A Crytek mostanában alaposan a figyelem középpontjába került, de nem azért, mert egy új játékkal, vagy egy csodás grafikusmotorral álltak elő, hanem azért, mert állítólag a csőd szélére kerültek. A német Gamestar információi szerint a cég késve fizetni a dolgozóinak a bérét, sőt a több mint 800 főt foglalkoztató, az évek során óriásira duzzadt vállalatnak el kellett küldenie nagyjából száz alkalmazottját, mindennek tetejébe pedig a legújabb CryEngine sem olyan kelendő, mint azt várták.
Mindez persze pletyka, egy szóbeszéd, amit a német cég cáfolt, s a továbbiakban nem is hajlandók erről beszélni, ám megkerülhetetlen tény, hogy a Crytek valóban lufi módjára nőtt óriásra, egy lufi pedig ha túl nagyra nő, akkor ki szokott pukkadni – persze csak akkor, ha nem jó a válságkezelés, amivel ezt el lehetne kerülni.
Én magam nem látok bele a Crytek belső ügyeibe, s igazából senki más sem, a számokat viszont látom, s ezek alapján, pusztán az érdekesség kedvéért, tájékoztató jelleggel, összeállítottam egy kisebb infógrafikát, amiből többek között kiderül, hogyan alakult a Crytek játékainak értékelései az évek során, és mennyi program használta, vagy fogja használni a cég grafikusmotorjait.
(Ez az első ilyen, egyetlen cégre koncentráló infógrafikám, így nagyon szívesen látom a visszajelzéseket, tanácsokat és ötleteket. Kérlek, kommenteljetek!)
Amúgy nagyon szép lett
Amúgy nem értem mire fel ez a nagy lehúzás. Igaz a Crysis 2 óta nem viszi a gépem a játékaikat, de attól még nagyon jó kis cég szerintem.
Amúgy én bírom a Cryteket, technikai oldalon mindig rendkívül igényes játékokat készítenek.