Az E3-on bemutatott Project Natal kétségkívül egy technikai bravúr, ami egy új dimenziót nyithat meg a játékosok számára. A hangérzékelés, a teljes testre kiterjedő mozgásérzékelés és a valódi tárgyak beszkennelésének a lehetősége mind olyan dolog, ami a jövő játékainak a szerves részét fogja képezni, efelől semmi kétségem sincs, de ugyanakkor úgy gondolom, hogy nem minden játékstílus fogja kihasználni a technológia nyújtotta előnyöket, ezt az elméletemet pedig a Codemasters is osztja, ugyanis szerintük a Natal (és a Sony-féle varázspálca) nem alkalmas egy versenyjáték irányítására, különösen az olyan „core” címek esetében, mint amilyeneket ők gyártanak.

Ha még emlékszünk a Natal E3-as prezentációjában többek között egy versenyjátékot is bemutattak, amelynek az irányítása úgy történt, hogy a játékos a karjait maga előtt tartva kormányzott, a lábával pedig fékezett, illetve gázt adott. Nos, Ralph Fulton szerint egy komoly versenyzős programnál a játékosoknak kell valami visszajelzést kapnia, nem elég csupán a levegőben hadonászni, magyarán a Natal ebben a tekintetben nem fogja leváltani a kormányokat vagy a hagyományos kontrollereket, ám Fulton hozzátette, hogy a kiegészítő tevékenységekhez hasznos lehet ez az új technológia, igaz azt nem árulta el, hogy hol és milyen mértékben lehetne használni a mozgásérzékelést.

Eddig tehát kijelenthető, hogy a Natalt autóversenyekhez nem lesz célszerű használni, legalábbis az egyik legnagyobb fejlesztő, a Codemasters szerint, valamint a külső nézetes akciójátékok sem tudják majd kamatoztatni a ketyere képességeit Cliffy B meglátása alapján, így marad a kérdés: az ügyességi játékokon kívül mégis mi fogja teljes mértékben kiaknázni az új technológiát? Szerintetek?