Cevat Yerli és a Crytek megkezdte a játék reklámozását segítő körutat, s a San Franciscó-i állomásukhoz érve a cég vezérigazgatója kifejezetten hangzatos, kissé már túlzásnak tűnő kijelentéseket tett a Crysis 3-mal kapcsolatban.
„A Crysis 3 teljes mértékben kihasználja a konzolok képességeit; még minimális tartalék, egy százalék sem maradt bennük. Semmilyen más játék nem fog technikai szempontból ilyen jól kinézni, sőt néhány játék még a Crysis 2 közelébe sem ér. Én most nem a művészi stílusról beszélek -- az szubjektív –, hanem arról, hogy már a Crysis 2-vel mennyi mindent pakoltunk az Xbox 360-ba és a PlayStation 3-ba; mások még mindig nem értek utol.
A hét bármelyik napján készen állok arra, hogy szembeszálljak a Halóval vagy a Gears of Warral vagy bárkivel, mert a betáplált adatok és a részletesség mindenkit felülmúl. A Crysis 3-mal ezt a teljesítményt emeljük feljebb, PC-n pedig két szinttel jobb teljesítményt nyújtunk. Ezért mondtuk már két évvel ezelőtt, hogy a Crysis 3 készen áll a következő generációra. Mondtuk ezt úgy, hogy akkor még nem tudtuk, hogy pontosan milyen specifikációkra lehet számítani, de mint kiderült, nem jártunk messze az igazságtól.”
A Crysis 3 Európában február 22-én fog megjelenni, s a német cég a legfrissebb, mindenféle modern effektekkel ellátott grafikusmotorjával igyekszik elkápráztatni a játékosokat, miközben -- a vezérigazgató szavaiból ítélve -- a játékmenet és a történet a háttérbe szorult.
„A Crysis 3 teljes mértékben kihasználja a konzolok képességeit; még minimális tartalék, egy százalék sem maradt bennük. Semmilyen más játék nem fog technikai szempontból ilyen jól kinézni, sőt néhány játék még a Crysis 2 közelébe sem ér. Én most nem a művészi stílusról beszélek -- az szubjektív –, hanem arról, hogy már a Crysis 2-vel mennyi mindent pakoltunk az Xbox 360-ba és a PlayStation 3-ba; mások még mindig nem értek utol.
A hét bármelyik napján készen állok arra, hogy szembeszálljak a Halóval vagy a Gears of Warral vagy bárkivel, mert a betáplált adatok és a részletesség mindenkit felülmúl. A Crysis 3-mal ezt a teljesítményt emeljük feljebb, PC-n pedig két szinttel jobb teljesítményt nyújtunk. Ezért mondtuk már két évvel ezelőtt, hogy a Crysis 3 készen áll a következő generációra. Mondtuk ezt úgy, hogy akkor még nem tudtuk, hogy pontosan milyen specifikációkra lehet számítani, de mint kiderült, nem jártunk messze az igazságtól.”
A Crysis 3 Európában február 22-én fog megjelenni, s a német cég a legfrissebb, mindenféle modern effektekkel ellátott grafikusmotorjával igyekszik elkápráztatni a játékosokat, miközben -- a vezérigazgató szavaiból ítélve -- a játékmenet és a történet a háttérbe szorult.
Nem kell, hogy érdekeljen, én azt mondom, a motor és a játék nem annyira csoda tökéletes, mint amennyire állítják. A crysis 1 és 2 is csodaszép volt, de túlzásokba azért nem kell esni. Én pont hogy azt mondom, hogy amikor egy játék grafikáját vizsgáljuk, nem árt, ha nem csak arra figyelünk oda amit láttatni akarnak.
Úgy tudom a crysis 2-ben mindenhol van víz Komolyra fordítva a szót említettem a dinamizmust is mint hátrányt, azaz hogy a játék akkor igazán szép, ha semmit sem mozgatsz meg, mert ha mégis, hajlamos nemcsak kevésbé szépen, de nagyon csúnyán is kinézni.
Hogy honnan tudom? Természetesen interjúkból. Wiktoryyy linkelt egyet lentebb, abban is említik, hogy a konkurenciához képest körülményes a dolog, de én magam nem dolgoztam vele, de ha megnyerném a lottó ötöst, akkor se egy licencre költeném. Nem azt mondtam, hogy nem lehet, a crysis 2 is elkészült, csak azt, hogy pontosan annyira nehézkes, hogy nem éri meg bajlódni vele.
Legalábbis eddig nem, a cryengine 3-ról még nem olvastam külsős fejlesztői interjút, ha találok egyet, belinkelem neked.
'Amire te figyelsz mikor a motort vizsgálod: Idegeneket lősz darabokra a patakban rohangálva, káprázatos robbanások rázzák a terepet, energianyalábok szelik az eget, real-time fényárnyék effektek, vér fröcsög mindenfelé, csodálatos.'
Ez az ékszert nézze ne a nőt effektus. Az általad említettek miatt engem miért érdekelne, ha közbe a fél táj összeomlik? Ellenben a vízzel példálózhatsz nyugodtan, csak ezzel ott lesz probléma, ahol nincs vízfelület.
Illetve érdekelne, honnan szeded ezeket az információkat, hogy szenvedés ezzel a motorral fejleszteni. Hatalmas különbség nem lehet, eleve GUI-ból is ugyanazt használják, mint az Unreal 3...
Ha azt mondod, hogy dolgoztál az UDK-val meg a CryEngine3 SDK-val is, akkor elhinném a véleményed Nekem nincs időm próbálgatni őket, amúgy sem értek a C++-hoz, de szerintem ez túlzás, hogy nem lehet fejleszteni vele.
Az Unreal engine se tökéletes, egyszerűen nem foglalkozik a textúraélességgel, nem az a motor, ahol megállsz megcsodálni a kavicsokat, viszont pont abban jó, amiben a cryengine nem.
Engem csak az bosszant, hogy ilyen nyilatkozatokat tesznek, hogy "tökéletesen kihasználja a gépeket", aztán kiderül, hogy itt majd 3 réteg vizet tesznek a pálya alá. Illetve a rajongóik szentül meg vannak győződve, hogy a grafikája tökéletes, és engem néznek hülyének, ha megmutatom, hogy közel sem.
Én meg nem védem, különben totál leszarom melyik a szebb, de az a licensz nem kell a kutyának se kiszúrta a szemem. Szerinted törökék miből élnek, amikor a Crysis2 töltötték le a legtöbben torrenten, és alig vették. Mert ilyen Cod féle bevétel nemhogy a közelét, de a fényévekkel lekörözi, és szerintem tavaly a 20-ba nem volt eladásokba a játék. De lóvé valahonnan van cryenigneneket fejleszteni. Gondolj bele, ez csak támogatókkal, meg licensz szerződésekkel valósítható meg, mert Yerliéknek az EA nem ad puszira pénzt.
Sajnálom, hogy a rajongás megvakít a Crysis 2-vel kapcsolatban, a víz kidolgozása szörnyű. Saját videóm nincs, de küldök neked youtube-ról.
https://www.youtube.com/watch?v=q2nC5a24a5I
https://www.youtube.com/watch?v=8OpbwLLk-pc
Minden ugyanazt a hullámot kelti, sokszor porzik a víz, a vízesés nem érintkezik az alatta lévő vízzel, tükröződés nulla. Ráadásul a videók alapján ez a harmadik motorban se lett se jobb se szebb. Tipikus cryengine: amíg nézed, addig gyönyörűen fodrozódik, tajtékzik, csillog-villog, ha valamit csinálni akarsz vele gagyi. Minden motornak megvan a maga erőssége, a cryengine-nek ez a gyengéje. Az Unreal engine-nek pedig a textúrák életlensége a gyengéje.
A licencek amiket az interjúban emlegetnek, mind cryengine 3, az első kettő nem kellett a kutyának se, hiszen épp az általad linkelt interjúban mondták, hogy a motor annyira kényes és körülményes vele dolgozni, hogy csak azoknak ajánlja, akik ráérnek évekig bíbelődni vele. Ez nem egy kiváló motor ismérve.
Tényleg szomorú, hogy nem látod a motor gyengéit. Játssz a Crysis 2-vel, vedd fel videóra, amikor szerinted a legszebb, aztán legalább másodpercenként megállítva nézd kockáról kockára és rájössz, hogy amíg te a robbanásra figyeltél, addig minden más összeomlott a képen.
Amire te figyelsz mikor a motort vizsgálod: Idegeneket lősz darabokra a patakban rohangálva, káprázatos robbanások rázzák a terepet, energianyalábok szelik az eget, real-time fényárnyék effektek, vér fröcsög mindenfelé, csodálatos.
Amire én figyelek: a vizet nem hatja meg se a robbanás, és az energianyalábok se tükröződnek. Nem tükröződnek az idegenek se, de a part menti sziklák igen. A felvillanó fényekben a növényzet kidolgozása csapodár. A közelharcban megölt idegen vére se a sziklára, se a vízre, se a növényzetre nem tapad, csak fröcsög egy kicsit, miközben megjelenik egy előre rajzolt vérfolt az idegen páncélján. Beleesik a vízbe, se le nem lassul a víztől, el se sodródik, csak egy csobbanás és fekszik.
Ehhez semmi más nem kellett, csak megállítgatni a videót, és megnézni az egész képet, nem csak azt, amit láttatni akarnak.
A grafika helyett egy jó sztorin dolgozhatnának...
Aztán ez: " A crytek csak erre az egy aspektusra fókuszál, aztán verik a mellüket, hogy övék a legjobb motor, mégse kell a kutyának se."
Tessék: http://www.nowgamer.com/features/967965/exclusive_crytek_interview.html ez egy 2011 5. havi, de idézek, ne keljen olvasni:
How many projects are we talking about?
We’re up to about 40 licensees now with CryEngine, but we haven’t been able to announce many of them as yet.
40 céggel kötöttek licensz szerződést másfél éve! Azóta ez a szám gondolom többszöröződött. Szimplán baromságot beszélsz.
Ezen meg konkrétan röhögőgörcsöt kaptam: "A hét bármelyik napján készen állok arra, hogy szembeszálljak a Halóval vagy a Gears of Warral vagy bárkivel..." Pl a Halo-t meg a GoW-ot sem a grafikáért veszik ...(de mondjuk az új részeik nagyon jól néznek ki)
Akar azt is jelentheti, hogy nem kepesek normalisan optimalizalni. Amugy egesz jol nez ki a cucc, valoszinuleg itt fog figyelni a polcon.
Korlátolt az engine, mert a vele való dolgozás felér egy tökönszúrással. És azért is, mert mesterségesen generálják a gépigényt vele, hogy elhitessék, hogy többet tud. Korlátolt azért is, mert ha valamit meg kell mozgatni, széthullik a csoda. A crysis 2 is főleg az átvezető videókban volt csodaszép.
Egyik motorra sem mondhatjuk, hogy a legszebb, mindegyiknek van előnye és hátránya is. A cryengine-nek erőssége a fény-árnyék effektek és a statikus textúra megjelenítése. Gyengéje a víz és a dinamizmus megjelenítése: dobj bele valamit a vízbe a crysis 2-ben és meglátod.
Egy grafikus motort számos szempont szerint lehet pontozni, ebből csak az egyik az, hogy mennyire szépet lehet vele alkotni. A crytek csak erre az egy aspektusra fókuszál, aztán verik a mellüket, hogy övék a legjobb motor, mégse kell a kutyának se.
De az a csoda, ne 3 napig tartson, mint az előző rész.
Persze ez csak poén. De tény , hogy az előzővel picit mellélőttek.
Remélem ezzel a résszel, hasonlóan az elsőhöz, valami nagyon - nagyon ütőset tesznek le arra a bizonyos asztalra.
Meg egyébként is:már nem olyan nehéz teljesen kihasználni a konzolokat....mindjárt jönnek az újak.
Elmondtam, és még mindig értelmesebb (normálisabb, összeszedettebb) a Far Cry 3 története, mint a Crysis E.T.-s baromsága.
Crysis: Jönnek az ufok de jönnek a hös amerikai katonák akik szétlőnek mindent amit látnak, de az ufok megszálják a földet.
FC3: Szigeten nyaral a gazdag társaság, történik velük valami baj, rábrednek hogy nem minden tejföl, és a gazdag uri ficsurbol egyik pillanatrola másikra igazi harcedzett aktona lesz aki leszámol egy szigetnyi kalozzal.
Melyiket nem láttuk / hallottuk sose még?
C1 meg a C2 közül még mindig az első szebb a maga nemében, láttam mindkettőt maxon, kettöben csak a tesszalció amire azt mondomh goy tényleg mutatós, de ezenkivül már totál nem ütött úgy mint anno az 1, főleg ah azt veszem, hogy ezt a graf ot csak utólag kaptuk meg.