Az Electronic Arts úgy döntött, felvásárolja az Elevation Partners befektető cég tulajdonában levő BioWare-t és Pandemic Studiost. A mocskos anyagiakról: 620 millió dollár azonnal gazdát cserélt, további 190 millió pedig az elkövetkezendő pár hónapban vándorol majd a céghez. A hivatalos bejelentés után a szaksajtó valósággal ostromolni kezdte a cégeket, az első fontosabb információt Warren Jensonből tudták kihúzni: az indokok - mint azt elmondta - egyszerűek. Az EA számtalan színtéren bizonyított már, ám a szerepjátékok, illetve a kalandjátékok nem éppen az erősségük, ezért volt szükség a BioWare-re.
Aztán megszólalt az EA-tól John Riccitello, akiről most már biztosan tudjuk, hogy géniusz: az úriember ugyanis nem sokkal ezelőttig az Eleavation Partnersnél dolgozott - annál a vállalatnál, amelyiktől most az EA megvásárolta a két gigantikus szoftverfejlesztő céget. A dolog innentől fogva különösen elborulttá válik - John úgy beszél a cégekről, mint egy kiló húsról: elmondja, hogy az EA-nak az éppen fejlesztés alatt álló - amúgy pont a függetlenség megerősítését szolgáló - címek igen értékesek lehetnek, valamint - csak úgy mellesleg - hozzáteszi, hogy példának okáért a Mass Effectben látható "párbeszédmotor" is igen jól fog mutatni több másik belsős címben is. Csak a fejlesztők megnyugtatása végett hozzátette: nekik is nagyon jó lesz ez, hiszen mostantól fogva nem kell könyörögniük a különböző kiadóknak, hogy az üzletek polcaira kerülhessen a termékük. Azt hiszem, hogy jobb, ha ehhez nem fűzök hozzá semmi egyebet.
Egy kis múlt: a BioWare játékfejlesztő céget azt hiszem, senkinek sem kell bemutatni. Az idáig meglehetősen független és öntörvényű vállalatot 1995-ben alapította két orvos, Ray Muzyka és Greg Zeschuk a kanadai Edmontonban. Első, igazán jelentős játékuk a mai napig legenda: az 1998-ban kiadott AD&D játék, a Baldur's Gate nem csak hogy kasszasiker volt, valami olyasmit tett, amit odáig senki nem hitt volna: egy csapásra felélesztette az addig halottnak hitt számítógépes szerepjátékok műfaját. Ezután nem volt megállás: az MDK folytatása mai napig mindenkiben benne él, aki egyszer is kipróbálta, a Baldur's Gate folytatását sokan minden idők legjobb számtógépes játékának tartják - nem is ok nélkül -, a Neverwinter Nights sikeréről pedig eleget elmond, hogy még ma is több ezer szerveren játszanak vele, illetve a kiegészítőlemezeivel. 2003-ban aztán megérkezett a Knights of the Old Republic címet viselő, a Csillagok Háborúja univerzumban játszódó szerepjáték, amely a mennybe repítette a kiadó Lucas Artsot, és nem mellesleg szintén annyi év játéka díjat nyert meg, hogy azóta is számolgatják.
Ezek után döntöttek úgy a srácok, hogy végleg elvágják rabláncaikat: az odáig végzett bérmunka után (hiszen fontos leszögezni, hogy minden címük kötődött valamilyen módon egy külső licenchez) belefogtak, hogy önálló, saját címeket hozzanak össze. A felvásárlásig ebből kizárólag a Jade Empire-t élvezhettük, de hamarosan érkezik (egyelőre kizárólag Xbox 360-ra) a Mass Effect címet viselő sci-fi szerepjáték, és hosszú évek óta készül a Dragon Age, amelyre minden ortodox cRPG-hívő csak diszkréten lúdbőrzeni kezd: az előzetes információk alapján szinte biztos, hogy - egy enyhe képzavarral élve - a vállalat letaszítaná a trónról saját magát, és a cím átvenné a Baldur's Gate helyét. Terveik között szerepelt még a Mass Effect két fejezete, valamint egy Sonic szerepjáték is, utóbbi a SEGA-nak, bérmunkában.
A Pandemic Studios sem olyan cég, akiről bárkinek komolyabban kellene mesélnem: a vállalat 1999-ben mutatkozott be a Battlezone második részével, majd 2000-ben a Dark Reign folytatásával borzolták a kedélyeket. Pár hallva született bérmunka után aztán 2002-ben barátságot kötöttek a Lucas Artsszal: ennek a csodálatos kapcsolatnak a frigyéből 2002-ben első ízben elkészült a The Clone Wars címet viselő akciójáték, majd - egy "apró" kitérő, a Full Spectrum Warrior 2004-es megalkotása után - megérkezett két, legjelentősebb sikerük, a Star Wars: Battlefront első és második része.
A Battlefield-es örökséget a Csillagok Háborújába oltó árkád lövöldözés igen nagy anyagi sikereket ért el - annyira, hogy a vállalat nekiláthatott, szintén a Lucas Arts megbízásából, a Mercenaries első részének (amelyet egyaránt imádott a sajtó és a közönség is, és amelynek folytatását - milyen ironikus - éppen az EA megbízásából készítik éppen), valamint a Destroy All Humans! sorozatnak. A vállalat jelenleg négy, eddig be nem jelentett projekten dolgozott.
Nem mellesleg, mindenféle objektivitást mellőzve szükségesnek érzem, hogy hozzátegyem, számtalan vállalat volt már, amelyet az EA "megszabadított a kiadókeresés keserves folyamatától": 1992-ben az Origin Systemst vásárolták fel (a cég 2004-ben megszűnt létezni), 1995-ben a Bullfrogot sikerült zsebre vágniuk (2001-ben beleolvadtak az anyavállalatba), a Westwoodot 1998-ban sikerült felszabadítani (2003 óta nem léteznek többé), 2003-ban pedig a Battlefield-es DICE brigád került a mindenkinek segítő EA-hoz: 2006-ban pedig ők is elbúcsúzhattak addig még fennálló, névleges függetlenségüktől.
Ez a hír ez után a felsorolás után több, mint dráma, több, mint gyászjelentés: reméljük, a BioWare szakemberei végül nem végzik beolvasztva, vagy, ahogyan az az ÖSSZES eddig bekebelezett stúdió esetén történt, a kulcsemberek még időben lelépnek, hogy kreatív munkákkal kényeztessenek minket, de az már szinte most biztos: egy gyönyörű korszak zárult le a mai nappal, egy korszak, amely olyan játéklegendákat termelt, mint az örökzöld Baldur's Gate, vagy a feledhetetlen Neverwinter Nights. Reméljük, hogy az EA komolyan gondolta, hogy igényes játékok fejlesztésébe kezd, és az egész utolsó bekezdés értelmét veszíti, de azért nézzétek el nekem, hogy egy ilyen felsorolás után egy kissé pesszimista vagyok...
Aztán megszólalt az EA-tól John Riccitello, akiről most már biztosan tudjuk, hogy géniusz: az úriember ugyanis nem sokkal ezelőttig az Eleavation Partnersnél dolgozott - annál a vállalatnál, amelyiktől most az EA megvásárolta a két gigantikus szoftverfejlesztő céget. A dolog innentől fogva különösen elborulttá válik - John úgy beszél a cégekről, mint egy kiló húsról: elmondja, hogy az EA-nak az éppen fejlesztés alatt álló - amúgy pont a függetlenség megerősítését szolgáló - címek igen értékesek lehetnek, valamint - csak úgy mellesleg - hozzáteszi, hogy példának okáért a Mass Effectben látható "párbeszédmotor" is igen jól fog mutatni több másik belsős címben is. Csak a fejlesztők megnyugtatása végett hozzátette: nekik is nagyon jó lesz ez, hiszen mostantól fogva nem kell könyörögniük a különböző kiadóknak, hogy az üzletek polcaira kerülhessen a termékük. Azt hiszem, hogy jobb, ha ehhez nem fűzök hozzá semmi egyebet.
Egy kis múlt: a BioWare játékfejlesztő céget azt hiszem, senkinek sem kell bemutatni. Az idáig meglehetősen független és öntörvényű vállalatot 1995-ben alapította két orvos, Ray Muzyka és Greg Zeschuk a kanadai Edmontonban. Első, igazán jelentős játékuk a mai napig legenda: az 1998-ban kiadott AD&D játék, a Baldur's Gate nem csak hogy kasszasiker volt, valami olyasmit tett, amit odáig senki nem hitt volna: egy csapásra felélesztette az addig halottnak hitt számítógépes szerepjátékok műfaját. Ezután nem volt megállás: az MDK folytatása mai napig mindenkiben benne él, aki egyszer is kipróbálta, a Baldur's Gate folytatását sokan minden idők legjobb számtógépes játékának tartják - nem is ok nélkül -, a Neverwinter Nights sikeréről pedig eleget elmond, hogy még ma is több ezer szerveren játszanak vele, illetve a kiegészítőlemezeivel. 2003-ban aztán megérkezett a Knights of the Old Republic címet viselő, a Csillagok Háborúja univerzumban játszódó szerepjáték, amely a mennybe repítette a kiadó Lucas Artsot, és nem mellesleg szintén annyi év játéka díjat nyert meg, hogy azóta is számolgatják.
Ezek után döntöttek úgy a srácok, hogy végleg elvágják rabláncaikat: az odáig végzett bérmunka után (hiszen fontos leszögezni, hogy minden címük kötődött valamilyen módon egy külső licenchez) belefogtak, hogy önálló, saját címeket hozzanak össze. A felvásárlásig ebből kizárólag a Jade Empire-t élvezhettük, de hamarosan érkezik (egyelőre kizárólag Xbox 360-ra) a Mass Effect címet viselő sci-fi szerepjáték, és hosszú évek óta készül a Dragon Age, amelyre minden ortodox cRPG-hívő csak diszkréten lúdbőrzeni kezd: az előzetes információk alapján szinte biztos, hogy - egy enyhe képzavarral élve - a vállalat letaszítaná a trónról saját magát, és a cím átvenné a Baldur's Gate helyét. Terveik között szerepelt még a Mass Effect két fejezete, valamint egy Sonic szerepjáték is, utóbbi a SEGA-nak, bérmunkában.
A Pandemic Studios sem olyan cég, akiről bárkinek komolyabban kellene mesélnem: a vállalat 1999-ben mutatkozott be a Battlezone második részével, majd 2000-ben a Dark Reign folytatásával borzolták a kedélyeket. Pár hallva született bérmunka után aztán 2002-ben barátságot kötöttek a Lucas Artsszal: ennek a csodálatos kapcsolatnak a frigyéből 2002-ben első ízben elkészült a The Clone Wars címet viselő akciójáték, majd - egy "apró" kitérő, a Full Spectrum Warrior 2004-es megalkotása után - megérkezett két, legjelentősebb sikerük, a Star Wars: Battlefront első és második része.
A Battlefield-es örökséget a Csillagok Háborújába oltó árkád lövöldözés igen nagy anyagi sikereket ért el - annyira, hogy a vállalat nekiláthatott, szintén a Lucas Arts megbízásából, a Mercenaries első részének (amelyet egyaránt imádott a sajtó és a közönség is, és amelynek folytatását - milyen ironikus - éppen az EA megbízásából készítik éppen), valamint a Destroy All Humans! sorozatnak. A vállalat jelenleg négy, eddig be nem jelentett projekten dolgozott.
Nem mellesleg, mindenféle objektivitást mellőzve szükségesnek érzem, hogy hozzátegyem, számtalan vállalat volt már, amelyet az EA "megszabadított a kiadókeresés keserves folyamatától": 1992-ben az Origin Systemst vásárolták fel (a cég 2004-ben megszűnt létezni), 1995-ben a Bullfrogot sikerült zsebre vágniuk (2001-ben beleolvadtak az anyavállalatba), a Westwoodot 1998-ban sikerült felszabadítani (2003 óta nem léteznek többé), 2003-ban pedig a Battlefield-es DICE brigád került a mindenkinek segítő EA-hoz: 2006-ban pedig ők is elbúcsúzhattak addig még fennálló, névleges függetlenségüktől.
Ez a hír ez után a felsorolás után több, mint dráma, több, mint gyászjelentés: reméljük, a BioWare szakemberei végül nem végzik beolvasztva, vagy, ahogyan az az ÖSSZES eddig bekebelezett stúdió esetén történt, a kulcsemberek még időben lelépnek, hogy kreatív munkákkal kényeztessenek minket, de az már szinte most biztos: egy gyönyörű korszak zárult le a mai nappal, egy korszak, amely olyan játéklegendákat termelt, mint az örökzöld Baldur's Gate, vagy a feledhetetlen Neverwinter Nights. Reméljük, hogy az EA komolyan gondolta, hogy igényes játékok fejlesztésébe kezd, és az egész utolsó bekezdés értelmét veszíti, de azért nézzétek el nekem, hogy egy ilyen felsorolás után egy kissé pesszimista vagyok...
A Bioware-t meg lelehet írni.
Egyetlen remény az ha a fejlesztők kiszálnak a stúdióbol és alapítanak egy újat.
Amúgy a szememben a BioWare volt midig is a király, no meg a Blizard- ez a kető stúdió a legkreatívabb, egyel kevesebb...
Majd ne mondjátok, hogy előre megmondtam. Útálom hallani pegid sokszor hallom!!
Isten hozott Bioware a dömping játékéletben, a kiadó szerint túl hosszú fejlesztési idők világában amikor is inkább kiadjuk félkészen a gémet, de már kelll a sok pénz de azonnal mindez nekem. Még1 jó cég tünik el eme hatalmas feketelyukban!!!
Az meg szerintem, hogy van a milli dollárjuk vagy nincs a Bioware-t nem fenyegette!
Egyszerű a válasz ezekre a felvételekre kapzsiság. Az a pár száz millió egyben nagy csábítás!!!
Már készítem is a Bioware fejfáját :-)
Tudom is azért kellettek, hogy a SIMS 3 ban végre legyenek új ötletek!:-D
AVE
A világ egyik legnagyobb független csapata-volt.Képesek lennének feladni az alkotói szabadságukat,csak azért,hogy az EA berkeiben tudhasság magukat.Ha így van,akkor meg is érdemlik-.-.Az EA-ben esélyük se lesz úgy dolgozni,ahogy szeretnének.