- A DayZ fejlesztői bemutatták, mit terveznek 2015-re
- A jövő év végén jelenik meg a béta
- A teljes verzió pedig 2016 első felében
- A játék drágul: 30, aztán 35, majd 40 euróra
A felbukkanása óta töretlen népszerűségnek örvend a DayZ, a játékkal azonban még nagyon sok a munka -- legalább másfél évet kell még várnunk arra, hogy elérjük a véglegesnek tekinthető változatot, s addig is elég mozgalmas lesz a fejlesztés. A csapat tegnap este mutatta be, hogy a mögöttük álló egy év tapasztalatai alapján mit irányoztak elő a következő évre.
DayZ 2015-ös menetrend
- 2015 Q1 - alap járművek, fejlett loot-elosztás, új zombi MI, alap lopakodási rendszer (zombik és állatok), betegségek
- 2015 Q2 - fejlett járművek (javítások, modifikációk), fejlett állatok (életciklusok, csoportos viselkedések), játékos statisztikák, új kezelőfelület, állóképesség, dinamikus események
- 2015 Q3 - csapdák, barikádok, életciklus a játékos számára, soft skills, ragadozó állatok, madarak, légi szállítás, konzol prototípus
- 2015 Q4 - kísérő állatok, Steam közösség integrálása, bázisépítés, bétaverzió megjelenése, havonta új fegyverek, tárgyak és optimalizáció
A DayZ béta tehát a tervek szerint a jövő év végén fog megjelenni, ami együtt jár azzal is, hogy a csapat emelni fog az áron: az eddigi 24 euró helyet már most 30 euróba fáj a DayZ (ebből jön le 15 százalék a Steam Sale miatt), de lesz ez 35 euró is. A végleges kiadás premierjének tervezett időpontja 2016 első fele, s ekkor már 40 euróba fog kerülni a játék.