Karl Magnus Troedsson a GDC Europe keretében elmondta: a játékfejlesztés során az egyik legfontosabb dolog, hogy szórakoztató termékeket készítsenek, s a fejlesztők megőrizzék a munkájuk iránti szenvedélyt. A platformok és az üzleti modellek ugyanis jönnek és mennek, de ha a csapat jó játékokat készít, minden gond nélkül átvészelik a váltásokat, így kár az unalmas, üzleti elemekkel foglalkozni -- igaz, nem lehet ezeket egyszerűen mellőzni, de minden a szórakoztatóságnál kezdődik.

Minőség, innováció és szórakozás -- ez a DICE mottója, de Troedsson szerint az innovációt is túlzásba lehet vinni. Példának a Battlefield 1942-t hozta fel, amivel túllőttek a célon: óriási pályák, rengeteg jármű és 64 fős multiplayer mód. Ha ugyanis sok újdonságot pakol a csapat a játékba, az rossz hatással lehet arra, hogy összességében mennyire szórakoztató a program, s meg is nehezíti a fejlesztők azon dolgát, hogy megjelenés előtt mindent tökélyre csiszoljanak.

Troedsson szerint, akik azt mondják, hogy egy-egy folytatás nem tartalmaz elég innovációt, nem értik az innováció fogalmát. Nem kellenek ugyanis forradalmi változtatások ahhoz, hogy innovációról beszéljünk, ezt is mértékkel kell csinálni, mert nem marad elég idő finomítani a játékon. A medálok rendszere például pont ilyen kisebb lépés volt a Battlefield-széria számára, ám akik az elejétől követték a játékokat, azoknak sokat jelentett ez az elem.