Megérkezett a 6.79-es patch és vele együtt nagyon sok jelentős változás. Vegyes érzelmekkel olvastam végig a patch logot, ugyanis néhány hasznos újítás mellett sajnos rengeteg érthetetlen butaság is bekerült. Amióta a béta kliensről kiszivárgott a részletes tartalom, fórumok, chatek, blogok keltek életre heves vitában, hogy mennyire is lesz jó vagy rossz nekünk ez a javítócsomag. Többnyire az utóbbi tábor nyert. Mindenki alakítsa ki a saját véleményét, remélem ebben egy kicsit én is tudok majd segíteni, bár abban egyetértek a fanyalgókkal, hogy ez talán egy kevésbé átgondolt patch. De legyünk tekintettel arra, hogy tíz éve futó játékról van szó, ahol újításra kevés tér van, és természetesen a régi játékosok mindig ódzkodni fognak tőle, hiszen ki szereti, ha megbolygatják a jól megszokott játékterét?
Ebben a hónapban a patch jelentősebb változásait fogom kiemelni, a kommentekben pedig kíváncsian várom, szerintetek mi a jó és mi a rossz a legutóbbi tapaszban.
Általános változások
- Az első és legjelentősebb változás a buyback újragondolása. Ezentúl, ha visszavesszük magunkat halál után, nem szerezhetünk unreliable goldot (creepekből befolyó goldot jelenti, hero és tower kill még mindig ér), amíg le nem járt a respawn-idő. Továbbá a következő halálunk utáni várakozáshoz hozzáadódik a buybackkel lefaragott idő negyede.
- Az offlanen (hard lanen) a toronyhoz közelebb találkoznak a creepek. (Ezért már easy lanen is érdemes blockolni őket a játék elején.)
- A ranged hősök is végre ugyanannyi XP-t kapnak deny után, mint a melee-k.
- Jelentős átalakításon esett át az erdő is. A small camp és a medium pull camp helyet cserélt. Ezentúl ugyanannál a campnél nem spawnolhat egymás után kétszer ugyanaz a creep típus. Több neutral creep is kevesebb XP-t ad. Továbbá, neutral creepek halála esetén minden közelben lévő hős kap XP-t, nemcsak ama csapat tagjai, akik leölték.
- A nappalok és éjszakák ezentúl 4 percenként váltakoznak 6 helyett.
- Roshan ezentúl nem pontosan 10 perccel a halála után fog spawnolni, hanem 8 és 11 perc között, véletlenszerű időben. Ez kicsit érdekesebbé teszi az Aegisért folytatott harcot.
- Ezentúl ha az Aegis of Immortal 6 perc után nem kerül felhasználásra, akkor nemcsak eltűnik az inventoryból, de 5 másodperc alatt maximumra tölti a hordozója HP-ját és manáját (ezt az effektet bármilyen sebzés megszakíthatja).
- A melee barack kétszer olyan gyorsan, a ranged pedig nem regenerál ezentúl HP-t.
- A pickelés utáni kezdő gold 603-ról 625-re növekedett, a randomoláskor kapott gold viszont 50-nel csökkent. A rendszeresen kapott gold is gyakrabban fog érkezni, ezentúl 0,8 másodperc helyett 0,6 másodpercenként. (Zz 5 goldot jelent 3 másodperc alatt.)
Hősök
- Alchemist ezentúl nem kap bonusz HP-t ultiból, csak megnövelt HP regent.
- Axe Battle Hungerje kisebb nerfeket kapott. Csökkentették a sebzését, az időtartamát, és ezentúl dispellezhető is. Counter Helixnek csökkent a cooldownja. Axe ultimate-je, a Culling Blade, ezentúl nem kerül CD-re, ha sikeresen megölt vele egy ellenfelet, emellett 40% támadási és mozgási sebességet is biztosít. Azonban csökkentették a HP tresholdot, ami alatt azonnal öl. (Aghával még mindig ugyanannyi.)
- Batrider sebzéscsökkentésen esett át, kisebb lett a visionje és a Flaming Lasso cast távolsága. Úgy tűnik, IceFrog észrevette, hogy a legtöbb ligameccsen azonnal bannolják a hőst, ezért kapott ennyi nerfet.
- Beastmaster Call of the Wild skilljével ezentúl külön-külön idézhető a két állat.
- Bloodseeker Thirst passzívja most már az egész térképre érvényes, nemcsak 6000-es távolságra. Minden bónusz ezentúl stackel, annak függvényében, hogy hány ellenséges hős van 50% HP alatt. A thirst első szinten is 50%-nál aktiválódik, és bár a maximum mozgási sebesség 28% bónuszt ad, ez stackenként számolandó. Ezen felül, ha csak egyetlen stackkel is aktív a Thirst, nincs maximális mozgási sebesség limitünk. (Ez bizonyos extrém esetekben a 2000 ms-t is megközelítheti, amivel "sportkocsivá" változtathatjuk hősünket.) A Thirst ezentúl nem ad bónusz armort, viszont sebzést igen.
- Brewmaster Aghája ezentúl nem változtat az ultimate statjain, viszont az egyes aspektusok megkapják a hősünk alap skilljeit (Thunderclap az Earthnek, Drunken Haze a Stormnak, és Drunken Brawler a Fire-nek). CD-jük viszont nem közös az alap hősével.
- Broodmother Spin Webje nagyobb lett, messzebbről lehet castolni, ezentúl nem dönti ki a fákat. Emellett most már bárhol sétálhatunk a hálónkban (Specter Daggerhez hasonlóan). Hálóból való kilépés után azonnal elveszítünk minden bónuszt késleltetés nélkül.
- Distruptor általánosan buffolva lett. Kinetic field nagyobb lett, a Glimpse CD-je csökkent, a Static Storm is nagyobb lett, többet sebez, aghával pedig 2 másodperccel tovább tart és itemeket is silence-szel.
- Invoker megkapja az EMP által szívott mana 50%-át, illetve ultijával ezen túl már első szinttől is két spell invoke-olható.
- Lion Mana Drainje 1 másodperccel tovább tart, a Hexnek növekedett a CD-je és az időtartama is.
- Luna Moon Glaive-je visszapattanhat olyan célpontra, akit egyszer már sebzett, ha már minden más közelben lévő ellenséges célpontot eltalált, de a sebzéscsökkenés 35%-os az eddigi 30% helyett. Eclipse Scepter mostantól akárhányszor sebezheti ugyanazt a célpontot.
- Night Stalker ultija ezentúl 25%-kal csökkent minden ellenséges látótávot. (Hősökét, creepekét és wardokét is.)
- Phantom Assasin daggerje ezentúl megkapja az ulti által biztosított crit sebzést és esélyt.
- Pudge használhat Blink Daggert, a Flasheap magic resistance csökkentve lett, az aghás ulti strength szorzója pedig 0,75-ról 1-re nőtt.
- Pugna ultija ezentúl a manát tölt vissza, ha a hős maximum HP-n van. Az ellenségtől ettől függetlenül ugyanúgy HP-t szív el.
- Riki láthatatlansága nem törik meg, ha skillt vagy itemet használ. A Blink Strike támadásnak számít és továbbra is megtöri a láthatatlanságot.
- Rubick Spell Stealje ezen túl az ultik alap statokkal rendelkező változatát lopja el minden esetben. Ha Rubicknál Agha van, akkor a lopott spellek minden esetben az aghás bónuszokat kapják.
- Shadow Shaman Mass Serpent Wardja ezentúl 8 helyett 10 wardot tesz le és változott az elhelyezésük is (könnyebb bekeríteni vele az ellent).
- Slark Shadow Dance-e rövidebb ideig tart, hosszabb CD-t kapott, viszont már true sighttal sem lehet látni, amíg aktív az ultija.
- Ha Windrunner Focus Fire közben célpontot vált, ugyan elveszti a bónusz támadási sebességet, de amint visszatér az eredeti célpontra, akkor a támadási sebességet is visszakapja.
- Broodmother és Slark egy ideig nem elérhető Captains Mode-ban. Később visszakerülnek.
Tárgyak
Több tárgynak is változott az ára és egy vagy több statja, ezért a kellemetlen meglepetések elkerülése végett érdemes átnézni a részletes patch note-ot. Egy párat azért szemezgettem nektek.
- Courier mozgási sebessége 300-ról 350-re nőtt, HP-ja 45-ről 74-re, és a creepek indulásától számított 3 percig nem lehet upgrade-elni.
- Bottle most már 650 goldba kerül.
- Linken's sphare kapott egy aktív képességet, amivel a buff átruházható másra, így az item CD-re kerül. A buff a CD-vel együtt jár le ha nem került felhasználásra.
- Observer Ward és Sentry Ward 1-1 perccel tovább tart, így most már 7 és 4 percig vigyáznak ránk. Továbbá az Observer Ward elpusztítása 50 goldot jelent. (Crystal Maiden szeme felcsillan a dewardoló farmolás hallatán.)
- Shadow Blade CD 18-ról 28 másodpercre nőtt.
- A Tango ára ezen túl 125 gold és négyszer használható. A Healing salve 115 gold.
- Tranquil Boots elvesztette aktív képességét, viszont több mozgási sebességet, valamint több regent és armort ad.
A változásokból jól látszik, hogy az általános játékegyensúly finomhangolása mellett új meta game-eket is szülhet ez a patch, ami, talán mondanom sem kell, változatos liga- és pubmeccseket eredményez. Emellett valószínűleg hamarosan várhatók kisebb tapaszok, az elmúlt egy hét tapasztalataira és visszajelzéseire alapozva.
Általánosan elmondható, hogy kicsit igyekeznek gyorsítani a játékon, több kihívást vinni bele és érdekesebbé tenni bizonyos -- amúgy unalomig gyakorolható -- aspektusait. Nektek hogy tetszik az új patch?
Végül egy szomorú hír, ezzel zárom e havi soraimat. Ha a híreszteléseknek hinni lehet, idén sem Diretide, sem Frostivus nem lesz. A Valve elmondása szerint inkább a játék stabilitásra koncentrálnak, mint az eventekre.
Legközelebb egy hónap múlva jelentkezünk a DotA 2 rovat következő részével, addig is a Repel óvjon mindenkit a Sniper ultitól!
Amúgy meg Fak U volvo ༼ つ ◕_◕ ༽つ giff meh DIRETIDE!