii régebbi mozgásérzékelős irányítójának újabb verziójával, a Wii Motion Plusszal, illetve egy pulzusmérővel, a Wii Vitality Sensorral is megpróbálta a Wii-rajongók pulzusát felgyorsítani.

Steven Spielberg a Project Natalról beszél

"Egy kicsi torna mindenkinek kell..."

Ha már a Wii-nél tartunk, akkor szerintem technológia téren mindenképpen érdemes kiemelni a Wii új fitneszjátékát is, amely majdnem olyan forradalmi megoldásokat tartalmaz, mint a Project Natal. A Ubisoft által kiadott "Your Shape" a játékos testét tapogatja le digitális mozgásrögzítéssel a Wii mozgásfelismerő szoftverét bevetve, és a képernyőn egyfolytában mutatja, miközben egy virtuális fitneszedző utasít minket a különféle gyakorlatok megfelelő elvégzésére. A Ubisoft a Nintendóval együtt fejlesztette ki a szoftverhez tartozó speciális kamerát is, amelyik a játékos testformáját digitális úton letapogatja. A program nem kevesebbet kínál, minthogy leellenőrzi, éppen milyen kondícióban van a testünk, és az általunk meghatározott fitneszcélokat (például: izomméret, darázsderék kialakítása, satöbbi) figyelembe véve állítja be a tornagyakorlatokat! Ezenfelül a kamera a felhasználó mozgását is tanulmányozza és különböző értékek alapján felügyeli, ezáltal pedig a játékbeli edző folyamatosan kommentálja teljesítményünket, mozdulataink helyességét, valós időben adva tanácsokat és visszajelzéseket. Lehet, hogy a folyton a képernyő előtt punnyadó játékosok számára nem jelent sokat ez a fitneszprogram, de aki szokott kondizni otthon, az jól tudja, hogy egy ilyen program mekkora segítséget és technológiai áttörést jelent.


Your Shape Wii bemutató videó

És mi újság játékfronton?

Játékfelhozatal tekintetében nehéz olyan új bejelentést kiemelni, amelyik különösképpen megdobogtatta volna a szívünket, bár a Crysis 2 természetesen mindannyiunk fantáziáját megmozgatta (khm -- ]{redenc). Érdekesnek tűnik a James Cameron által bemutatott Avatar is, mely saját filmje alapján készül, amelyet a rendező jelenleg is forgat. Az izgalmasabb új bejelentések között talán a Rockstar-féle (sajnos csak PS3-as) Agentet érdemes kiemelni, illetve Kodzsima Hideo két játékát: az Xbox 360-ra, sőt valószínűleg PC-re is elkészülő Metal Gear Solid: Risingot, és az Xbox 360-ra és PS3-ra megjelenő új Castlevaniát, no és nem mehetünk el a Halo-trilógia előzményeit feldolgozó Halo Reach mellett sem.


Halo Reach Trailer


Végül a meglepő bejelentések között Peter Molyneux Microsoft-féle "előléptetését" érdemes megemlíteni, amelyről ]{redenc is írt: a világhírű játékfejlesztő a Microsoft Gaming Studios európai műhelyeinek kreatív igazgatójává avanzsált.

Az idei E3 összességében hatalmas meglepetéseket leginkább a Project Natal bemutatása terén okozott, játékfronton kevésbé keresgéltük az állunkat, bár azért láthattunk jó pár izgalmas és érdekes címet. Mindenesetre pozitívum, hogy visszatért a rendezvény show jellege, ismét láthattunk csinos hoszteszeket, és a játékipar egyértelműen igyekszik újra — anyagi téren is — "védőszárnyai alá venni" a Los Angeles-i Convention Centerben zajló éves eseményt.