Az E3-on bemutatott Project Natal kétségkívül egy technikai bravúr, ami egy új dimenziót nyithat meg a játékosok számára. A hangérzékelés, a teljes testre kiterjedő mozgásérzékelés és a valódi tárgyak beszkennelésének a lehetősége mind olyan dolog, ami a jövő játékainak a szerves részét fogja képezni, efelől semmi kétségem sincs, de ugyanakkor úgy gondolom, hogy nem minden játékstílus fogja kihasználni a technológia nyújtotta előnyöket, ezt az elméletemet pedig a Codemasters is osztja, ugyanis szerintük a Natal (és a Sony-féle varázspálca) nem alkalmas egy versenyjáték irányítására, különösen az olyan „core” címek esetében, mint amilyeneket ők gyártanak.
Ha még emlékszünk a Natal E3-as prezentációjában többek között egy versenyjátékot is bemutattak, amelynek az irányítása úgy történt, hogy a játékos a karjait maga előtt tartva kormányzott, a lábával pedig fékezett, illetve gázt adott. Nos, Ralph Fulton szerint egy komoly versenyzős programnál a játékosoknak kell valami visszajelzést kapnia, nem elég csupán a levegőben hadonászni, magyarán a Natal ebben a tekintetben nem fogja leváltani a kormányokat vagy a hagyományos kontrollereket, ám Fulton hozzátette, hogy a kiegészítő tevékenységekhez hasznos lehet ez az új technológia, igaz azt nem árulta el, hogy hol és milyen mértékben lehetne használni a mozgásérzékelést.
Eddig tehát kijelenthető, hogy a Natalt autóversenyekhez nem lesz célszerű használni, legalábbis az egyik legnagyobb fejlesztő, a Codemasters szerint, valamint a külső nézetes akciójátékok sem tudják majd kamatoztatni a ketyere képességeit Cliffy B meglátása alapján, így marad a kérdés: az ügyességi játékokon kívül mégis mi fogja teljes mértékben kiaknázni az új technológiát? Szerintetek?
Ha még emlékszünk a Natal E3-as prezentációjában többek között egy versenyjátékot is bemutattak, amelynek az irányítása úgy történt, hogy a játékos a karjait maga előtt tartva kormányzott, a lábával pedig fékezett, illetve gázt adott. Nos, Ralph Fulton szerint egy komoly versenyzős programnál a játékosoknak kell valami visszajelzést kapnia, nem elég csupán a levegőben hadonászni, magyarán a Natal ebben a tekintetben nem fogja leváltani a kormányokat vagy a hagyományos kontrollereket, ám Fulton hozzátette, hogy a kiegészítő tevékenységekhez hasznos lehet ez az új technológia, igaz azt nem árulta el, hogy hol és milyen mértékben lehetne használni a mozgásérzékelést.
Eddig tehát kijelenthető, hogy a Natalt autóversenyekhez nem lesz célszerű használni, legalábbis az egyik legnagyobb fejlesztő, a Codemasters szerint, valamint a külső nézetes akciójátékok sem tudják majd kamatoztatni a ketyere képességeit Cliffy B meglátása alapján, így marad a kérdés: az ügyességi játékokon kívül mégis mi fogja teljes mértékben kiaknázni az új technológiát? Szerintetek?
Nem is tudom, talán az újdonság varázsa miatt, de én szurkolok neki, hogy sikerüljön összehozni valamiféle életképes rendszert és hozzá szórakoztató játékokat. Aztán lehet, hogy nagy pofáraesés lesz, vagy csak csont-casual, hülyéskedős játékokra fogja futni az erejéből, majd kiderül...
Szerintem itt nem a visszacsatolás a lényeg, hanem az, hogy baromira fárasztó. A sportjátékok terén meg már évek óta feltalálták a dolgot, a PS2-es EyeToy óta nem újdonság a dolog.
A Guitar Herót sem tudom elképzelni vele, mert az egy dolog, hogy érzékeli, a lefogó ujjak közül melyiket mozdítod, de pl. experten, amikor már öt gombot kell lefogni, az ötödik gomb felé elmozdulást is érzékelnie kell. Nem beszélve arról, hogy a Rock Bandben a levegőben dobolás megint csak piszkosul fárasztó lenne.
A jelenleg létező műfajok közül nem sok olyan van, ami nem kényelmesebb és egyszerűbb a meglévő vezérlőkkel, legyen az egér-billentyű, kontroller, Wiimote, EyeToy, vagy bármi más fizikai hardver (az a stratégiai játék, amit említettél, a RUSE, amit a Microsoft-féle Surface-en lehet játszani, ugyanúgy vezérelhető egérrel is például...). A Molyneux-féle Milo-projekt egy lehetséges megoldás, az teljesen új dolog, plusz értelme van a reklámfilmekben bemutatott kisegítő lehetőségeknek is (MSN közben pakolászás és hasonlók, vagy a menüben lapozás), de szerintem tök fölösleges azon kombinálni, hogy a mai, ismert stílusok terén hol lehetne kiváltani vele a meglévő eszközöket, mert ami öt percig mókás (mint a reklámklipekben a Burnoutozás), az már 15 perc után is fárasztó és pokolra kívánt lehet...
Nade viccen kívül, nem csak hardcore szimulátorok vannak, hanem egyszerűbb, árkád autóversenyek is, ahol nem számít sokat a visszacsatolás. Azokhoz például jó lehet.
Vagy ottvannak a régi, játéktermi lövöldözős játékok, ahol fix sínen kell haladni, és pisztollyal lőni - na azt ugye kiválthatja teljesen a Natal. Esetleg egyszerűbb stratégiai játékokat is el tudok képzelni, ahol nincs szükség gyorsbillentyűkre, viszont egységeket mozgatni kézzel nem egy rossz ötlet (mint az a speckó asztal egy mostani stratégiánál... mi is a neve?). Aztán ugye ottvannak az egyszerű logikai játékok, a kalandjátékok, sportjátékok (lövészet pl) meg a zenés játékok (már ha elég érzékeny lesz az ujjak mozgásának érzékeléséhez - egészen új értelmet kapna a "léggitár" kifejezés
Szóval van ebben azért potenciál, de az egeret se célszerű eldobni.
ChiBassnek igaza van - ez már egy nextgen kütyü, nextgen játékok kellenek hozzá.
Amúgy sem csak játék van a világon, bár én a mai napig egy ultrakategóriás egérre szavazok, ha irányításról van szó (najó ez a mostanság elterjedőben lévő 3d-s kütyü sem rossz, amiben a térben tudunk tárgyakat forgatni, zoomolni)
Egész egyszerűen a számítógépezés a kényelemről is szól, és nem arról hogy a levegőben tartom a kezem a nem létező kormányon - semmi értelme, ha létezik feedback kormány váltókkal, meg amiket csak akarsz.
Azért a Win7 kiváncsi leszek mit fog ebből profitálni
igaz csak rookie szinten
szóval fps nél szerintem zsír....de inkább újtipusú játékok lesznek....milo ból kiindúlva.
a gyerek a levegőben futna