Ígéretes játéknak indult a tavaly megjelent Evolve, hiszen a 4 vadász vs. 1, állandóan erősödő szörny koncepció párharca kellően érdekesnek tűnt, aztán kiderült, hogy a játékosok mégsem voltak vevők a témára. A tartalom hiánya, illetve a 130 dollárnyi DLC felháborította a játékosokat, akik ki is fejezték nemtetszésüket: az Evolve vegyes értékeléseket kapott 16 ezer kritika alapján.
A most bejelentett Dead by Daylight, amit a Behaviour Interactive fejleszt és a Starbreeze Studios ad ki az Evolve útját követi, és remélhetőleg jobban fog teljesíteni. mint a Turtle Rock játéka. Az alapok változatlanok: négy játékos (hivatalos nevén túlélő) áll szemben egy másikkal, és természetesen a feladat a kölcsönös vadászat. Az online játékban egyvalaki alakítja a gyilkost, ami bárki lehet a horror műfaj széles pallettájáról: darabolós gyilkos vagy egy paranormális lény, egyedi képességekkel, erőkkel. A túlélőknek a környezeti elemeket kell kihasználniuk, hogy megmeneküljenek, de természetesen ők is használhatnak egyedi, egyéni igényeknek megfelelően alakítható felszereléseket.
A Dead by Daylight világa proceduálisan generált lesz, így minden újabb játék másféle élményt fog kínálni: a meghozott döntések hatással lesznek a túlélés esélyeire, illetve az ígéretek szerint a játékosok szokásai a narratívát alakítják majd.
Ranglétra, akció és horror elemekkel vegyített játékmenet egy rémálomszerű világban, ezt ígéri a Dead by Daylight, aminek a mottója. a halál nem jelent kiutat. Alább látható az első fejlesztői videó, parancsoljatok!