Dungeon Lords: feltámadás?Eme címek egyike a Dungeon Lords, egyik nagy szívfájdalma a Diablo-féle akció/RPG-k kedvelőinek. A Heuristic Park hegesztette játék (mely stúdiót az RPG-k egyik nagy tudora, David W. Bradley alapította 1995-ben – az ő nevéhez fűződnek a legjobb Wizardry-epizódok -, és vezet a mai napig, előző játékuk pedig a Wizards & Warriors volt), nagy reményekkel és ígéretekkel robbant be a köztudatba, a 2004-es E3-on a műfajban több magazintól is begyűjtötte az elsőséget. Aztán valami történt; a mai napig nem tudni, ki volt a bűnös, de a játék 2005. május 5-én gyakorlatilag korai béta állapotban jelent meg. Sírtunk, több okból is. Sírtunk a bugoktól, melyek szinte lehetetlenné tették a játékot; sírtunk a hiányzó játékelemek (például a térkép, az oktatópálya, vagy a karakter testreszabhatósága) miatt; és sírtunk, mert világosan látszott, hogy ha a srácok befejezik a projektet, az elmúlt évek egyik üde színfoltja lehetett volna a hack ’n slash kategóriában. Ötletes, humoros, jó mechanizmussal és szerepjáték-elemekkel, kooperatív móddal. A készítők négy foltot adtak ki hozzá, illetve 2006 februárjában megjelent egy Collector’s Edition is, melybe belegyúrtak egy ötödik foltot, a kihagyott küldetésekkel, NPC-kkel, berendezési és felszerelési tárgyakkal (az épületek nagy részében megjelenéskor még nem volt bútor...), miegyébbel. De még így, ezekkel együtt is szomorú az összkép.

Nos, ez a kis „történelmi” áttekintést csak azért kellett megejtenünk, mert a JoWooD bejelentette: új életet lehel a franchise-ba. Teszik ezt azért, mert minden hibája ellenére a játékból egymillió darab felett értékesítettek, így látnak benne lehetőséget. Ráadásul a tervek igencsak szépek: 2008 harmadik negyedévében érkezik a Dungeon Lords: Expansion (ez egyelőre természetesen csak munkacím), mely egy önállóan futtatható kiegészítő lemez lesz, illetve megkezdik a Dungeon Lords 2 előkészítését is, utóbbit a PC mellett next-gen konzolokra is.

Az expanzió az eredeti sztori és a második rész között fog egyfajta hidat vagy kapcsot képezni, maga a folytatás pedig teljesen új grafikus és fizikai motorral, új dizájnnal, és persze friss epikus küldetéssorral kecsegtet. Egyelőre csak félhivatalos információ, hogy a fejlesztést ismét a Heuristic Park végzi (bár logikusnak hangzik, de ugye a Gothic 4 óta a JoWooD esetében ezt már nem merjük kijelenteni), a hivatalos sajtóközleményben csupán annyi áll, hogy a gyártást a DreamCatcher felügyeli. Érdekességképp megjegyzem, hogy az egyik külföldi, elég megbízható forrásunk a Dungeon Lords 2 megjelenését egész konkrétan 2009. szeptember 22-re (USA), ill. szeptember 25-re (EU) teszi. Valamit tudnak... Akárhogy is, én azért kíváncsian várom a fejleményeket; David W. Bradleyben még mindig bízom, ha a JoWooD-ban nem is annyira, főleg, ha RPG-ről van szó (lásd szegény, már emlegetett Gothicot és az ő problémáit). Jó lenne, ha végre nem ismétlődne meg a történelem - egyik fél részéről sem...

A mellékelt képek az első részből származnak!